بهترین هاستینگ ایران کدامند؟

امین شیرافکن 9 دقیقه زمان برای مطالعه
بهترین هاستینگ ایران کدامند؟

به طور کلی جهت آغاز کسب‌وکار آنلاین، راه‌اندازی و طراحی وب‌سایت برای کسب درآمد اینترنتی نخستین قدم انتخاب دامنه مناسب و خرید بهترین هاستینگ ایران از شرکت‌های معتبر در کشور است. در این مقاله از بلاگ نوین پال قصد داریم تا بررسی نماییم که بهترین هاستینگ ایران کدامند؟

هاست‌ها از انواع مختلفی برخوردار هستند که برای هر سایتی یک هاست طبق منابع مورد استفاده آن، تهیه می‌شود. بسیاری از افراد که قصد راه‌اندازی یک وب‌سایت را دارند، یکی از چالش‌های بزرگشان یافتن هاست با کیفیت است. در واقع یک سرویس هاست در کیفیتی بالا و قابل اطمینان یکی از بارزترین نکات در راه‌اندازی وب‌سایت به شمار می‌رود. یک هاست مطمئن و با کیفیت باید سرعت، ثبات، امنیت و پشتیبانی بالایی داشته باشد. پس چنانچه شما در انتخاب یک هاستینگ ایران امن و قابل اعتماد تردید دارید، در ادامه مقاله پیش‌رو با هما همراه باشید.

همچنین مطالعه نمایید: مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی

هاستینگ چیست؟

پیش از پرداختن به موضوع اصلی این مقاله، برای آن دسته از مخاطبانی که با ماهیت هاستینگ آشنایی چندانی ندارند، توضیحات اجمالی ارائه می‌شود.

هاست (Host) در معنای میزبان و هاستینگ نیز  به میزبانی اطلاق می‌گردد. زمانی که می‌خواهیم یک وب‌سایت را در شبکه جهانی وب فعال نماییم که در‌دسترس عموم کاربران قرار گیرد، ابتدا باید از دو نوع هاستینگ استفاده نماییم:

  1. وب هاستینگ (Web Hosting)
  2. هاستینگ دامنه یا دامین (Domain)

در واقع این در هاستینگ‌، سرویس‌هایی محسوب می‌شوند که شرکت‌های خدمات هاستینگ آن‌ها ارائه می‌نمایند. به موجب این امر، منظور از هاستینگ، در واقع همان شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات میزبانی است. حال شاید برای شما این سوال پیش آید که هاست چیست؟

برای درک بهتر این مبحث، در‌ادامه مقاله هاست دامنه و هاست وب را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • میزبانی دامنه

سرویس میزبانی دامنه که شما انتخاب می‌کنید، در واقع برایتان میزبانی می‌نماید؛ این بدان معناست که تا زمان پرداخت اشتراک مد‌نظر مثلاً اشتراک یک‌ساله، این دامنه برای شماست و می‌توانید وب‌سایتتان را روی آن قرار دهید.

  • سرویس میزبانی وب (Web hosting service)

سرویس‌ هاستینگ وب در واقع سروری در‌اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید فایل‌های وب‌سایتتان را روی آن به راحتی آپلود نمایید. سپس زمانی که دامنه و این سرور به‌ یکدیگر اتصال یابند، هر‌بار که کاربران وارد دامنه مذکور می‌شوند، فایل‌هایی که داخل سرور را می‌بینند که در حقیقت همان وب‌سایت شما خواهد بود.

همچنین مطالعه نمایید: با فروشگاه‌ساز‌ها بیشتر آشنا شویم

انواع هاستینگ وب

انواع هاستینگ وب

به طور کلی هاست (Host) بخشی از سرورهای خود را به دیتای ما اختصاص می‌دهد. با توجه به اینکه چقدر فضا جهت ذخیره اطلاعات ما اختصاص یافته و یا آیا این سرور اختصاصی ماست یا خیر، هاستینگ به چند دسته تقسیم می‌شود که عبارتند از:

  • هاست اشتراکی (Shared Hosting)
  • هاست اختصاصی (Dedicated Host)
  • سرور خصوصی مجازی (VPS)
  • هاست ابری (Cloud Hosting)
  • هاست دانلودی
  • هاست ریسلر
  • هاست نمایندگی (Reseller)

هاست ایران چیست؟

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد، هاست (Host) به فضایی اطلاق می‌شود که در آن اطلاعات و فایل‌های وب‌ سایت ما قرار می گیرد. در واقع سرویس هاست از کامپیوترهای مخصوص و قدرتمند تحت عنوان سرور ارائه می‌شود و این سرورها در مرکز داده با همان دیتاسنتر (Data Center) قرار دارند که به صورت 24 ساعته روشن و به اینترنتی پرسرعت متصل هستند.

در حقیقت منظور از منظور از هاستینگ ایران این است که سرور هاست در دیتاسنترهای داخل کشورمان میزبانی می‌شود. سایت‌های قرار گرفته روی هاستینگ ایران در تمامی نقاط جهان به واسطه اینترنت در دسترس خواهند بود.

از سال 1387 انتقال سایت‌های اینترنتی ایرانی به داخل کشور  به صورتی جدی در دستور کار مدیران سازمان‌ها و نهادهای مهم منجمله وزارتخانه‌ها، ادرات دولتی و همچنین مراکز حساس سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قرار گرفت. بر اساس افزایش تقاضا برای میزبانی وب در کشور، دیتاسنترها و شرکت‌های هاستینگ ایرانی اقدام به ارائه سرویس هاست از سرورهای داخل کشور نموده‌اند.

کیفیت هاستینگ ایران و دیتاسنترهای پیشرفته در کشور هم اکنون توانسته رضایت بسیاری از کاربران را جلب نماید. امروزه اکثریت سایت‌های مهم و بزرگ کشور در داخل ایران میزبانی می‌شوند. در حال حاضر ما می‌توانیم در ایرن آپتایم‌های 99.9 و حتی 100 درصد را هم تجربه نماییم. هاست داخل ایران از لحاظ لوکیشن و موقعیت مکانی از دیتاسنترهای ایرانی ارائه می‌شود و ترافیک و IP سرور هاست متعلق به کشورمان است.

همچنین مطالعه نمایید: راه اندازی سریع فروشگاه ساز با درگاه

انواع هاست ایران

به طور کلی انواع هاست ایران بر اساس کاربرد، موقعیت جغرافیایی، نوع سیستم‌عامل و میزان منابع به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. جهت انتخاب بهترین هاستینگ ایران، باید عوامل مختلفی را در نظر داشت. به عنوان مثال، درصورت داشتن وب‌سایت بزرگ و پرترافیک از لوکیشن کشورمان، باید به‌دنبال هاست اختصاصی ایران باشیم و خرید هاست‌ اشتراکی نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای وب‌سایت ما باشد. عباوه بر این، وب‌سایت‌های کوچک و کم‌ترافیک باید خرید هاست اشتراکی ایران برای آن‌ها بهترین گزینه انتخابی است؛ چراکه از هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای برخوردار است و به نیازهای وب‌سایت هم پاسخ می‌دهد. در‌ادامه مقاله پیش‌رو، به بررسی انواع هاستینگ ایران می‌پردازیم.

  • هاست اشتراکی ایران

در این نوع هاست که دیتاسنتر سرویس‌دهنده‌های آن در ایران قرار دارند، منابع یک سرور به‌ طور اشتراکی میان چند وب‌سایت به‌ اشتراک گذاشته می‌شود. به موجب این امر، منابع هاست اشتراکی ایران اعم از فضای رم، سی‌پی‌یو، پهنای باند، درایو ذخیره‌سازی و مواردی از این قبیل، بین 1 تا 500 وب‌سایت به‌ طور مشترک مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مزایای این نوع از هاست‌ها می‌توان به قیمت پایین آن اشاره نمود که برای وب‌سایت‌های کوچک و اشخاص مبتدی بهترین گزینه انتخابی محسوب می‌شود.

  • هاست وردپرس ایران

هاست وردپرس ایران همان‌طور که از نامش پیداست برای وب‌سایت‌های وردپرسی گزینه مناسبی محسوب می‌شود. ویژگی‌ها و منابع این هاست برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده‌اند. با توجه به میزبانی وب‌سایت‌های وردپرسی به سرورهایی با منابع قدرتمند و سریع نیاز است تا بتواند حجمی گسترده‌ از منابع را نگه‌داری و به درخواست‌های متعدد کاربران پاسخ دهد. به موجب این امر، هاست ایران طبق ویژگی‌های هسته وردپرس و الزامات امنیتی آن ایجاد شده است. هاست وردپرس ایران سرویس می‌توان برای دیگر سی‌ام‌اس‌ها هم استفاده نمود و تنها به وردپرس محدود نمی‌شود.

  • هاست ابری ایران

در این هاست‌، از منابع چندین سرور به‌ طور مشترک و موازی جهت سرویس‌دهی به وب‌سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. هاست ابری ایران از‌ منظر امنیت و سرعت عملکردی بهتر نسبت به دیگر سرویس‌های میزبانی دارد و در‌‌برابر نفوذ و حملات هکرها بسیار مقاوم‌تر است. در این هاست، هزینه به‌ ازای منابع مصرفی محاسبه می‌گردد و به پرداخت هزینه جهت منابع بلا‌ استفاده دیگر نیازی نیست. از ویژگی‌های بارز سرویس میزبانی ابری ایران می‌توان به مقرون به صرفه بودن، مقیاس‌پذیری بالا و افزونگی داده در آن اشاره نمود.

  • هاست اختصاصی ایران

در این نوع هاست، تمام منابع یک سرور تنها برای یک وب‌سایت اختصاص داده می‌شود. به همبن خاطر، بهترین کیفیت خدمت‌رسانی را تجربه خواهیم کرد و می‌توانیم به تعداد کثیری از مخاطبان سرویس‌دهی نماییم. هاست ایران جهت سرویس‌دهی به کاربران ایرانی و IP ایران بهترین گزینه انتخابی به حساب می‌آید و کیفیت آن هیچ منافاتی برای بازدیدکنندگان خارجی ندارد و می‌تواند با سرعت و قدرتی بالا صفحات و محتوای وب‌سایت یا اپلیکیشن‌ها را برای کاربران خارج از کشور هم بارگذاری نماید. به طور کلی از هاست اختصاصی ایران می‌توان برای وب‌سایت‌های بزرگ و پرترافیک با حداکثر 100 هزار بازدید در ماه بهره‌مند شد.

همچنین مطالعه نمایید: بهترین سایت سازها در ایران کدامند؟

ویژگی‌های بهترین هاستینگ ایران

ویژگی‌های بهترین هاستینگ ایران

در واقع برای این که بهترین هاستینگ ایران را راحت‌تر انتخاب نماییم، ابتدا لازم است تا بدانیم که ویژگی‎های یک هاست برتر چیست و ما باید چه انتظاراتی از آن داشته باشیم. در ادامه مقاله ویژگی‌های یک هاستینگ ایرانی خوب و کارآمد را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • امنیت بالا

تمام داده‌ها، فایل‌ها و اطلاعات ما قرار است روی این پلتفرم بارگذاری شوند، پس مبحث امنیت نکته ای حائز اهمیت است که باید موقع انتخاب هاستینگ ایران بدان توجه داشت. پیش از بستن قرارداد نهایی لازم است تا تجربیات دیگران را درباره هاست ببینیم و در مورد پروتکل‌های امنیتی آن نیز تحقیق نماییم.

  • مقرون به صرفه بودن

به این نکته مهم باید توجه داشته باشیم که خدمات هاستینگ، یکی از هزینه‎‌های همیشگی کسب‌وکار ماست و باید تا سال‏‎‌ها آن را بپردازیم. پس قیمت ماهانه یا سالانه را حتماً باید در هزینه‌های ما بگنجد.

  • پشتیبانی فنی (Technical support)

به طور کلی مواردی چون خراب بودن سایت یا مشکل در سرعت، تراکنش‌های ناموفق یا مشکلاتی از این دست،به معنای ضرر برای کسب‌وکار ما خواهد بود. پس باید بدانیم پشتیبانی هاستینگ ایران که انتخاب می‌کنیم به چه صورت است و با چه سرعتی به ما پاسخ می‌دهد.

  • پهنای باند (Bandwidth)

در واقع این فاکتور یکی از مهم‌ترین‌ها گزینه‌های انتخابی در بهترین هاستینگ ایران است، زیرا مشخص می‌نماید که چه میزانی از اطلاعات ما و در چه کیفیتی در سرور میزبان ذخیره خواهد شد.

همچنین مطالعه نمایید: روش های دریافت درگاه پرداخت

10 هاستینگ برتر کشور

در این بخش از مقاله قصد داریم تا خدمت شما مخاطبان محترم 10 هاستینگ برتر ایرانی را معرفی نماییم.

1. هاست ایران (Hostiran)

هاست ایران

ما با کمترین هزینه اولیه، می‌توانیم از خدمات سرور اختصاصی مربوط به منابع کامل جدیدترین سرورها در دیتاسنترهای هاست ایران بهره‌مند شویم. هاست ایران عیر از ارائه سرویس سرور اختصاصی، به واسطه ارائه خدمات کولوکیشن (Colocation)، امکان قرار دادن سرور ما را بر روی زیرساخت دیتاسنتر اختصاصی خود به راحتی فراهم ساخته است.

2. ایران سرور (Iran Server)

ایران سرور

ایران سرور، در واقع یکی از معروفترین هاستینگ‌های ایران است که شاید شما هم نامش را شنیده‌ باشید. در کل این وب‌سایت هاست اشتراکی، اختصاصی و سرور مجازی را در بالاترین کیفیت ممکن به کاربران خود ارائه می‌دهد. امنیت این هاستینگ نیز یکی از بهترین‌ها در سطح کشور است.

3. لیمو هاست (Limoo Host)

لیمو هاست

در حال حاضر لیمو هاست میزبان بیش از 30000 رسانه برای ارتباط با جهان آزاد است. این عبارتی جذاب و وسوسه‌کننده برای دارندگان سایت‌های خبری و اطلاع‌رسانی محسوب می‌شود. همچنین گواهی SSL رایگان، راه‌اندازی بسیار راحت، سریع و پشتیبانی 24 ساعته از دیگر ویژگی‌های بارز لیمو هاست به شمار می‌روند.

4. سون هاست (Seven Host)

سون هاست

سون هاست به طور تخصصی روی وب‌سایت‌های ووردپرسی پرترافیک تمرکز دارد. در واقع این هاست آپتایم بالای 99.99٪، امنیت فوق‌العاد عالی با طیف متنوع قیمتی ارائه می‌شود که ما تا با توجه به نیازمان بهترین پلن را می‌توانیم خریداری نماییم.

5. نت افراز (Netafraz)

"</p

نت افراز در واقع یکی از مقرون به صرفه‌ترین هاست‎‌های ایرانی برای اشخاصی که به تازگی وب‌سایت خود را راه‌اندازی نموده‌اند و می‌خواهند هزینه‌ها را مدیریت نمایند. این هاستینگ ایرانی در حال حاضر بیش از 80 هزار وب‌سایت ایرانی را میزبانی می‌نماید.

6. گنجه هاست (Ganje Host)

گنجه هاست (Ganje Host)

یکی دیگر از هاستینگ‌های ایرانی برای وب‎سایت‌های ووردپرسی می‌توان به گنجه هاست اشاره کرد. بهره‌مندی از هارد NVME، همراه با وب سرویس لایت اسپید، پلن‌های متنوع و دو سرور مختلف ایران و اروپا از جمله ویژگی‌های گنجه هاست به شمار می‌روند.

7. برتینا (Bertina)

برتینا (Bertina)

برتینا علاوه بر هاستینگ، دیگر سرویس‌هایی چون سرور ابری، تبلیغات گوگل و گواهی SSL را نیز ارائه می‌نماید. چنانچه به دنبال پکیج کامل از خدمات آنلاین هستید، برتینا یک هاستینگ ایرانی مناسب برای این هدف محسوب می‌شود.

8. پارس وی دی اس (ParsVDS)

پارس وی دی اس (ParsVDS)

به طور کلی خرید دامنه‌های ملی و بین‎‌المللی همراه با پلن‌های مختلف، از جمله امکانی است که به راحتی در پارس وی دی اس در دسترس ما خواهد بود. همچنین سرور اختصاصی و مجازی و سرور مجازی بایننس از دیگر فیچرهای این هاستینگ ایران هستند.

9. وب رمز (Webramz)

وب رمز (Webramz)

از دیگر وب‌سایت‌هایی که خدمات کامل و صفر تا صد هاستینگ و دامنه همراه با سایر خدمات آنلاین ارائه می‌نماید، می‌توان به هاستینگ ایران وب رمز اشاره کرد. از دیگر خدمات وب رمز شامل خرید هاست و دامنه، سرور مجازی یا اختصاصی و همچنین سئو مارکتینگ و طراحی سایت است.

10. هاست دی ال (HostDL)

هاست دی ال (HostDL)

چنانچه قصد دارید تا با دیتاهای خارج از کشور فعالیت نمایید و وب‎سایت‌تان از دانلود بالایی برخوردار است، هاست دی ال برای شما بهترین گزینه انتخابی محسوب می‌شود. به طور کلی خدمات این هاستینگ ایران شامل دانلود خارج از کشور، هاست مجازی داخل و خارج، طراحی قالب و پلاگین وردپرس هستند.

علاوه بر موارد مذکور برای انتخاب یک هاستینگ ایرانی مناسب، یکی دیگر از نکات مهم در راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین، باید به درگاه پرداخت اینترنتی اشاره کرد. پرداخت یار نوین پال با ارائه خدمات درگاه پرداخت پایدار برای صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی، همراه با سرویس‌های نوین تحولی عظیم در رونق تجارت آنلاین شما ایجاد می‌نماید. در واقع به واسطه استفاده از درگاه نوین پال و سرویس هدایت خودکار با همکاری شرکت‌های PSP برتر کشور، فروش شما با توجه به رشد تراکنش‌های موفق افزایش می‌یابد. علاوه بر این ، همراه با گزارشات کامل و جامع در پنل کاربری دیگر تمامی دغدغه‌های کسب‌وکارها را در حوزه پرداخت آنلاین برطرف می‌نماید.

همچنین مطالعه نمایید: آشنایی با سرویس‌های نوین پال و تفاوت آن با سایر پرداخت یاری‌ها

کلام آخر

جهت شروع یک کسب‌وکار آنلاین و راه‌اندازی سایت برای فعالیت و کسب درآمد در بستر اینترنت، در واقع نخستین قدم انتخاب دامنه‌ای مناسب و خرید بهترین هاستینگ در ایران است. لذا به همین خاطر ما در این مقاله ابتدا به بررسی ماهیت هاستینگ  و ویژیگی‌های بارز آن پرداختیم. در ادامه انواع هاستینگ‌ها را با شما مخاطبان محترم مورد بررسی قرار دادیم. سپس برای راحتی کار شما 10 هاستینگ برتر کشور را معرفی نمودیم.

امیدواریم مقاله بهترین هاستینگ ایران کدامند؟ برای شما مخاطبان محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات و تجارب شخصی خود در زمینه استفاده از هاستینگ ایران برای راه‌اندازی سایت را با ما در نوین پال به اشتراک بگذارید.

1 دیدگاه دربارهٔ «بهترین هاستینگ ایران کدامند؟;

  1. سلام ممنون از مطلب خوب شما
    من هاستینگ های زیادی رو بررسی کردم
    برخی گرون قیمت هستند و برخی بی کیفیت یکی از هاستینگ هایی که جدیدا بررسی کردم لاجیک سرور هست این شرکت هم خوش قیمته هم پشتیبانی خیلی باسوادی داره
    چند تا از هاست هام رو به این شرکت منتقل کردم دو ماه هست سرویس میگیرم و راضی بودم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید