چگونه در فروشگاه اینترنتی اعتماد مشتریان را جلب کنیم؟

نوین پال 5 دقیقه زمان برای مطالعه
روش‌های اعتمادسازی در فروشگاه اینترنتی

امروزه اکثر کسب‌و‌کارها، به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی روی آورده‌اند و وقتی شما یک محصول را در گوگل جستجو می‌کنید، با تعداد زیادی از فروشگاه‌های اینترنتی رو‌به‌رو می‌شوید و در نهایت، از فروشگاهی خرید می‌کنید که اعتماد شما را جلب کند. 

لازم به ذکر است که امروزه تبلیغات فروشگاه‌های اینترنتی در بین مردم زیاد شده است؛ به همین دلیل، فروشگاه اینترنتی که بتواند اعتمادسازی خوبی بین خود و مخاطبش ایجاد کند، می‌تواندد از فروش و سود بسیار زیادی برخوردار شود.

 اگر می‌خواهید جزو آن بخش از فروشگاه‌های اینترنتی اندکی باشید که افراد آن‌ها را برای خرید انتخاب می‌کنند، باید روش‌های اعتمادسازی در فروشگاه اینترنتی را به خوبی بدانید. در این مقاله به بررسی انواع روش‌هایی می‌پردازیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید اعتماد اکثر مخاطبان‌تان را جلب کنید. در ادامه با ما همراه باشید.  

روش‌های اعتمادسازی در فروشگاه اینترنتی 

این یک حقیقت است که اگر نتوانید به صورت اصولی در بین افراد اعتماد ایجاد کنید، افراد از شما خرید نخواهند کرد و این موضوع می‌تواند منجر به شکست شما شود.

 به کار بردن روش‌های اعتمادسازی در فروشگاه اینترنتی، می‌تواند سود زیادی برای شما داشته باشد و منجر شود که افراد بیشتری به خرید کردن از شما روی بیاورند. در این بخش، به بررسی انواع روش‌های اعتمادسازی در فروشگاه اینترنتی می‌پردازیم. 

 خوب به نظر آمدنِ سایت در نگاه اول

انسان‌ها چه بخواهند و چه نخواهند، در برخوردِ اول با هر چیزی، قضاوت‌های زیادی انجام می‌دهند و برداشت‌های متنوعی راجع به آن موضوع می‌کنند. این موضوع در اولین برخورد با یک فروشگاه اینترنتی نیز صادق است.

انسان‌ها در همان ثانیه‌های اولِ برخورد با فروشگاهی اینترنتی شما، تصمیم می‌گیرند که از شما خرید کنند یا نکنند و اگر سایت شما از رابط کاربری خوبی برخوردار باشد، شاهد افزایش آمار فروش خود در مقایسه با قبل خواهید بود.

شما باید به رنگ‌بندی و طراحی صفحه اول سایت فروشگاهی‌تان، اهمیت زیادی دهید و حتما با افراد متخصص در زمینه تجربه کاربری مشورت کنید. همچنین، اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، در انتخاب قالب‌های آماده نهایت دقت را به خرج دهید و حتما نظرات استفاده‌کنندگان از آن قالب‌ها را بررسی کنید. 

درگاه پرداخت اینترنتی روش اعتمادسازی

داشتن درگاه پرداخت آنلاین در سایت 

تعداد افرادی که از فروشگاه‌های اینترنتی بدون درگاه پرداخت خرید می‌کنند، بسیار کم است؛ زیرا در صورت هر اقدامِ غیر قانونی توسط فروشگاه، افراد توان شکایت از آن را ندارند و به همین دلیل، ترجیح می‌دهند که از آن خرید نکنند. 

داشتن درگاه پرداخت آنلاین در سایت، یکی از روش‌هایی است که می‌توانید تا حد زیادی اعتماد مخاطبان را به خود جلب کنید. لازم به ذکر است که شما می‌توانید به راحتی و در زمان بسیار کمی، درگاه پرداخت آنلاین خود را از شرکت نوین پال دریافت کنید. 

تضمین بازگشت کالا یا وجه را به مشتریان

همانطور که گفته شد، امروزه فروشگاه‌های اینترنتی زیادی در جهان وجود دارند و فروشگاه‌هایی که به مشتریان، تضمین بازگشت وجه یا تعویض کالا را ندهند، از محبوبیت کمتری برخوردارند. 

اگر شما محصولی فیزیکی می‌فروشید، بهتر است در سایت‌تان به مشتری این اطمینان را بدهید که در صورت عدم رضایت، آن کالا را پس می‌گیرید و یا آن را تعویض می‌کنید.

اگر در حوزه فروش دوره‌های آموزشی فعالیت می‌کنید، تضمین بازگشت وجه در صورت عدم رضایت از آموزش، یکی از روش‌های جلب اعتماد مخاطب است. 

استفاده از نمادهای اعتماد و اعتبار در سایت 

امروزه نمادهای زیادی در ایران وجود دارند که اگر به فروشگاه اینترنتی شما تعلق بگیرند، تا حد زیادی اعتبار سایت شما را تضمین می‌کنند. 

نمادهایی مثل اینماد یا نماد ساماندهی، از جمله نمادهایی هستند که از طرف نهادهای دولتی در ایران و در جهت تضمین فعالیت قانونی سایت شما، به فروشگاهی اینترنتی شما تعلق می‌گیرند. 

انتشار نظرات مشتریان در سایت 

یک تحقیق ساده نشان داده است که افراد در هنگام تصمیم برای خرید، سعی می‌کنند نظرات دیگران را هم بپرسند تا اطمینان بیشتری از خریدشان داشته باشند؛ در اینجا است که انتشار نظرات مشتریان در سایت اهمیت پیدا می‌کند. 

از افرادی که از شما خرید کرده‌اند بخواهید تا درباره کالا یا خدمت شما نظر بدهند و سپس آن نظر را در سایت منتشر کنید. حتی می‌توانید از آ‌ن‌ها فایل ویدیویی یا صوتی تهیه کنید و تاثیر چند برابری آن‌ را ببینید.

افراد با دیدن نظرات اشخاص حقیقی که از شما خرید کرده‌اند، به فروشگاهی اینترنتی شما اعتماد بیشتری می‌کنند و تشویق می‌شوند که از شما خرید کنند.  

تولید محتوا درباره محصول 

اگر شما در فروشگاه اینترنتی‌تان راجع به محصول یا خدمتی که ارائه می‌کنید صحبت کنید، افراد اعتماد بیشتری به شما می‌کنند؛ زیرا این کار نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن شما است. 

بهتر است که در سایت‌تان یک بخش به نام “وبلاگ” داشته باشید و در آن، محتواهای مفید راجع به محصول‌تان تولید کنید. همچنین با به کار بردنِ اصول سئو برای محتواهایی که در سایت منتشر می‌کنید، می‌توانید ترافیک زیادی را به سایت خود جلب کنید و این موضوع می‌تواند روی آمار فروش شما تاثیر بگذارد. 

فراهم کردن امکان پرداخت درب منزل 

حتی اگر فروشگاه اینترنتی شما تمام نمادهای مبتنی بر اعتبار و اعتماد مانند اینماد را داشته باشد، افراد در اولین خرید، ترس بزرگی را نسبت به پرداخت آنلاین هزینه محصول دارند. 

اگر شرایط‌ فراهم کردن امکان پرداخت درب منزل برای مشتری را دارید، بهتر است این کار را انجام دهید و شاهد افزایش آمارِ فروش خود در مقایسه با قبل باشید. 

صفحه درباره ما و تماس با ما

داشتن صفحه درباره ما و تماس با ما

این دو مورد، از نکاتی هستند که بیشتر افراد به آن‌ها توجه نمی‌کنند. وجود شماره تماس و آدرس شما در سایت، این اطمینان را به کاربر می‌دهد که می‌تواند در شرایط اضطراری، به شما دسترسی داشته باشد. 

همچنین بهتر است یک صفحه درباره ما در سایت‌تان داشته باشید و در آن، اطلاعاتی راجع به کسب‌و‌کارتان به کاربر ارائه کنید.

 توجه کنید که کاربر دوست ندارد تعریف‌های زیادی از ویژگی‌های کسب‌و‌کارِ شما در صفحه درباره ما مطالعه کند؛ بلکه می‌خواهد ببیند که با کمک برند شما، به کجا می‌رسد و شما می‌توانید چه کاری برای او انجام دهید؟  

سخن آخر

در این مطلب با بررسی انواع روش‌های اعتمادسازی در فروشگاه‌های اینترنتی همراه شما بودیم. لازم به ذکر است که نیاز نیست برای جلب اعتماد مخاطبان، همه این روش‌ها را به کار بگیرید؛ زیرا این روش‌ها می‌توانند برای برخی از فروشگاه‌ها مناسب نباشند. 

شما می‌توانید با توجه به حوزه فعالیت و ابعاد کسب‌و‌کارتان، برخی از این روش‌ها که فکر می‌کنید برای شما مناسب هستند را انتخاب کرده و آن‌ها را طی زمان اجرا کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید