امین شیرافکنامین شیرافکن

نحوه ساخت درگاه پرداخت شخصی با QrCode

امین شیرافکن 6 دقیقه زمان برای مطالعه
نحوه ساخت درگاه پرداخت شخصی با QrCode

بارکد پرداخت یا همان QRCode کد روش پرداختی آنلاین و نوین به‌شمار می‌رود که از کاربردهای متنوعی برخوردار است. در این مقاله از نوین پال به نحوه ساخت درگاه پرداخت شخصی با QrCode می‌پردازیم.

بارکد پرداخت QR مزایای زیادی را برای کاربران و پذیرندگان ایجاد می‌نماید که از بارزترین آن‌ها می‌توان به ارائه خدمات جانبی درگاه پرداخت اینترنتی اشاره کرد. در این مقاله ابتدا ماهیت کد QR را مورد بررسی قرار می‌دهیم و سپس در ادامه مزایای بارکد پرداخت خدمت شما مخاطبان محترم نوین‌پال معرفی می‌نماییم. پس برای آشنایی کامل با نحوه ساخت درگاه پرداخت شخصی با QrCode تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب:

کد QR چیست؟

کیو آر کد (QR) درواقع مخفف عبارت Quick Response به معنای پاسخ سریع است. به‌طور کلی نشان پرداخت یک بارکد به‌صورت دو بعدی به‌شمار می‌رود که شامل اطلاعاتی مثل جزئیات تماس، لینک وب‌سایت، اطلاعات پرداخت و مواردی مشابه است. در حقیقت ما فقط با گوشی خود این کد را اسکن می‌کنیم تا به لینک پرداخت یا اطلاعات محصول منتقل شویم. همان‌طور که می‌دانید برای عموم کاربران، کار با QRCode بسیار سریع‌تر و ساده‌تر از تایپ نمودن URL یک وب‌سایت است.

کد QR چیست؟

به‌عبارتی QRCode شناسه ورود به درگاه پرداخت اینترنتی فروشگاه آنلاین ما محسوب می‌شود. جهت انجام این کار ما ابتدا باید QR کد متصل به درگاه پرداخت‌مان را ایجاد نماییم و سپس آن را در معرض دید مخاطبان قرار دهیم. سپس پرداخت‌کنندگان به‌واسطه اسکن QR با گوشی همراه وارد صفحه اینترنتی درگاه پرداخت فروشگاه ما شده و مراحل پرداخت اینترنتی‌شان را تکمیل می‌نمایند. به‌موجب این امر  پرداخت بدون نیاز یا تماس فیزیکی به‌راحتی صورت می‌پذیرد.

تاریخچه مختصر QRCode

به‌طور کلی منشاء کدهای QR این علامت تجاری که نوعی بارکد ماتریسی هستند، به دهه 1990 در صنعت خودروسازی ژاپن برمی‌گردد. یک شرکت ژاپنی به نام Denso Wave در سال 1994 کدهای QR را ایجاد نمود. در آغاز، کدهای QR برای صنعت خودرو عمدتاً جهت تولید، ردیابی تا حمل‌ونقل مورد استفاده قرار می‌گرفتند. ولی گسترش QR کد کم‌کم به خارج از صنعت خودروسازی راه پیدا کرد و برای اموری مانند شناسایی اقلام و بازاریابی هم به‌کار برده شد. شاید در آن مقطع زمانی هیچ کسی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی QRCode در بسیاری از عرصه‌ها مانند بازاریابی یا به اشتراک‌گذاری اطلاعات مورد استفاده قرار گیرند.

پرداخت با QrCode چیست؟

هنگامی که با QR کد محصولی را اسکن می‌نماییم، به صفحه پرداخت و اطلاعات محصول منتقل می‌شویم. درواقع نشان پرداخت درست همانند یک پایانه POS عمل می‌نماید که مشتریان به‌واسطه آن، یک کد را با گوشی همراه خود اسکن و مراحل پرداخت را صورت می‌دهند.

درواقع برای انواع کسب‌وکارهای کوچک یا متوسط، پرداخت ‌با QRCode روشی بسیار راحت و مقرون‌به‌صرفه است، زیرا دیگر هیچ نیازی به خرید سخت‌افزارهای متعدد جهت انتقال پول از حساب مشتریان به‌حساب فروشندگان نیست. تنها کافیست تا QR را در تلفن هوشمندمان تنظیم نماییم و آماده فروش شویم.

کاربرد های QRCode

کاربرد های QRCode

کیو آر کد (QRCode) امروزه به‌صورت گسترده‌ای مورد استفاده انواع پرداخت‌ها قرار می‌گیرد. شاید شما این کدها را در تبلیغات تلویزیونی، تاکسی‌ها، سینماها و مغازه‌های مختلفی به‌وفور دیده باشید. از مهم‌ترین کاربردهای QR کد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرداخت الکترونیکی با QR کد، برای ما امکان پرداخت آسان و سریع را فراهم می‌سازد.
  • خرید بلیط‌ اینترنتی: به‌واسطه اسکن کد روی بلیط، اطلاعات لازم جهت ورود یک رویداد به ما ارائه می‌شود.
  • انتقال اطلاعات: با QR کد می‌توان لینک‌ها و شماره‌های تلفن به‌راحتی انتقال داد.
  • شناسایی محصولات: با اسکن QR کد روی بسته‌بندی، ما می‌توانیم اطلاعات مفیدی را درباره محصول بدست آوریم.

بنابراین، می‌توان چنین اذعان نمود که کدهای QR به عنوان یکی از روش‌های جدید و بسیار موثر در دنیای دیجیتال و تجارت الکترونیک، نقش مهمی را برعهده دارد. روش پرداخت به‌واسطه QR کد، به‌خاطر راحتی و سرعت بالایی که دارد، همه‌روزه بیشتر می‌شود و هم‌اکنون اکثریت افراد از این روش جهت پرداخت هزینه‌های خود بهره‌مند می‌شوند.

همچنین مطالعه نمایید: مقایسه درگاه پرداخت واسط و مستقیم

روش های ایجاد درگاه پرداخت QrCode

بارکد پرداخت به‌طور معمول بر مبنای لینک ابرمتن ایجاد می‌شود. در حقیقت هر آدرس اینترنتی را می‌توان به یک کد QR یا نشان پرداخت مبدل نمود. بارکد پرداخت درواقع تبدیل آدرس صفحه‌ پرداخت آنلاین درگاه بانکی به کد QR است. به‌عبارتی دیگر ما می‌توانیم نتیجه‌ اسکن یک QR کد را صفحه پرداخت آنلاین تعریف نماییم.

جهت اینکه مشتریان ما بتوانند، به‌واسطه QR کد، هزینه خدمات یا محصولات‌مان را پرداخت نمایند، ابتدا به درگاه پرداخت یا افزونه پرداخت با qrcode نیازمندیم که جهت کسب‌وکارمان باید تهیه نماییم. درگاه پرداخت یا لینک در حقیقت سرویسی است که توسط پرداخت یار نوین پال جهت تسهیل در امور پرداخت برای انواع کسب‌وکارهای اینترنتی ارائه می‌گردد. بارکد پرداخت در لینک پرداخت که ما را به شبکه بانکی متصل می‌نماید، این امکان را ایجاد می‌نماید تا بتوانیم فروش آنلاین داشته باشیم.

شما می‌توانید از طریق پرداخت یاری نوین پال دارای مجوز رسمی از شاپرک، تنها پس از ثبت‌نام و تایید احراز هویت در کوتاه‌ترین زمان ممکن، درگاه بانکی خودتان را برای هر سایت‌سازی که دارید تطبیق داده و یا جهت افزودن کسب‌‌وکار اقدام به دریافت لینک پرداخت شخصی به همراه QrCode با قیمت‌های دلخواه نمایید.

مراحل ساخت درگاه پرداخت شخصی با QR کد

مراحل ساخت درگاه پرداخت شخصی با QR کد

بدون شک شما با ماهیت و ظاهر QrCode این نماد سیاه‌ و سفید مربع شکل آشنایی دارید. در حقیقت کد QR شامل یک سری تصاویر یا اسناد مدنظر صاحب کسب‌وکار است که در اختیار مخاطبین و مشتریان قرار می‌گیرد. به‌عبارتی دیگر می‌توان چنین اذعان کرد که QR کد نوع پیشرفته‌ای از بارکدها محسوب می‌شوند که کاربران می‌توانند به‌واسطه استفاده از آن دیوایس دیجیتالی، اطلاعات ذخیره‌ شده را بخوانند. درواقع QR کد در قالب مجموعه‌ای از پیکسل‌ها به نمایش درمی‌آیند که به‌طور مداوم جهت پایش اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات در یک زنجیره تامین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مراحل ساخت درگاه پرداخت شخصی با QR کد در نوین پال

  1. ثبت‌نام در نوین پال
  2. درج کسب‌وکار
  3. دریافت درگاه به همراه پلاگین ها و qrcode با مبالغ دلخواه و تعداد نامحدود

به‌همین سادگی شما می‌توانید کیوآرکد را در اختیار مشتریان خود قرار داده تا پس از اسکن به‌راحتی وارد درگاه پرداخت آنلاین شده و اقدام به پرداخت نمایند.

همچنین مطالعه نمایید: روش های دریافت درگاه پرداخت

ساخت بارکد از طریق سایت ارائه‌دهنده QR

به‌طور کلی جهت ایجاد QrCode به‌راحتی می‌توانیم به سایت‌های ارائه‌‌دهنده‌ و تولیدکنندگان این کد مراجعه نماییم؛ البته در این راستا باید بدانید که یک سری از سایت‌ها به‌صورت رایگان این خدمات را ارائه می‌نمایند که شاید برای متقاضیان فرصت مناسبی باشد. طی نمودن فرایند ساخت QrCode در هر کدام از این سایت‌ها تقریباً به‌ یک صورت انجام می‌شوند، امّا شاید کمی در جزئیات باهم متفاوت باشند. از سایت‌های مشهور و معتبری که برای ساخت QrCode مناسب هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. QRTiger
  2. Beaconstac QR Code Generator
  3. QRCode Monkey
  4. QR Code Generator
  5. Scanova
  6. UQR
  7. Visualead
  8. QRStuff
  9. QRickit
  10. QRD. BY
  11. GO QR

مزایای QR کد برای انواع مشاغل

مزایای QR کد برای انواع مشاغل

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره QrCode، یک فناوری بارکد خواندن دیجیتال به‌شمار می‌رود که در مشاغل مختلفی منجمله فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، شرکت‌ها و موارد دیگر بسیار کاربرد دارد. از مزایای بارز داشتن QR کد برای مشاغل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سهولت و تسریع تبادل اطلاعات
  • کاهش هزینه
  • پیشرفت در تجربه کاربری
  • افزایش یافتن فروش و بازدید
  • تسهیل در فرایند پرداخت

همچنین مطالعه نمایید: بهترین درگاه پرداخت واسط چیست؟

امنیت پرداخت با QR کد چقدر است؟

کیو آر کد (QrCode) الگویی منحصربه‌فرد ایجاد می‌نماید که به‌هیچ وجه قابل هک نیست. درواقع داده‌های انتقال ‌یافته به‌واسطه کدهای QR رمزگذاری شده‌اند، به‌موجب این امر پرداخت‌ها بدون‌خطر و بسیار ایمن هستند. پیش از پردازش تراکنش، باید بررسی نماییم که با نام و مشخصات فروشنده مطابقت داشته باشد تا مشتریان بتوانند صحت معاملات را تأیید نمایند.

در حقیقت الگوی جعبه سیاهی که شامل داده‌های منحصربه‌فرد است و اطلاعات پرداخت را کدگذاری می‌نماید و ایمنی پرداخت با QRCode را تضمین می‌کند. هم‌چنین در روش QR کد، مشتریان هیچ‌کدام از رمزهای حساب بانکی خودشان را در اختیار فروشنده نمی‌گذارند.

کلام آخر

در این مقاله از نوین پال به ماهیت کیو آر کد (QrCode) پرداختیم. در ادامه کاربردها و مزایای QR کد را مورد بررسی قرار دادیم. همان طور که در مطالب بالا اشاره شد، برای ساخت درگاه پرداخت شخصی با QrCode روش های مختلفی وجود دارد، که یکی از آن‌ها به‌واسطه لینک پرداخت است.

امیدواریم مقاله نحوه ساخت درگاه پرداخت شخصی با QrCode برای شما مخاطبان محترم نوین‌پال مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را در زمینه QrCode با ما در وب‌سایت نوین پال به اشتراک بگذارید.

1 دیدگاه دربارهٔ «نحوه ساخت درگاه پرداخت شخصی با QrCode;

دیدگاهتان را بنویسید