ترفندهای دریافت درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی

امین شیرافکن 8 دقیقه زمان برای مطالعه
درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی

امروزه دریافت درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی، به مبحث داغ در تمام محافل مبدل شده است. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا دریافت درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی امکان‌پذیر است؟ در بهمن‌ سال 1399 براساس مصوبه مجلس اشخاصی که می‌خواستند درگاه پرداخت اینترنتی داشته باشند، ملزم به دریافت کد رهگیری مالیاتی شدند. در واقع طبق قانون کلیه صاحبان کسب‌وکار اعم از حقیقی و حقوقی که جهت دریافت درگاه پرداخت آنلاین اقدام می‌نمایند، باید از کد رهگیری مالیاتی برخوردار باشند. همین امر موجب نگرانی اکثر صاحبان کسب‌و‌کار از منظر پرداخت مالیات شد و ابهام‌های بسیاری را در این حوزه به وجود آورد. در واقع دریافت درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی امکان پذیر نیست اما با افزایش آگاهی خود و دریافت مشاوره مالیاتی نگرانی و دغدغه بابت درآمد خود نداشته باشید….

فهرست مطالب:

درگاه پرداخت چیست؟

درگاه پرداخت چیست؟

پیش از پرداختن به مبحث درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی، ابتدا باید با ماهیت یک درگاه پرداخت آشنایی داشته باشیم و انواع آن را مورد بررسی قرار دهیم؟ چنانچه شما کسب‌وکار آنلاین دارید ویا اینکه می‌خواهید پرداخت با کارت اعتباری را در سایت فعال نمایید، به درگاه پرداخت نیازمند هستید. در واقع درگاه پرداخت یک سیستم مکانیزم است که اطلاعات پرداخت را از مشتریان به حساب بانکی صاحبان کسب‌وکار هدایت می‌نماید و عملیات انتقال را صورت می‌دهد. وظیفه درگاه پرداخت جمع‌آوری داده‌ها، اطمینان از موجوی وجوه و دریافت کارمزد از صاحبان کسب‌وکار آنلاین است. علاوه‌بر موارد مذکور درگاه‌ پرداخت ذی‌نفعان کلیدی زیر را شامل می‌شود:

  • صاحبان کسب‌وکار آنلاین
  • دارنده کارت
  • بانک صادرکننده حساب مشتریان، اعم از کارت اعتباری یا حساب جاری متصل به کارت نقدی
  • موسسه مالی‌ حساب صاحب کسب‌وکار

برای آشنایی بیشتر با درگاه پرداخت، شما می‌توانید، مقاله درگاه پرداخت چیست؟ را مطالعه نمایید.

درحال حاضر شرکت‌های PSP و پرداخت یاری برای ارائه درگاه پرداخت اینترنتی در کشور ایران وجود دارند. پرداخت‌‌یار نوین‌پال جهت تسهیل فرایند انتقال وجه به‌واسطه بهره‌گیری از روش‌های پرداخت در بستر اینترنت ایجاد شده‌ است.

همچنین مطالعه نمایید: روش های دریافت درگاه پرداخت

آیا گرفتن درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی امکان‌پذیر است؟

همان‌طور که می‌دانید که جهت دریافت درگاه پرداخت، در واقع به کد رهگیری مالیاتی نیاز دارید. این کد رهگیری در حقیقت همان کدی به‌ شمار می‌رود که پیش مراحل ثبت‌نام برای شما ارسال می‌گردد.

به‌ طور کلی کد مالیاتی برای اشخاص حقیقی همان کد ملی و برای اشخاص حقوقی، شناسه ملی شرکت محسوب می‌شود. در واقع دریافت کد رهگیری مالیاتی به معنای دریافت کد مالیاتی و اقتصادی نیست، بلکه جهت تصمیمات دولتی برای نظم دادن امور مربوط در این حوزه است.

در حقیقت سازمان امور مالیاتی به‌ طور مستقیم جهت بررسی حساب‌ها و گرفتن مالیات اقدام نمی‌کند، غیر از مواردی که به‌ دلیل گردش بالای حساب‌ها، بررسی آن‌ها ضرورت داشته باشد. چنانچه شما قصد استفاده از یک درگاه پرداخت مستقیم برای کسب‌و‌کارتان را دارید، ابتدا باید برای دریافت اینماد اقدام نمایید.

در نهایت باید اذعان نماییم که کلیه فروشگاه‌های آنلاین که از دستگاه‌ کارت‌خوان یا درگاه پرداخت استفاده می‌نمایند، ملزم به دریافت کد مالیاتی هستند. زیرا از این طریق، سازمان مالیات بر دارایی‌ها و عملکرد مالی این کسب‌وکار‌ها به‌ طور قانونی نظارت دارد.

همچنین مطالعه نمایید: آموزش دریافت اینماد به روش ساده

کد مالیاتی چیست؟

کد مالیاتی چیست؟

کد رهگیری مالیاتی در واقع یک کد 12 رقمی به‌ شمار می‌رود، که بعد از انجام مراحل ثبت‌نام مالیاتی در سامانه سازمان مالیاتی برای شما به عنوان متقاضی ارائه می‌گردد. این کد 12 رقمی تا پایان مراحل ثبت‌نام و تایید اطلاعات‌تان اعتبار دارد و تغییری نخواهد کرد. به‌ همین دلیل افرادی که اقدام به دریافت کد مالیاتی یا کد رهگیری مالیاتی به‌ واسطه سامانه می‌نمایند، باید این کد را یادداشت و جهت ورود به سامانه‌های مالیاتی آن را ارائه دهند.

دریافت کد مالیاتی جهت جلوگیری از پول‌شویی و فرار مالیات در کشور ایران الزامی شده است. براساس این قانون کلیه مشاغل کوچک اعم از فروش اینستاگرامی، کسب‌وکار آنلاین، آموزش آنلاین، موسسات خیریه اینترنتی و کلیه اشخاصی که از درگاه پرداخت بهره می‌برند، باید برای اخذ کد اقتصادی اقدام و مالیات‌ خود را پرداخت نمایند.

همچنین مطالعه نمایید: چگونه بدون اینماد درگاه پرداخت اینترنتی بگیرم؟

آموزش دریافت کد مالیاتی برای درگاه پرداخت

دریافت کد مالیاتی در واقع چندین مرحله مختلف را شامل می‌شود که در ابتدا باید در سامانه سازمان امور مالیاتی ثبت‌نام نماییم. سامانه آنلاین سازمان امور مالیاتی برای تشکیل پرونده و دریافت کد رهگیری مالیاتی در کشور راه‌اندازی شده است. به‌ موجب این امر جهت تشکیل پرونده دیگر نیازی به مراجعه حضوری به اداره مالیات نیست. جهت ثبت‌نام در سامانه مالیاتی برای هر کسب‌وکاری باید کد رهگیری مجزایی دریافت نمایید.

در ادامه مقاله شما را با مراحل دریافت کد مالیاتی برای درگاه پرداخت اینترنتی آشنا می‌نماییم.

  • ثبت‌نام  در سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی

جهت دریافت کد مالیاتی ابتدا وارد سایت سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی می‌شویم که کلیه مراحل ثبت نام کد مالیاتی به‌ صورت رایگان است. پس از ورود گزینه ثبت نام الکترونیک را به‌ واسطه اطلاعات کاربری انتخاب می‌نماییم.

ثبت‌نام  در سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی

در این مرحله، صفحه جدیدی برای ما باز می‌شود که با کلیک روی ورود به پیش ثبت نام الکترونیک به صفحه پیش ثبت‌نام وارد می‌شویم.

آموزش دریافت کد مالیاتی برای درگاه پرداخت

حال در این بخش باید سه کادر وجود دارد که باید آن‌ها را پر کنیم و سپس گزینه ثبت‌نام را انتخاب نماییم.

درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی

  • پیش ثبت نام کسب و کار

بعد از ورود به ثبت نام، فهرست کسب‌وکاری که پیش‌تر ثبت‌ نموده‌ایم، برای ما نمایش داده می‌شود. چنانچه در سامانه سازمان امور مالیاتی  ثبت‌نام کرده باشیم، لیست کسب‌وکارها برای ما نمایش داده نخواهد شد. جهت ثبت‌نام کسب‌وکار تازه باید ابتدا روی پیش ثبت‌نام جدید کلیک نماییم.

پیش ثبت نام کسب و کار

در مرحله بعد، یک صفحه جدیدی به شکل زیر مقابل ما باز می‌شود. در بخش سمت چپ صفحه کادرهای تعیین شده را باید با اطلاعات صاحب کسب‌وکار پر نماییم. نخست در کادر اول نوع ثبت‌نام را انتخاب می‌کنیم. دو گزینه جهت انتخاب در این قسمت برای ما وجود دارد. چنانچه تنها مالک کسب‌وکار خودمان هستیم، گزینه ثبت نام انفرادی و در صورتی که کسب‌وکار شراکتی باشد، گزینه مشارکت را انتخاب می‌نماییم.

پس از انجام مراحل بالا در کادر بعدی کدپستی محل کسب‌وکار را وارد می‌کنیم. سپس شماره موبایل و کلمه امنیتی را در کادرهای مربوطه می‌نویسیم. در آخر هم پس از کامل نمودن فرم، گزینه پیش ثبت نام جدید را انتخاب می‌کنیم.

آموزش دریافت کد مالیاتی برای درگاه پرداخت

پس از انجام کلیه مراحل بالا، باید شماره موبایلی که وارد نموده‌ایم را تایید کنیم. جهت انجام این کار کد چهار رقمی را که برای ما پیامک شده را در کادر داخل صفحه می‌نویسم. پس از وارد کردن کد، گزینه ثبت کد فعال‌سازی و ادامه را انتخاب می‌کنیم تا وارد مرحله بعدی شویم.

ترفندهای دریافت درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی

در مرحله بعد باید مشخصات‌مان را طبق اطلاعات دقیق کارت ملی وارد نماییم. در کادر بالای فرم، کشور تابعیت خودمان را وارد می‌کنیم. سپس تاریخ تولدمان را در کادر مربوطه انتخاب می‌نماییم. جهت رفتن به مرحله بعد روی گزینه استعلام اطلاعات و ادامه کلیک می‌نماییم.

درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی

  • رفع نواقص پیش ثبت نام مالیاتی

حال در این مرحله باید اطلاعات‌مان مورد استعلام قرار گیرد و ما می‌توانیم موارد ثبت شده در پایگاه داده سازمان امور مالیاتی را رویت نماییم. در بخش پایین صفحه قسمتی تحت عنوان نواقص اطلاعاتی قابل مشاهده است. در این بخش، موارد قرمز رنگ در واقع نواقص پرونده مالیاتی ما به‌ شمار می‌روند که باید آن‌ها را برطرف نماییم.

رفع نواقص پیش ثبت نام مالیاتی

جهت رفع نمودن نواقص اطلاعاتی تنها باید روی این گزینه‌ها کلیک نماییم و اطلاعات خواسته شده را به سامانه ارائه دهیم. ابتدا باید روی نخستین گزینه کلیک کنیم تا یک نقشه باز شود و در آنجا محل کسب‌و‌کارمان را مشخص می‌نماییم. در واقع محل کسب‌وکار ضرورتی ندارد که مغازه یا واحد تجاری باشد. چنانچه کسب‌وکار خانگی داشته باشیم، باید آدرس منزل‌مان را مشخص نماییم. پس انجام مراحل مذکور روی دکمه ثبت کلیک می‌کنیم.

مراحل ثبت‌نام  در سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی

سپس به صفحه اطلاعات مالیاتی بازگشته و حالا مشخصات کسب‌وکارمان را ویرایش می‌کنیم. در کادر بالای صفحه لازم است تا برای علت ثبت‌نام خودمان گزینه‌ای را انتخاب کنیم.

چنانچه گزینه دوم را انتخاب کنیم باید کد رهگیری ثبت‌نام پیشین خودمان را در کادر باز شده درج نماییم.

آموزش دریافت کد مالیاتی برای درگاه پرداخت

در مرحله بعد باید اطلاعات مربوط به پروانه کسب، کد بیمه و اتحادیه صنفی کسب‌وکار را وارد کرده و چنانچه کسب‌وکارمان خانگی است نیازی به وارد این اطلاعات نیست.

در ادامه نوع مالکیت محل کسب‌وکارمان، تاریخ آغاز فعالیت، شماره تلفن موبایل با کد شهر محل فعالیت را وارد می‌کنیم. پس از پر کردن کادرهای ایمیل، سایت و شماره نمابر، روی دکمه ثبت کلیک می‌نماییم.

توجه داشته باشید که چنانچه گزینه سوم را انتخاب کنیم کادری برای ما باز خواهد شد، که باید شناسه ثبت‌نام در ارزش افزوده را در آن وارد و در نهایت روی ثبت کلیک نماییم تا مجدد به صفحه اطلاعات باز گردیم.

درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی

پس از انجام کلیه مراحل نواقص اطلاعاتی باید روی تایید نهایی کلیک نماییم. سپس در یک صفحه جدید که برای ما باز می‌شود کلیه اطلاعات  کسب‌و کارمان مشخص است. چنانچه از صحت این اطلاعات اطمینان حاصل نمودیم، بر روی تایید نهایی و دریافت کد رهگیری کلیک می‌کنیم.

آموزش دریافت کد مالیاتی برای درگاه پرداخت

کد رهگیری در واقع شماره‌ای 10 رقمی است که در صفحه جدید پیش‌روی ما نمایش داده می‌شود که باید آن را ذخیره نماییم. در این صفحه دوباره تمام اطلاعات‌مان قابل رویت است.

از دیگر مراحل دریافت کد مالیاتی برای درگاه پرداخت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارسال پیامک از طرف سازمان امور مالیاتی
  • ثبت‌نام شماره اقتصادی در سامانه
  • تکمیل نیارهای پرونده مالیاتی

مزایای دریافت کد مالیاتی برای کسب‌وکارهای آنلاین

به‌ طور کلی از مزایای کد مالیاتی برای دولت می‌توان به تامین منابع مالی، ایجاد عدالت مالیاتی میان شهروندان و پیشگیری از هر نوع فساد مالی و پولشویی اشاره کرد. ولی کد رهگیری مالیاتی برای صاحبان کسب‌وکار مزایایی دارد که شامل موارد زیر است:

  • افزایش یافتن اعتبار به‌ واسطه چارچوبی قانونمند
  • امکان دریافت نمودن تسهیلات مالی
  • بهره‌مندی از امکانات عمومی و ارائه‌ خدماتی مطلوب‌تر
  • امکان ایجاد رقابت‌پذیری در کسب‌وکارها
  • پیگیری و محاسبه مطلوب‌تر حقوق و دستمزد پرسنل کاری

معایب عدم برخورداری از کد مالیاتی

صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین چنانچه از کد مالیاتی بهره‌مند نشوند، در واقع از کلیه مزایا و کاربردهای کد مالیاتی محروم می‌شوند.

  • عدم به رسمیت شناختن فعالیت یک شرکت به‌ دلیل نداشتن کد اقتصادی شرکت
  • وزارت اقتصاد و نهادهای زیرنظر آن، هیچ نوع خدمت‌رسانی را برای شرکت‌های فاقد کد اقتصادی ارائه نخواهند کرد.
  • عدم برخورداری از کد مالیاتی، در واقع برای کسب‌وکار جرم به‌ شمار می‌رود و در صورت عدم پیگیری شامل جریمه‌ای سنگین خواهد شد.

همچنین مطالعه نمایید: چگونه بدون اینماد درگاه پرداخت اینترنتی بگیرم؟

درگاه پرداخت نوین پال برای کسب و کار

علاوه‌بر موارد مذکور چنانچه ایجاد درگاه پرداخت برای کسب‌وکار خود را دارید، می‌توانید از پرداخت یار نوین پال جهت این امر بهره‌مند شوید. نوین پال کلیه سرویس‌های مورد نیازتان را در سریع‌ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت و پشتیبانی حرفه‌ای صورت می‌دهد.

نوین پال در واقع پرداخت یار رسمی بانک مرکزی محسوب می‌شود و تمامی نیازهای پرداختی شما را به‌ سادگی برطرف می‌نماید. برای گرفتن درگاه پرداخت یا دریافت مشاوره، شما می‌توانید به سایت پرداخت یار نوین پال مراجعه نمایید. همچنین جهت آشنایی بیشتر با تعرفه، قیمت درگاه پرداخت و کارمزد خدمات نوین پال، می‌توان به لینک مدنظر مراجعه نمود.

همچنین مطالعه نمایید: اتصال فروشگاه به درگاه پرداخت رمزارزی

کلام آخر

در این مقاله ابتدا به بررسی ترفندهای دریافت درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی پرداختیم و همان‌طور که مشخص شد، دریافت آن الزامی است. در ادامه شما را با نحوه دریافت کد مالیاتی برای درگاه پرداخت آشنا نمودیم. توجه داشته باشید که دریافت کد مالیاتی برای یک کسب‌و‌کار شامل مزایایی است که در مطالب بالا به آن‌ها اشاره شد.

امیدواریم مقاله درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی برای شما مخاطبان محترم نوین‌پال مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را در زمینه استفاده از کد مالیاتی برای کسب‌و‌کارتان با ما در نوین پال به اشتراک بگذارید.

6 دیدگاه دربارهٔ «ترفندهای دریافت درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی;

  1. مالیات چیه
    دست کردن تو جیب ملت
    همه جوره مردمو گذاشتن لای منگنه و مردمو از هر راهی بتونن می چاپن این ….
    من میخواستم کسب و کاری راه اندازی کنم بر بستر اینترنت ولی بخاطر بحث مالیات زور
    منصرف شدم
    خسته شدیم از این همه بدبختی تو این مملکت
    که همه جا جلو ادمو میگیرن
    البته بعید می دونم نظرمو تایید کنید
    اما خواستم حرف دلمو زده باشم
    خیلی مهم نیست تایید کنید با نه

    پاسخ
    • متاسفانه همینطوره و من هم به خاطر همین مسئله درگاه پرداخت و خیلی از مشتریام رو از دست دادم. دولت بجای کمک به کسب و کارها فقط مانع تراشی می کند!

      پاسخ
    • وقتی نوبت مردم‌می‌رسد همه جوره دست بال میبندنند
      برند ملیاردی ها را کنترل کنند
      دو هزار سود برا من نمی‌ماند ده درصد در خرید ده درصد در فروش پرداخت کنم چی برا من میمانه؟

      پاسخ
  2. دوست عزیز بدون مالیات نمیشه مخصوصا وقتی جیب بری اسلامی قانونی رو تصویب کنه که به نفع خودشونه نه مردم .
    اینا اسمشون رو گذاشتن مسلمان تو باطن ابلیس رو درس می دهند ولی افسوس که مردم ما همچنان خواب تشریف دارند دیگه نفس کشیدن هم بعدا مالیات میزارن خواهیم دید .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید