بهترین تکنیک‌های افزایش فروش در اینستاگرام

نوین پال 5 دقیقه زمان برای مطالعه
روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که از اوایل سال 2016 تا به الان، در سراسر جهان گسترش یافته. همچنین با گذشت زمان، تعداد کاربران فعال ایرانی در اینستاگرام به بیش از 50 میلیون نفر رسیده است و این موضوع باعث شده تا کسب‌و‌کارها برای فروش محصول یا خدمت‌شان به استفاده از اینستاگرام روی بیاورند.

باید گفت فروش در اینستاگرام روش‌ها و اصول خودش را دارد و اگر بتوانید آن‌ها را به درستی به کار بگیرید، می‌توانید از فروش خوبی با استفاده از اینستاگرام برخوردار شوید. در این مقاله، به بررسی راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام

با گذشت زمان و پدید آمدن حوزه‌ای به نام بازاریابی اینستاگرامی (Instagram marketing)، تکنیک‌های زیادی برای افزایش فروش در اینستاگرام به وجود آمد. شما می‌توانید با توجه به حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، از برخی از این تکنیک‌ها در جهت افزایش فروش محصول یا خدمت‌تان در اینستاگرام استفاده کنید. در این بخش به بررسی تک به تکِ انواع روش‌ها و تکنیک‌های افزایش فروش در اینستاگرام می‌پردازیم.

آسان کردن فرایند خرید از پیج

ممکن است در حوزه فعالیت شما، صفحات زیادی در اینستاگرام وجود داشته باشند؛ اما نهایتا صفحه‌ای به تعداد فروش بالایی دست پیدا می‌کند که فرایند خرید محصول را برای کاربران آسان‌تر کرده باشد. برای آسان‌تر کردنِ فرایند خرید مشتری از پیج خود، بهتر است تا قیمت و اطلاعات کامل محصولات را در کپشن‌ پست‌ها درج کنید.

 اگر گاهی نمی‌توانستید برخی از اطلاعات محصول را در کپشن پست‌ها قرار دهید و یا قیمت آن را درج کنید، معمولا کاربران برای گرفتن این نوع اطلاعات، در زیر پست‌های محصول کامنت می‌گذارند باید آن‌ها را به دایرکت هدایت کنید. برای این کار بهتر است به کاربر دستور مراجعه به دایرکت را ندهید و خودتان اطلاعات مورد نیاز را برای کاربر ارسال کنید.

برای ارسال سفارش نیز سعی کنید تا وقت کمی را از کاربر گرفته و حدالامکان، اطلاعاتی به غیر از اطلاعاتِ ضروری مخاطب برای ارسال محصول را، از او دریافت نکنید. همچنین اگر برای شما امکان‌پذیر است، قابلیت پرداخت درب منزل نیز به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید.

 استفاده از عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت

به دلیل وجود محتواهای بسیار زیاد در اینستاگرام، معمولا کاربران از عکس‌ها و ویدیوهایی که فاقد کیفیت مناسب هستند استقبال نمی‌کنند و به راحتی از آن‌ها رد می‌شوند. بهتر است در هنگام تهیه عکس و تولید ویدیو درباره محصول‌تان، حوصله و دقت زیادی به خرج دهید و آن‌ها را با کیفیت بالایی تولید کنید.

استفاده از محتوای سرگرم کننده و آموزشی

استفاده از محتوای سرگرم کننده و آموزشی

اگر ما بتوانیم هدف اصلی کاربران از به کار بردنِ شبکه‌های اجتماعی مختلف را بفهمیم، می‌توانیم بهتر از آن‌ها استفاده کنیم. باید گفت هدف اصلی افراد از استفاده از اینستاگرام، سرگرمی است و سرگرم شدن برای کاربران اینستاگرام اولویت دارد.

اگر تنها عکس و ویدیوی محصولات‌مان را در اینستاگرام بارگزاری کنیم، شاید به فروش زیادی در این شبکه اجتماعی نرسیم؛ در مقابل اگر محتوای آموزشی و سرگرم‌کننده درباره محصول یا خدمت‌مان در اینستاگرام قرار دهیم، می‌توانیم فروش بالایی را در اینستاگرام تجربه کنیم.

برای مثال، اگر شما فروشگاهِ اینستاگرامی هستید که در زمینه فروش ادکلن فعالیت می‌کنید، می‌توانید از تولید محتوا و ویدیوهایی با موضوعات “نحوه تشخیص ادکلن فیک” یا “نحوه خرید ادکلن خوب” بهره ببرید.

استفاده خلاقانه از قابلیت استوری اینستاگرام

می‌توان صفحات زیادی را در اینستاگرام مثال زد که 80 درصد از فروش خود را از طریق قابلیت استوری در اینستاگرام تجربه می‌کنند. موارد زیر جزو ایده‌های خوبی هستد که شما می‌توانید با استفاده از استوری و در جهت افزایش فروش در اینستاگرام، آن‌ها را به کار بگیرید.

داستان سرایی کنید

استوری (story) به معنای داستان است و همانطور که از نامِ این قابلیت پیداست، کاربرد اصلی آن، داستان سرایی در اینستاگرام است. اینستاگرام از ابتدا قابلیت استوری را به این دلیل فعال کرد که کاربران بتوانند داستان روزانه خودشان را با بقیه به اشتراک بگذارند.

شما هم می‌توانید با استفاده از قابلیت استوریِ اینستاگرام، داستان‌های جذاب از محصول یا خدمتتان خلق کنید و در انتهای هر داستان، با استفاده از یک فراخوان به اقدام، کاربر را به خرید دعوت کنید.

تخفیف‌های روزانه بگذارید

شما می‌توانید هر روزه برخی از محصولات‌تان را در استوری اینستاگرام به حراج بگذارید. این تکنیکی است که بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ مانند آمازون از آن استفاده می‌کنند. همچنین شما می‌توانید این کار را با استفاده از مناسب‌های مختلف مانند عید نوروز یا شب یلدا نیز انجام دهید.

هشتگ‌گذاری اصولی

شما در بارگذاری پست‌ها در اینستاگرام، امکان قرار دادن هشتگ را نیز دارید. بهتر است که تعداد هشتگ‌های شما زیاد نباشد و تا جای ممکن از هشتگ‌هایی استفاده کنید که مرتبط با محصول شما هستند.

شما می‌توانید با رفتن به بخشِ جستجوی اینستاگرام، نام محصول خود را جستجو کنید و با انتخاب گزینه “tags” هشتگ‌های مرتبط با حوزه کاری خودتان را مشاهده کنید.

استفاده از محتواهای UGC

عبارت UGC مخفف “user generated content” و به معنای محتوای تولید شده توسط کاربر است که تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش ما در اینستاگرام دارد. شما می‌توانید پس از فروش محصول به کاربر، از او خواهش کنید تا از محصولی که به دست‌ او رسیده، استوری یا پست تهیه کند و یا رضایت خود را در دایرکت بگوید. سپس می‌توانید این موارد را در پیج اینستاگرام خود منتشر کنید و شاهد افزایش فروش خود باشید.

تبلیغات و اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام

هرچقدر هم که محتوا یا محصول شما از مزایا و کیفیت خوبی برخوردار باشد، تا برای دیده شدنِ آن هزینه نکنید، نمی‌توانید انتظار افزایش فروش اینستاگرام را داشته باشید.

بهتر است برای شروع تبلیغات در اینستاگرام، پرسونای مخاطب خود را در نظر بگیرید و سپس صفحاتی را که پرسونای شما در آن‌ها قرار دارد را برای تبلیغ کردن لیست کنید. توجه داشته باشید که برای موفقیت در تبلیغات اینستاگرامی، باید راه‌های مختلف را امتحان کنید و انتظار فروش بالا در یک شب را نداشته باشید.

سخن آخر

در این مقاله با بررسی تکنیک‌‌ها و روش‌های مختلف افزایش فروش در اینستاگرام همراه شما بودیم. لازم به ذکر است که برخی از این تکنیک‌ها می‌توانند با توجه به نوعِ مخاطب و کسب‌و‌کارِ شما، برای شما مناسب نباشند و شما می‌توانید تنها با انتخاب و اجرای برخی از این موارد، افزایش فروش خوبی را در اینستاگرم تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید