روش های کسب درآمد از یوتیوب‌

امین شیرافکن 9 دقیقه زمان برای مطالعه
روش های کسب درآمد از یوتیوب‌

همان‌طور که می‌دانید یوتیوب (YouTube) محبوب‌ترین پلتفرم سرویس اشتراک ویدیو به شمار می‌رود. این پلتفرم دومین وب‌سایت پرطرفدار جهان پس از گوگل بوده و بزرگ‌ترین شاخه در نوار ابزار آن پیش از فیس‌بوک (Facebook) است. چنانچه مایلید تا بدانید که روش های کسب درآمد از یوتیوب چیست؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

امروزه کسب درآمد از یوتیوب؛ به موضوعی داغ مبدل شده است. براساس آمار در تمام نقاط جهان روزانه 5 میلیارد فیلم در یوتیوب مشاهده می‌شود. در واقع هر کاربر یوتیوب، به صورت تقریبی در طول یک روز 40 دقیقه زمان را صرف تماشا و گردش در آن می‌نماید. به موجب این امر عموم افراد به دنبال روشی جهت کسب درآمد از یوتیوب هستند. هم اکنون در این پلتفرم اشخاص زیادی به روش‌هایی مختلف درآمد دارند. در این مقاله از بلاگ نوین پال شما مخاطبان محترم را با روش‌ کسب درآمد دلاری از این پلتفرم آشنا می‌نماییم.

فهرست مطالب:

یوتیوب (YouTube) چیست؟

با توجه به اینکه بارها در مقالات پیشین نوین پال درباره این پلتفرم مطالبی ارائه شده، به طور اجمالی به معرفی یوتیوب می‌پردازیم. این پلتفرم شبکه اجتماعی جهت تولید محتوای ویدیویی، اشتراک‌گذاری و تماشای آن‌ها برای دیگر کاربران است. کلیه این خدمات یوتیوب به‌ طور رایگان در دسترس میلیون‌ها کاربر جهان قرار دارد. در واقع یوتیوب به ازای خدمات مذکور، تبلیغاتی را برای کاربران خود به نمایش می‌گذارد که البته برخی از اشخاص هم می‌توانند به واسطه خریداری اشتراک، ویدیوهای مدنظر خودشان را بدون هیچ تبلیغاتی ببینند.

همچنین مطالعه نمایید: استریم توییچ یا یوتیوب؛ کدام پولسازتر است؟

نحوه کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟

نحوه کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟

زمانی که صحبت کسب درآمد از یوتیوب (YouTube) در میان باشد، عموم افراد بر این باورند که با راه‌اندازی کانال و اشتراک‌گذاری ویدیو از طریق افزایش دیده شدن آن می‌توانند به درآمدزایی برسند. البته این نوع کسب درآمد هم یکی از روش‌های درآمدزایی در یوتیوب به شمار می‌رود. اما نکته اصلی اینجاست که کسب درآمد با اشتراک ویدیو کمی سخت‌تر چیزی است که عموم افراد به آن می‌اندیشند. به طور کلی تنها روش کسب درآمد از YouTube به این راه محدود نمی‌شود. در حال حاضر روش‌های زیادی جهت کسب درآمد در این پلتفرم وجود دارد.

البته باید به این نکته توجه داشت که یوتیوب، کشورمان را در فهرست تحریم قرار داده و چنانچه بخواهیم از داخل ایران با این پلتفرم درآمد داشته باشیم، راهی سخت را در پیش‌رو داریم. قدم اول جهت درآمد در یوتیوب داشتن حساب گوگل ادسنس (Google AdSense) بوده که متاسفانه کاربران ساکن ایران، نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. البته جای هیچ نگرانی نیست، چنانچه شما شخصی مطمئن را در خارج از کشور داشته باشید می‌توانید از او بخواهید که یک حساب Google AdSense به نام خودش برای شما ایجاد نماید. در واقع داشتن حساب گوگل ادسنس یکی از شرایط الزامی جهت کسب درآمد در پلتفرم یوتیوب است.

باید توجه داشت که در موضوع مذکور به هیچ وجه نمی‌توان یوتیوب را دور زد. برخی از افراد بر این باورند که تنها با داشتن یک سرور مجازی و اطلاعاتی جعلی می‌توان این کار را به راحتی صورت داد. در حقیقت الگوریتم‌های یوتیوب بسیار پیشرفته بوده و شاید با این کار حساب‌تان را غیر فعال نمایند. پس همواره سعی نمایید از طریق روش‌های اصولی و قانونی در یوتیوب درآمد داشته باشید.

همچنین مطالعه نمایید: برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چه باید کرد؟

روش‌های کسب درآمد از یوتیوب

در این بخش از مقاله قصد داریم تا شما را با انواع راهکارهای درآمدزایی از یوتیوب آشنا نماییم.

  • کسب درآمد از تبلیغات در یوتیوب

در پلتفرم یوتیوب (YouTube) درست مانند دیگر سرویس‌های اینترنتی تولید محتوا پادشاهی می‌کند. به موجب این امر، نخستین فاکتور لازم جهت برخورداری از یک کانال ویدیویی درآمدزا، داشتن مخاطبان وفاداری است که به صورت ثابت از محتواهایی جذاب ویدیویی، تغذیه شوند. عموم کانال‌های کسب درآمد در یوتیوب، قبل از آغاز کار، روشی را جهت جذب مخاطبان ایجاد نموده‌اند. در واقع جذب مخاطبان به واسطه ارائه‌ محتوایی باکیفیت و پایدار صورت می‌پذیرد. در ادامه مراحل آماده‌سازی کانال جهت کسب درآمد از طریق تبلیغات را بررسی می‌نماییم.

  1. در مرحله اول جهت شروع کسب درآمدزایی با ویدیو در یوتیوب، باید در YouTube Partner Program یا YPP ثبت‌نام نماییم. البته برنامه مذکور در کشورهای ایران، افغانستان و تاجیکستان فعال نبوده و باید مکانی دیگر را برای لوکیشن انتخاب نماییم.
  2. حال باید کانال را جهت ورود به سیستم کسب درآمد از یوتیوب آماده نماییم. بعد از ورود به اکانت یوتیوب، در سرویس creatoracademy.youtube.com وارد پروفایل می‌شویم و بخش Monetization را انتخاب می‌نماییم. سپس نوبت ثبت‌نام در سرویس AdSense است که با توجه به مسدودی در کشور ایران، باید با واسطه‌ای از طریق اشخاص خارج از کشور صورت پذیرد. حالا اتصال کانال یوتیوب به اکانت ادسنس، پیگیری تبلیغات، مشاهده‌ آن‌ها، کلیک‌های صورت گرفته و در نهایت هم واریز درآمد کسب شده را تضمین می‌نماید.
  3. پس از انجام مراحل مذکور، نوبت آماده‌سازی محتوای مجاز جهت کسب درآمد به واسطه تبلیغات است. یوتیوب قوانین محکم و سختگیرانه‌ای جهت تضمین کیفیت و انطباق محتوای ویدیویی با قوانین کپی‌رایت دارد. از شروط مهم یوتیوب برای ویدیو به منظور کسب درآمد، مناسب بودنشان جهت تبلیغات است.
  • همکاری در فروش محصولات با یوتیوب

همکاری در فروش محصولات با یوتیوب

میان روش‌های کسب درآمد از یوتیوب، افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش محصولات بهترین گزینه انتخابی به شمار می‌رود. در واقع ما می‌توانیم به واسطه بازاریابی محتوا و همکاری فروش محصولات در یوتیوب کسب درآمد داشته باشیم. جهت نتیجه‌گیری در افیلیت مارکتینگ و دریافت پیشنهادات اسپانسری باید چنل ما از حجم بالای بازید و مخاطب برخوردار باشد.

در روش همکاری در فروش ما محصولات یا خدماتی را معرفی می‌نماییم و لینک دسترسی آن‌ها را در دیسکریپشن ویدیوی قرار می‌دهیم. البته برخی اوقات هم لازم نیست، یک ویدیو را منحصراً برای این کار اختصاص دهیم و فقط در بخشی از محتوای ویدیویی‌مان تبلیغ کفایت می‌کند.

  • راه‌اندازی عضویت ویژه در کانال یوتیوب

از دیگر روش‌های کسب درآمد در پلتفرم یوتیوب می‌توان راه‌اندازی بخش اعضای ویژه اشاره کرد. این بدان معناست که یوتیوب امکان اضافه کردن نمایش یک سری ویدیوها را تنها به اعضای ویژه برای ما فراهم کرده است.

در روش مذکور چنانچه ویدیوهای رایگان جذابی تولید نماییم، مخاطبان زیادی هستند که برای شرکت در بخش اعضای ویژه کانال یوتیوب ما حاضرند تا هزینه‌ای را پرداخت نمایند. در این شکل از درآمدزایی هر فردی مبلغی را به صورت ماهانه پرداخت می‌نماید تا به ویدیوهای بخش اعضای ویژه ما در کانال یوتیوب دسترسی پیدا کند. البته عضویت ویژه برای کانال‌های پرمخاطب یوتیوب فارسی سود چندانی ندارد؛ چراکه پرداخت حق عضویت برای کاربران ایرانی امری دشوار بوده و به همین علت تمایلی به این کار ندارند. باید به این نکته توجه داشت که شیوه‌های پرداختی برای یوتیوبرها و کابران ایرانی بازده چندان بالایی ندارد.

همچنین مطالعه نمایید: آشنایی با اینستاگرام مارکتینک و تاثیر آن بر افزایش فروش آنلاین

  • سوپر تنکس، سوپر چت و سوپر استیکر

در واقع قابلیت‌های  سوپر تنکس (Super Thanks)، سوپر چت (Super Chat) و سوپر استیکر (Super Stickers) زمانی برای فعال می‌شوند که چنل ما مانیتایز شده باشد. قابلیت‌های مذکور بیشتر به رابطه ما با ویدیوهای که می‌سازیم تاکید دارند. استفاده از سوپر چت و سوپر استیکر برای ما تنها زمانی ممکن خواهد بود که ‌به‌صورت لایو با مخاطبان کانال خود در تعامل باشیم. جهت استفاده از این قابلیت، در ابتدا لازم است تا آن‌ را از بخش Monetization کانال خود را فعال نماییم.

سوپر تنکس، سوپر چت و سوپر استیکر

به طور کلی نوازندگان و خوانندگان بیشترین استفاده را از این قابلیت‌ها را دارند. در واقع طرفداران آن‌ها می‌توانند جهت دیده شدن پیام‌های چت زنده‌شان و همچنین  تعامل با سازندگان مورد علاقه‌ خود پیام‌های متنی یا استیکرهای دیجیتالی را خریداری و ارسال نمایند. در این‌ صورت مخاطبان جهت حمایت ما می‌توانند وجهی را جهت خریداری استیکرهای مختلف پرداخت نمایند که سود آن به ما خواهد رسید. به واسطه این کار پیام مخاطبان در صدر فهرست پیام‌‌ها جای می‌گیرند. به هر میزانی که مخاطب مبلغ پرداختی بالاتر بپردازد، پیامش در فهرست پیام‌ها بالاتر خواهد آمد. در واقع هرچه پیام آن مخاطب بالاتر باشد می‌تواند راحت‌تر با ما ارتباط داشته باشد و حتی برای خود تبلیغ نماید.

البته سوپر تنکس (Super Thanks) نسبت به سوپر چت و سوپر استیکر جدیدتر بوده و در واقع روشی جهت حمایت از محتوای ما درست مانند پاداش است. هر مخاطب می‌تواند یک سوپر تنکس در قیمت‌هایی متفاوت برای ویدیوها و شورتس‌های ما خرید نماید.

  • بازاریابی برند و محصولات خودمان

در واقع ما می‌توانیم با هدف فروش محصولات و معرفی برندینگ یک صفحه یوتیوب راه‌اندازی نماییم که برای تولید محتواهایی حول کسب‌وکارمان باشد. به عنوان مثال می‌توانیم در حین معرفی محصول و نمایش کاربردهایش، مخاطب را برای خرید آن به راحتی ترغیب نماییم. بازاریابی یوتیوب (YouTube Marketing) روشی قدرتمند از استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی در حوزه تبلیغات محصول یا خدمات برند ما محسوب می‌شود.

  • سرویس یوتیوب پریمیوم

یوتیوب پریمیوم (YouTube Premium) در حقیقت سرویس ویدیوی اشتراکی این پلتفرم محسوب می‌شود که به واسطه عضویت در آن مخاطبان قادرند تا از تماشای ویدیوها بدون تبلیغات لذت ببرند و همچنین ویدیو یا آهنگی را در گوشی ذخیره و یه صورت آفلاین استفاده نمایند. پلتفرم یوتیوب جهت حمایت بیشتر تولیدکنندگان محتوا، امکان کسب درآمد از طریق کاربرانی را که در سرویس پریمیوم این سایت ثبت‌نام نموده‌اند را هم فراهم آورده است. به موجب این امر، از زمانی که کاربران پرمیوم جهت دیدن ویدیوهای ما وقت صرف نموده‌اند، روی درآمد ما حساب می‌شود. در حقیقت محتواهای باکیفیت ما موجب می‌شوند تا حتی بدون نمایش تبلیغات هم درآمد داشته باشیم.

همچنین مطالعه نمایید: فروش آنلاین از طریق سایت یا اینستاگرام، کدام بهتر است؟

  • افزایش بازدید فروشگاه آنلاین با یوتیوب

از دیگر روش‌های کسب درآمد از یوتیوب به طور غیرمستقیم افزایش ترافیک سایت از طریق پلتفرم یوتیوب است. در چنین روشی ما به صورت مستقیم از یوتیوب کسب درآمد نداریم. چنانچه شما کسب و کار آنلاین از طریق وب‌سایت دارید که در آن محصول یا خدماتی ارائه می‌دهید، پلتفرم یوتیوب بهترین گزینه انتخابی جهت افزایش ترافیک سایتتان خواهد بود. هر چه بازدید و ترافیک سایت شما افزایش یابد به همان میزان فروشی بالاتر را تجربه خواهید کرد.

افزایش بازدید فروشگاه آنلاین با یوتیوب

شما به واسطه تولید محتواهای آموزشی می‌توانید مخاطبان بالایی را از طریق یوتیوب به فروشگاه آنلاین خود هدایت نمایید. شما با پیاده‌سازی بازاریابی اینترنتی روی محتواهای خود می‌توانید مخاطبان کانال یوتیوب را به مشتریان کسب‌وکارتان مبدل کنید. همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد یوتیوب در واقع بزرگترین شبکه اشتراک ویدیو در جهان محسوب می‌شود که روزانه مخاطبان زیادی از این پلتفرم اشتراک ویدیو بهره‌مند می‌شوند.

چنانچه به تجارت آنلاین مشغولید و می‌خواهید کاربران‌ شما، تراکنش اینترنتی موفقی را تجربه نمایند و به یک درگاه پرداخت ایمن و سریع نیاز دارد، نوین پال بهترین گزینه انتخابی محسوب می‌شود. در واقع پرداخت یار نوین پال یکی از چند شرکت دارای مجوز رسمی پرداخت یاری شاپرک و بانک مرکزی در ایران از سال 1398 است که به منظور ارائه مطلوب‌تر خدمات پرداخت و امکانات جدید و نوین جهت تسهیل فرآیند پرداخت میان مشتریان و کسب‌وکارهای آنلاین، به فعالیت می‌پردازد. از خدمات بارز پرداخت یار نوین‌پال می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

شما می‌توانید جهت بهره‌مندی از درگاه پرداخت اینترنتی امن و آشنایی با انواع خدمات یا دریافت مشاوره به بخش ارتباط پرداخت یار نوین پال مراجعه فرمایید.

شرایط کسب درآمد از یوتیوب چیست؟

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد سریع‌ترین و مطمئن‌ترین روش کسب درآمد از یوتیوب، به واسطه تبلیغات است که ابتدا باید به عضویت در برنامه پارتنر یوتیوب (YouTube Partner Program) است. در واقع با ثبت‌نام در YouTube Partner Program (YPP) از شرایطی برخوردار است که نشان می‌دهد یوتیوب در همان مرحله‌ ابتدایی، تمام اعتبارسنجی خود را روی تولید محتوای اختصاصی و با کیفیت قرار داده و تا تنها تولیدکنندگان حرفه‌ای، می‌توانند از آن درآمدزایی داشته باشند.

همچنین مطالعه نمایید: 10 ایده برتر کسب درآمد در منزل

کلام آخر

کسب درآمد در منزل از یوتیوب با توجه به اینکه برای کاربران ایرانی کمی دشوار است، اما درآمد بسیار بالایی دارد. از مزایای بارز یوتیوب برای کاربران ایرانی می‌توان به کسب درآمد دلاری اشاره کرد که با وضعیت فعلی قیمت دلار بسیار سودمند است. در این مقاله از بلاگ نوین پال به روش های کسب درآمد از یوتیوب‌ پرداختیم.

امیدواریم مقاله کسب درآمد از یوتیوب مورد توجه شما مخاطبان محترم قرار گرفته باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله چنانچه تجاربی در زمینه کسب درآمد از YouTube را دارید با ما در نوین پال به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید