نقش اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی

امین شیرافکن 11 دقیقه زمان برای مطالعه
نقش اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی

امروزه یکی از روش‌های شهرت کسب‌وکارها در حوزه رقابت، بهره‌مندی از تبلیغات است. اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer marketing) یکی از روش‌های موثر در تبلیغات، ارتباطات تجاری و بازاریابی آنلاین محسوب می‌شود. در این مقاله از بلاگ نوین پال قصد داریم تا نقش اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی را مورد بررسی قرار دهیم.

در حال حاضر بازاریابی به واسطه اینفلوئنسرها ارتباط مستقیم با مارکتینگ رسانه‌های اجتماعی دارد. چراکه بیشتر صاحبان کسب‌وکارها، نظرات مخاطبان‌شان را از بستر شبکه‌های اجتماعی جمع‌آوری می‌نمایند. اینفلوئنسر مارکتینگ در واقع از اشکال بازاریابی به شمار می‌رود که در آن از اینفلوئنسرها جهت تبلیغ محصول، خدمات یا برند استفاده می‌شود. به طور کلی اینفلوئنسرها اشخاصی تاثیرگذار و پر طرفدار هستند که بازاریابی از طریق آن‌ها نقش بسزایی در موفقیت کسب‌وکارها دارد. چنانچه مایلید با صفر تا صد اینفلوئنسر مارکتینگ و کاربردهای آن در حوزه تبلیغات آشنا شوید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

همچنین مطالعه نمایید: راهنمای نوشتن کپشن تبلیغاتی در اینستاگرام

اینفلوئنسر کیست؟

معنی اینفلوئنسر (Influencer) با گذشت زمان دگرگونی‌های زیادی را تجربه کرد، اما در کل به اشخاصی اطلاق می‌گردد که قادرند روی جمع کثیری از افراد تاثیرگذار باشند. در گذشته‌ای نه چندان دور تنها بازیگران و سلبریتی‌‌ها تحت عنوان اینفلوئنسر شناخته می‌شدند. این بدان معناست که می‌توان به واسطه استفاده از اینفلوئنسر جهت معرفی محصولات یا خدمات، تبلیغات صورت دهیم؛ چراکه این اشخاص شناخته شده بر جمع کثیری از افراد تاثیر می‌گذارند. به موجب این امر یکی از بهترین امور جامعه هدف بزرگتر در حوزه بازاریابی به واسطه اینفلوئنسرها صورت می‌پذیرد. امروزه با توجه به گستردگی استفاده از شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام، توییتر و مواردی از این دست، اینفلوئنسرها با گذشته تفاوت‌های زیادی پیدا کرده‌اند و دیگر این لقب به بازیگران یا چهره‌های مشهوری مثل فوتبالیست‌ها محدود نمی‌شود.

بر اساس تحقیقات کارشناسان حوزه دیجیتال مارکتینگ تاثیرپذیری اشخاص از چهره‌های مشهور بسیار بالا بوده و عموم کاربران شبکه‌های اجتماعی هنگام مواجه با کالایی که توسط اینفلوئنسرها تبلیغ می‌شوند، تمایل به خرید تا میزان 5 برابر افزایش می‌یابد. هم اکنون در کشورمان هم به واسطه گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی، خصوصاً پلتفرم اینستاگرام اینفلوئنسر مارکتینگ نیز افزایش چشم‌گیری داشته و اکثر برندها و کسب‌وکارها، بازاریابی خود را در راستای استراتژی دیجیتال مارکتینگ قرار داده‌اند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

همان‌طور که از نام اینفلوئنسر مارکتینگ مشخص است به بازاریابی تاثیرپذیر و مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و تبلیغات محصول به واسطه اشخاص تاثیرگذار اشاره دارد. معادل فارسی اینفلوئنسر (Influencer) شخص تاثیرگذار  است که معمولاً نظرات و پیشنهادات خود را در مورد استفاده از محصولی خاص به دنبال‌کنندگان‌ شبکه‌های اجتماعی خود در میان می‌گذارد و بدین شکل برای برندها تبلیغ می‌نماید.

به طور کلی اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer marketing) در واقع نوعی بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی محسوب می‌شود که از تایید محصول توسط چهره‌های تاثیرگذار و مشهور بهره می‌برد. در اصل کاربرد بازاریابی اینفلوئنسرها به خاطر اعتماد بالایی است که این افراد در شبکه‌های اجتماعی برای طرفداران خودشان ایجاد کرده‌اند و توصیه‌های آن‌ها به عنوان تایید اجتماعی (Social proof) برای مشتریان بالقوه کسب‌وکارها عمل می‌نماید.

بازاریابی اینفلوئنسر بر استفاده از اشخاص تاثیرگذار و کلیدی جهت انتقال پیام برند به بازار متمرکز است. در حقیقت به جای بازاریابی مستقیم (Direct marketing) برای گروهی کثیر از مصرف‌کنندگان، ما از محبوبیت اینفلوئنسرها در اجتماع مجازی جهت اهداف بازاریابی کسب‌وکارمان بهره‌مند می‌شویم.

نکته‌ اصلی درباره بازاریابی اینفلوئنسر اینجاست که می‌توان موقع مطالعه اطلاعات محصولی خاص، شاهد استفاده شخصی مشهور از آن باشیم. برای مثال تبلیغ پلتفرم درخواست خودرو دینگ (Dinnng)، علی دایی فوتبالیست مشهور را می‌بینیم که در حال استفاده از این سامانه است.

همچنین مطالعه نمایید: استراتژی ویدیو مارکتینگ و اهمیت آن در کسب و کار

تاریخچه اینفلوئنسر مارکتینگ

تاریخ شروع استفاده از اینفلوئنسرها به اوایل دهه 1920 میلادی می‌رسد. در آن مقطع زمانی، کلیه فعالیت‌های بازاریابی به نوعی محصول محور محدود بودند و به عبارتی عصر ابتدایی مارکتینگ محسوب می‌شد. در واقع استراتژی مذکور در آن مقطع بدین صورت بود که برندها تلاش می‌کردند تا به واسطه کاراکترهای خاص به معرفی محصولات خود و پذیرش آن توسط عموم افراد در جامعه بپردازند.

نکته جالب اینجاست که سانتا کلوز  (Santa Claus) یا همان بابا نوئل در حقیقت محصول آن دوران جهت معرفی برند کوکا کولا (Coca Cola) در سال 1931 بوده است. پس تبلیغ مذکور، استفاده از کاراکتر سازی برای برندهایی نظیر مارلبورو (Marlboro)، کلاگ و سایرین صورت پذیرفت که تاثیر بسزایی روی رفتار خرید مخاطبان و حتی فرهنگ‌سازی جامعه داشت.

تاریخچه اینفلوئنسر مارکتینگ

عصر دوم بازاریابی از فعالیت‌های محصول محوری به مشتری مداری تغییر پیدا کرد. در این مقطع زمانی استفاده از سلبریتی‌ها به عنوان اینفلوئنسر محبوبیت یافت و اکثر برندها جهت ترغیب مردم به استفاده از محصول یا خدمات خود از مقبولیت این چهره‌های مشهور بهره بردند. در آن دوران تلویزیون و رادیو هم نقش بسیار پر رنگی در زندگی عموم مردم داشتند. به موجب این امر اینفلوئنسرها خیلی زود مورد استقبال عوم افراد قرار گرفتند و این رویه تبلیغاتی رشد چشمگیری داشت.

اما ظهور شبکه‌های اجتماعی، عصر سوم مارکتینگ را به دنبال داشت. در این مقطع زمانی، به مصرف کنندگان تنها به عنوان یک خریدار نگاه نمی‌شد و ارزش‌های آن‌ها اهمیت یافت و بدین طریق شاهد تبدیل مشتری محوری به ارزش مداری هستیم. به واسطه رشد محتوای کاربر محور در شبکه‌های اجتماعی برخی به تولید محتواهای جذابتری برای تعامل با مخاطبان خود بودند تا جایگاهی ویژه‌ای در بین آن‌ها پیدا کنند.

همچنین مطالعه نمایید: برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چه باید کرد؟

دلایل اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ

دلایل اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ

امروزه حوزه بازاریابی اینفلوئنسر ارتباط نزدیک با مارکتینگ رسانه‌های اجتماعی پیدا کرده است؛ چراکه عموم اینفلوئنسرها به واسطه پلتفرم‌های اجتماعی با مخاطبان‌شان در تعامل هستند. در واقع این کانال اجتماعی به ما امکان دسترسی به مخاطبان زیادی را فراهم می‌سازد؛ زیرا نیمی از جمعیت جهان در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند.

علاوه بر موارد مذکور اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer marketing) ما را قادر می‌سازد تا به مخاطبانی دسترسی یابیم که نمی‌توانیم با تبلیغات سنتی به آن‌ها تعامل داشته باشیم. به طور میانگین دو سوم مصرف‌کنندگان از مسدودکننده‌های تبلیغاتی پیامکی استفاده می‌نمایند، اما این افراد با تمایل بالایی همیشه از اینفلوئنسرها مشاوره می‌گیرند و به آن‌ها اعتماد دارند. بر اساس تحقیقت کارشناسان حوزه مارکتینگ  80 درصد از کاربران بر اساس توصیه یک اینفلوئنسر خریدارهای خود را صورت می‌دهند.

هم اکنون برندهایی موفقی که از بازاریابی اینفلوئنسر بهره می‌برند، اثربخشی این کانال را به اثبات رسانده‌اند. اکثر بازاریابان معتقدند که بازگشت سرمایه از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ بهتر از دیگر حوزه‌های بازاریابی است. بدون شک امروزه شرکت‌ها معتبر و مشهور بخش اعظمی از بودجه مارکتینگ خود را صرف تبلیغات اینفلوئنسری می‌نمایند.

انواع اینفلوئنسرها

به‌ طور کلی اینفلوئنسرها را می‌توان به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی نمود. انتخاب ما در این بین به عواملی نظیر بودجه، برند و ماهیت محصول‌ بستگی خواهد داشت. برای مثال چنانچه حوزه فعالیت ما تولید و فروش وسایل باغبانی باشد، شخصی نظیر علی دایی برای‌ این انتخاب گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود.

1. سلبریتی‌ها (اشخاص تاثیرگذار مشهور)

در واقع تایید محصول به واسطه چهره‌های مشهور و پیشنهاد آن به سایرین قدیمی‌ترین نوع بازاریابی تاثیرگذار در این حوزه محسوب می‌شود. همان‌طور که در بخش تاریخچه اینفلوئنسر مارکتینگ اشاره شد، این فعالیت هنگامی آغاز شد که اشخاص مشهوری نظیر بازیگران هالیوودی شروع به تبلیغات برای برندهای مختلف نمودند. به عنوان مثال جان وین (John Wayne) بازیگر مشهور آمریکایی در یک تبلیغ سیگار کمل (CAMEL) حضور یافت.

سلبریتی‌ها (اشخاص تأثیرگذار مشهور)

طبعاً همکاری با این چهره‌های معروف، تاثیر بالایی در اهداف بازاریابی دارد، اما موانع استفاده از سلبریتی‌ (Celebrity) در مارکیتینگ عبارتند از:

  • این شکل از فعالیت بازاریابی هزینه‌های بالایی به همراه دارد؛ مثلاً در خارج از کشور برای پست‌های تبلیغاتی با بازیگران مشهور هالیوودی تقریباً صدها هزار دلار هزینه می‌شود.
  • امروزه دیگر مصرف‌کنندگان چندان به چنین تبلیغاتی اعتماد ندارند و ترغیب آن‌ها به خرید در این روش مانند گذشته کار راحتی نیست.
  • چنانچه شخص مشهوری را برای تبلیغ انتخاب نماییم که با ماهیت بازار هدف ما وجه اشتراکی نداشته باشد، شاید افزایش فروشی که مدنظرمان است، حاصل نشود.

2. مگا اینفلوئنسرها (Mega Influencers)

در واقع این نوع از اینفلوئنسرها بیش از یک میلیون دنبال‌کننده دارند و به خاطر شهرت‌شان در شبکه‌های اجتماعی از جایگاه ویژه‌ای یرخوردار هستند. به طور کلی مگا اینفلوئنسرها در اکثر پلتفرم‌های اجتماعی فعالیت دارند و می‌توانند در حوزه بازاریابی سرنخ‌های زیادی برای کسب‌وکارها فراهم آورند.

در حقیقت گروه مذکور نسبت به دیگر اینفلوئنسرها، می‌توانند در اهداف یازاریابی یک برند بسیار جریان‌ساز باشند. فالوورهای این گروه عموماً به خاطر ویژگی‌های خاص صفحه‌ شبکه اجتماعی مگا اینفلوئنسرها، آن‌ها را دنبال می‌کنند. البته سلبریتی‌ها و چهره‌های مشهور یا سیاسی را هم می‌توان به نوعی در این دسته از اینفلوئنسرها جای داد.

3. ماکرو اینفلوئنسرها (Macro Influencers)

به طور کلی این اشخاص از تعداد بالایی دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی برخوردار هستند که برخی از آن‌ها میلیون‌ها فالوور دارند. تفاوت‌ آن‌ها با دیگر افراد مشهور اینجاست که در حوزه کاری‌ خود شاید متخصص یا صاحب‌نظر باشند. عموماً افرادی که با فضای مجازی زیاد سروکار ندارند، شاید چنین اشخاصی را نشناسند. به هر حال این شکل تبلیغات به نسبت نوع قبلی هزینه کمتری را به دنبال دارد.

البته همکاری با ماکرو اینفلوئنسرها هزینه‌ای پایینی هم ندارد. همچنین این اشخاص با هر فردی مشارکت نمی‌کنند، زیرا کوچکترین فعالیت اشتباهی از سوی آن‌ها در شهرت و اعتبارشان نقش بسزایی خواهد داشت.

4. میکرو اینفلوئنسرها (Micro Influencer)

میکرو اینفلوئنسرها (Micro Influencer)

امروزه بخشی عظیم اینفلوئنسر در این دسته جای می‌گیرند. این افراد درست مانند دسته پیشین، در میان عامه مردم شهرت ندارند، اما در حوزه فعالیت خودشان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

خرد‌ه اینفلوئنسرها در قیاس با افراد عادی، از دنبال‌کننده‌های بیشتری برخوردار هستند، ولی این رقم در نهایت به اندازه‌ای است که از ما درخواست دستمزدهای نجومی نخواهند داشت. البته تعداد کمتر دنبال‌کننده‌ها در ارزش‌های آن‌ها نقشی ندارد، زیرا در حوزه کاری خودشان کارپردازانی لایق محسوب می‌شوند که توانای بالایی در جذب مخاطبان، برای ما دارند.

موقعی که می‌خواهیم یک اینفلوئنسر را از این دسته‌بندی انتخاب نماییم، باید سعی کنیم تا جای ممکن به دنبال فردی باشیم که از مخاطبان وفادار و قدرت نفوذ بالایی برخوردار باشد. همچنین طرفداران و دنبال‌کننده‌های اینفلوئنسرها باید با مخاطبان برند ما شباهت داشته باشند.

5. نانو اینفلوئنسرها (Nano Influencer)

در واقع این گروه، کوچکترین دسته اینفلوئنسرها محسوب می‌شوند که البته دسترسی چندان زیادی به برندها نمی‌دهند. با تمام این اوصاف، نانو اینفلوئنسرها از بیشترین نرخ تعامل با مخاطب در مقایسه با انواع مختلف دیگر برخوردار هستند. به طور کلی محتوایی که نانو اینفلوئنسرها تولید می‌نمایند، بسیار شخصی و سفارشی هستند.

همچنین مطالعه نمایید: پرداخت اعتباری یا BNPL چیست؟ و تاثیر آن بر افزایش فروش آنلاین چگونه است؟

نقش اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی

به طور کلی بازاریابی اینفلوئنسر اغلب با دو صورت مارکتینگ است که بازاریابی رسانه اجتماعی و محتوایی را شامل می‌شود. امروزه اکثر کمپین‌های تاثیرگذار در واقع نوعی از رسانه‌های اجتماعی را در بر دارند که به واسطه آن اینفلوئنسرها پیام آن‌ها را با صفحات اجتماعی شخصی خود پخش می‌نمایند.

اکثریت کمپین‌های مذکور همچنین از عنصر محتوا هم برخوردار هستند که ما برای اینفلوئنسرها تولید محتوا می‌نمایند یا اینکه خودشان آن را ایجاد می‌کنند. البته مارکتینگ رسانه‌های اجتماعی و محتوایی اغلب بخشی از بازاریابی را با اینفلوئنسرها صورت می‌دهند، اما در کل آن‌ها با هم تفاوت‌هایی دارند. در کل اینفلوئنسر مارکتینگ شامل موارد زیر است:

  • تحلیل و بررسی محصولات در شبکه‌های اجتماعی
  • جعبه گشایی محصولات یا همان آنباکسینگ (Unboxing)
  • جای دادن محصولات در محتواهای خلاقانه بدون ذکر مستقیم از سوی اینفلوئنسر
  • اشتراک‌گذاری کمپین‌های برند تجاری و معرفی جدیدترین محصولات
  • اشتراک‌گذاری یک کد کوپن خاص به صورتی که مخاطبان بتوانند با استفاده از آن تخفیف بگیرند.
  • همکاری با اشخاص تاثیرگذار جهت ایجاد یک محصول یا کمپین با برند تجاری مشترک
  • ارائه هدایا در صفحه اینفلوئنسرها
  • ترویج رویدادهایی که اینفلوئنسرها با برند تجاری ما در آن مشارکت دارند.
  • حمایت از اهداف اینفلوئنسرها با ارائه محصولات به جمع‌آوری کنندگان کمک‌های مالی برای رویدادهایی مثل سیل، زلزله، جنگ و بحران‌هایی از این قبیل
  • بهره‌مندی از اینفلوئنسرها جهت ایجاد محتوا مانند ویدیو، پست وبلاگ و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی برای برند ما

امروزه امکانات زیادی جهت همکاری بین اینفلوئنسر و یک برند موجود است. در واقع، بهترین همکاری‌ها از رویکردهای منحصر به فرد جهت ارائه محتوای تازه به مخاطبان بهره می‌برند.

اشتباهات رایج در اینفلوئنسر مارکتینگ

اشتباهات رایج در اینفلوئنسر مارکتینگ

امروزه با توجه به تعداد رقبا، همواره برندها به دنبال روش‌های جدید و مبتکارانه جهت جذب مخاطبان جدید و تعامل با مشتریان فعلی خود هستند. به واسطه افزایش مخاطبان رسانه‌های اجتماعی، اکثر برندها به نقش مهم اینفلوئنسر مارکتینگ در حوزه رقابت پی برده‌اند.

هم اکنون جمعیت کثیری در دنیا از مصرف‌کنندگان شبکه‌های اجتماعی هستند که از آن برای اخبار، اطلاعات، ارتباطات، تفریح و سرگرمی بهره می‌برند. در حوزه بازاریابی یک برند، استفاده از شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در موفقیت آن دارد. بسیاری از کسب‌وکارها به واسطه اینفلوئنسر مارکتینگ به موفقیت رسیده‌اند، اما در این بین چالش‌هایی هم وجود دارد که جهت برقراری ارتباط موثر با مشتریان باید آن‌ها را شناسایی کرد. در ادامه به سه اشتباه رایج در حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ می‌پردازیم که باید از آن‌ها تا جای ممکن اجتناب نماییم.

  1. مشارکت با اینفلوئنسرهایی با اهداف ماهیت برند ما همسو نیستند.
  2. ارائه مفاهیمی در کمپین که خلاقانه نیستند.
  3. موقعیت خودمان را به عنوان یک برند، بدون هدف تعیین نماییم.

همچنین مطالعه نمایید: آشنایی با اینستاگرام مارکتینگ و تاثیر آن بر افزایش فروش آنلاین

نقش اینفلوئنسرها در رونق کسب‌ و کار

به طور کلی اینفلوئنسرها به عنوان حامیان برندها به شمار می‌روند که به واسطه استفاده از رسانه‌های اجتماعی، توجه مخاطبان‌ خود را به فعالیت‌های یک کسب‌وکار معطوف می‌نمایند. در حقیقت فرد تاثیرگذاری که برای مخاطبان خود اعتبار لازم را داشته باشد، قادر است تا آن‌ها را در خرید محصول مدنظر متقاعد نماید. با استفاده از محتوای ارائه شده توسط اینفلوئنسر جهت تبلیغ کسب‌وکار رونق می‌یابد، چراکه اعتماد مشتریان به برند بیشتر می‌شود.

مقایسه اینفلوئنسر مارکتینگ با بازاریابی دهان‌به‌دهان

برخی از افراد به اشتباه اینفلوئنسر مارکتینگ با بازاریابی دهان‌به‌دهان (WOMM) یکی می‌پندارند؛ البته در هر دو روش اشخاصی دیگر دست به تبلیغ برند یا محصول ما می‌زنند. شاید در نگاه نخست این دو روش بازاریابی از شباهت‌هایی باهم برخوردار باشند، اما نباید از تفاوت‌های بارز آن‌ها غافل بود. در اینفلوئنسر مارکتینگ رابطه‌ای تنگاتنگ میان برند مربوطه با اینفلوئنسرها شکل می‌گیرد و این اشخاص تاثیرگذار در ازای دریافت هزینه، ارزش‌ها و ویژگی‌های یک کسب‌وکار را معرفی می‌نمایند. اما در روش بازاریابی دهان‌به‌دهان (Word-of-mouth marketing) به‌ طور خودکار و بدون دخالت عوامل کسب‌وکار مربوطه این اتفاق صورت می‌پذیرد. به موجب این امر در بازاریابی دهان‌به‌دهان عموم مردم و مشتریان در صورت رضایت از یک برند به انتقال تجربه خود برای دیگر افراد می‌پردازند.

همچنین مطالعه نمایید: فروش آنلاین از طریق سایت یا اینستاگرام، کدام بهتر است؟

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد، اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer marketing) روش بسیار موثری جهت بهبود استراتژی بازاریابی، دستیابی به اهداف کسب‌وکار در کنار کاهش هزینه‌های جانبی تبلیغات است. به طور کلی از بارزترین مزایای استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ می‌توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

  • ارتقا آگاهی از برند
  • غنی‌سازی استراتژی محتوا
  • جذب مخاطب راغب باکیفیت
  • مقرون‌به‌صرفه بودن نسبت به هزینه تبلیغات بالا در تلویزیونی

کلام آخر

امروزه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی باعث ایجاد روش‌های نوینی در این حوزه شده است. تبلیغ به واسطه افراد تاثیرگذار یا همان اینفلوئنسر (Influencer)، در واقع نوعی بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. در حال حاضر بسیاری از برندها،‌ برای معرفی محصول، خدمت یا کمپین خود با اینفلوئنسرها ‌همکاری دارند و به واسطه آن‌ها، پیام‌شان را به گروه کثیری از مخاطبان‌ می‌رسانند. در بلاگ نوین پال به نقش اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی پرداختیم، سپس انواع اینفلوئنسرها را معرفی و مورد بررسی قرار دادیم.

امیدواریم مقاله نقش اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی از طریق نوین پال برای شما مخاطبان محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را در زمینه استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ برای کسب‌وکارتان با ما در نوین پال به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید