ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام

امین شیرافکن 8 دقیقه زمان برای مطالعه
ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام

فروش در اینستاگرام امروزه یکی از روش‌های بازاریابی به‌شمار می‌رود که در سال‌های اخیر رشد زیادی داشته است. اینستاگرام بستر عالی جهت بازاریابی، توجه اکثر کسب‌وکارها را به خود معطوف نمود. در این مقاله از نوین‌پال به ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام می‌پردازیم.

اینستاگرام (Instagram) پلتفرمی منحصربه‌فرد جهت اشتراک‌گذاری عکس و سایر انواع محتوای بصری است که برای یک برند موقعیتی خاصی در افزایش تعامل با مخاطبان را فراهم می‌نماید. بدون شک، افراد زیادی یک اکانت اینستاگرام جهت راه‌اندای بیزینس ایجاد کرده‌اند و تمام تلاش خودشان را برای موفقیت در استراتژی مارکتینگ به کار گرفته‌اند. در این مقاله از وب‌سایت نوین پال شما را با روش های موثر در فروش در اینستاگرام آشنا می‌نماییم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

افزایش فروش در اینستاگرام

افزایش فروش در اینستاگرام

شما زمانی که وارد پاساژی می‌شوید، می‌بینید که همه مغازه‌ها به‌اندازه هم مشتری ندارند. چنانچه اینستاگرام را همانند یک پاساژ در نظر بگیریم، بدون شک عموم کسب‌وکارها از فروشی یکسان برخوردار نیستند. درواقع جهت متمایز شدن ما با رقیبان در اینستاگرام، رعایت نکات و ترفندهایی الزامی است. در ادامه این مقاله از  نوین پال به معرفی و بررسی ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام می‌پردازیم که عبارتند از:

1. ساخت اکانت بیزینس یا پروفشنال

پیش از هر نکته‌ای جهت افزایش فروش محصول در اینستاگرام، باید مطمئن شویم که اکانت‌مان را به حالت پروفشنال (professional) تغییر داده باشیم. برای آغاز کار تنها باید اپلیکیشن اینستاگرام را باز نماییم، از بخش پروفایل‌مان در قسمت setting وارد شویم. سپس گزینه‌ account را انتخاب نماییم و بر روی Switch to professional account کلیک کنیم تا تنظیمات مربوطه صورت پذیرد. درواقع از بارزترین مزایای اکانت حرفه‌ای می‌توان به امکان دسترسی ابزارهای تجزیه‌ و تحلیل اینستاگرام (Insights) برای کاربران اشاره کرد.

در اصل این اکانت مختص کسب‌ و کار یا برند ما باید باشد و آن را به‌صورتی دقیق با اهدافمان هماهنگ نماییم. هم‌چنین نمایه تجاری ما، باید شامل نکاتی باشد که با بیزنس‌ ما مرتبط است.

2. بهینه سازی پروفایل

نخستین قدم جهت تبدیل فالوور اینستاگرام به مشتری، ساخت یک پروفایل حرفه‌ای و خلاقانه است که توجه عموم را به خود معطوف نماید. درواقع صفحه پروفایل ما اولین موردی است که مخاطبان‌ می‌بینند و باید در همان سه ثانیه‌ نخست ترغیب شوند تا صفحه ما را فالو نمایند. از مهم‌ترین موارد در بهینه‌سازی پروفایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عکس پروفایل: به‌طور کلی عکس اکانت بیزنسی ما باید با برند و کسب‌وکارمان مرتبط بوده و کاملاً یونیک باشد. درواقع یک عکس با آرم برند، انتخاب مناسبی برای عکس پروفایل است.
  • بایو (Bio): توجه داشته باشید که بیوگرافی پیج ما بسیار حائز اهمیت است. در بایو اینستاگرام لازم است تا تشریحی واضح و مختصر از تجارت خود به مخاطبان بدهیم و از این طریق با آن‌ها ارتباط داشته باشیم. باید بیوگرافی به‌صورتی باشد که در کوتاه‌ترین مدت زمان مخاطب متوجه شود که کسب‌ و کارمان چیست.
  • ایجاد پیوند به فروشگاه (URL): چنانچه یک وب‌سایت فعال داریم، باید آن را به اکانت اینستاگرام خودمان پیوند دهیم. زیرا با این کار می‌توانیم امکان بازدید مشتریان از وب‌سایت و هم‌چنین پیگیری اتفاقات برندمان را ایجاد نماییم. درواقع ما می‌توانیم به‌واسطه درگاه اینستاگرام بازدید از سایت‌مان را افزایش دهیم.

3. افزایش فالوور به صورت واقعی

هنگامی که ما هدفمان را در برندسازی اینستاگرام و افزایش فالوور قرار می‌دهیم، باید ابتدا اعتبارمان را در بین کاربران افزایش دهیم. درواقع خریداری فالوور، ارسال اسپم به دایرکت کاربران و تولید محتوای بدون کیفیت روندی منفی در پیشرفت ما خواهد گذاشت. با خرید فالوور شاید تعدادشان بالا رود، امّا هیچ یک از آن‌ها از ماهیت کسب‌وکارمان اطلاعی ندارند و در اولین فرصت از سوی این کاربران با آنفالو مواجه می‌شویم. برای افزایش فالوور می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ایجاد تقویم محتوایی
  • پست‌های مخاطبان خودمان را لایک و برای آن‌ها کامنت بگذاریم.
  • از سرویس‌هایی جهت اتوماتیک نمودن پروسه بالا استفاده نماییم تا زمان و انرژی کافی جهت حضور در شبکه‌های اجتماعی و پاسخ به سوالات مخاطبان را داشته باشیم.

4. از اینفلوئنسرها استفاده نماییم

برای یک بازاریابی تأثیرگذار در اینستاگرام مارکتینگ می‌توان از کمک اینفلوئنسرها بهره‌مند شد. درواقع از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام می‌توان به استفاده از خدمات تبلیغاتی اینفلوئنسرها اشاره کرد. در این بازاریابی، اشخاص تاثیرگذار دست به تبلیغات محصول یا خدمات ما می‌زنند و سعی دارند تا با جلب مخاطبان فروش ما را بالا ببرند. با توجه به آنکه دیگر راه‌کارهای سنتی بازاریابی، قدرت و تاثیر زیادی ندارند، عموم کسب‌ و کارها به استفاده از این روش‌های تبلیغاتی جدید روی آورده‌اند. به‌طور معمول مخاطب با فردی واقعی که از محصول استفاده نموده و آن را معرفی می‌نماید، ارتباط موثرتری برقرار می‌کند. به موجب این امر بازاریابی به‌واسطه اینفلوئنسرها، در اینستاگرام طرفداران زیادی پیدا کرده است.

5. دعوت به خرید و ایجاد کمپین های ویژه فروش

5. دعوت به خرید و ایجاد کمپین های ویژه فروش

همواره فرصت‌هایی در سال برای ما فراهم می‌شود تا بتوانیم کمپین‌های فروش ویژه و مناسبتی را به مخاطبان ارائه دهیم و از آن نهایت بهره را ببریم. به‌عنوان مثال روزهای مناسبتی مانند بلک فرایدی (Black Friday)، شب یلدا، نوروز و مواردی دیگر می‌توانند بهانه‌ای برای دعوت مخاطبان به خرید از ما باشند که به‌واسطه ارائه‌ تخفیف و هدیه، آن‌ها به مشتریان دائمی و وفادار تبدیل نماییم.

6. استفاده از عکس های باکیفیت در اکانت

همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام پلتفرمی بصری محسوب می‌شود؛ پس بنابراین به‌عنوان نخستین اقدام، ما باید از عکس‌های باکیفیت برای پست‌های خودمان استفاده نماییم. درواقع با نگاهی به بهترین پیج های فروش اینستاگرام متوجه این نکته می‌شویم که تمام آن‌ها استفاده از عکس باکیفیت را در اولویت قرار داده‌اند. درواقع ایده‌آل‌ترین حالت ممکن هنگامی رخ می‌دهد که عکس‌های ما غیر از کیفیت مناسب، به‌صورتی خلاقانه باشند. در اصل مخاطب باید با نگاهی لحظه‌ای نتواند چشم از عکس ما بردارد.

7. تعامل با مشتریان

به‌طور کلی  تعامل با مخاطبان، برای بیزینس ما بسیار حائز اهمیت است. ما باید با مشتریان به‌درستی برخورد نماییم نه اینکه آن‌ها را به چشم ربات ببینیم. درواقع در مبحث اینستاگرام مارکتینگ تعامل با مخاطبان را باید در رأس برنامه خودمان قرار دهیم و برای این کار موارد زیر را رعایت نماییم:

  • همیشه پاسخگو باشیم و به نظرات مخاطبان اهمیت دهیم.
  • نمایش پشت‌صحنه‌ کسب‌وکار و برند ما در جلب اعتماد مخاطبان تاثیر بسزایی دارد.
  • استفاده از کال تو اکشن (CTA)
  • برگزاری مسابقه و ارائه جایزه

8. بهبود شکل ظاهری پیج

درواقع ما باید مشخصات و پست‌های پیج خودمان را طوری طراحی نماییم که تشخیص برند برای مخاطبان بسیار راحت باشد. جهت برجسته شدن ما از سایر رقبا، ابتدا باید یک شعار تبلیغاتی مناسب و گیرا داشته باشیم. درواقع بخش اعظمی از حضور ما در اینستاگرام به این پیام مرتبط است. جهت برخورداری از ظاهری مناسب برای پیج رعایت نکات زیر ضرورت دارد:

  • ایجاد عکس‌های با جذابیت بصری بالا به سبک خودمان
  • استفاده از رنگی خاص برای برندسازی اینستاگرام
  • گنجاندن عناصر برند را در محتوای اینستاگرام

9. هشتگ مناسب و مخصوص برندمان بسازیم.

هشتگ مناسب و مخصوص برندمان را بسازیم.

باید به این نکته مهم توجه داشت که استفاده از هشتگ‌ها درواقع یکی از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام و جذب فالوور هستند. ولی چنانچه این هشتگ‌ها به‌درستی مورد استفاده قرار نگیرند، موجب می‌شوند تا ورودی پیج پایین بیاید و مخاطبان بی‌ربط نیز به داخل صفحه اینستاگرام وارد شوند. پس نباید در هر پست از همه ظرفیت هشتگ‌ها نهایت استفاده را کرد. درواقع تعدادی مشخص از هشتگ بین 5 تا 10 عدد برای هر پست کافی است. چنانچه به هشتگ‌های بیشتری نیاز داریم، باید آن‌ها را به صورت کامنت در انتهای پست درج نماییم.

10. ایجاد کپشن حرفه‌ای

برای افزایش فالوور و فروش محصول در اینستاگرام، کپشن مناسب عنصری جدایی‌ناپذیر در این راستا محسوب می‌شود. درواقع از مهم‌ترین ترفندهای فروش در اینستاگرام می‌توان به ایجاد کپش حرفه‌ای و صمیمی برای مخاطبان اشاره کرد. چنانچه تصویری جذاب داشته باشیم با کپشنی ضعیف، پست ما زیاد دیده نخواهد شد. درواقع کپشن جایگاه ورودی یا ویترین را در پست‌ اینستاگرام دارد. پس بنابراین توجه به کپشن و نوشتار حرفه‌‌ای و بدون نقص نقش بسزایی را در افزایش فروش اینستاگرام دارد. در حقیقت زیرنویس‌ها می‌توانند نقش یک فراخوان را برعهده داشته باشند. ما می‌توانیم اطلاعات بسیار مناسبی در مورد محصول که قصد تبلیغش را داریم، بنویسیم. علاوه بر این مخاطبان را به تعامل با خودمان و بازدید از وب‌سایت و خریداری تشویق نماییم.

11. استفاده از ویدیو

پلتفرم اینستاگرام این امکان را برای کاربران خود فراهم آورد که غیر از آپلود نمودن عکس و متن، ویدیو نیز در آن انتشار دهند. براساس آمارها ویدیوهای اینستاگرام، جذابیت بسیار بالاتری نسبت به سایر پست‌ها مانند عکس دارند‌. پس جهت آنکه به‌درستی توجه مخاطبان را به کسب‌وکارمان معطوف نماییم، استفاده از ویدیوها را در اولویت قرار دهیم. امّا باید به این نکته توجه داشته باشیم ویدیوها در مدت زمانی کوتاه، تاثیرگذاری بالایی داشته باشند تا در همان نگاه اول توجه مخاطبان به آن‌ها جذب شود.

12. استفاده از استوری

درواقع راز ماندگاری در ذهن مخاطبان و براساس فعالیت و پویایی یک کسب‌وکار و استمرار آن میسر خواهد شد. چنانچه می‌خواهیم به شکلی مداوم با مخاطبان خودمان در ارتباط باشیم و محتوای‌مان را برای آن‌ها ارائه نماییم، باید مرتب استوری بگذاریم. استوری‌، نسبت به پست‌ شانس بالاتری برای دیده شدن خواهد داشت. به‌واسطه همین ویژگی اینستاگرام می‌توانیم مخاطبان خودمان را خیلی راحت و به‌صورت مستقیم به پست‌ صفحه یا وب‌سایت فروشگاه آنلاین مرتبط نماییم. علاوه بر این امکان هایلایت نمودن و ماندگاری استوری‌ می‌تواند آن‌ها را برای همیشه در صفحه تجاری ما ذخیره نماید.

13. درگاه پرداخت اینستاگرام

اینستاگرام به‌واسطه امکان ایجاد تگ محصول قابلیت برخورداری از فروشگاه در پلتفرم خود فراهم نموده، امّا متأسفانه ایران در لیست کشورهایی قرار دارد که مجوز ساخت در فروشگاه اینستاگرام را ندارد. درواقع نحوه دریافت هزینه از مشتری در ایران کمی با مشکل مواجه شده و به‌صورت عمومی جهت دریافت وجه، باید اطلاعات حساب یا شماره کارت ارسال گردد تا با یکی از این رو‌ش‌ها هزینه مدنظر واریز شود. ولی این روش کاری زمان‌بر است، پس با گسترش سیستم مالی کشور و ارائه خدمات پرداخت، عموم کسب‌وکارها می‌توانند درگاه پرداخت داشته باشند. به‌واسطه استفاده از لینک درگاه پرداخت نوین پال ما می‌توانیم فرآیند فروش محصول در اینستاگرام و تلگرام را به‌راحتی بهبود ببخشیم و فروش‌مان را چندین برابر نماییم.

درگاه پرداخت اینستاگرام

چگونه برای اینستاگرام درگاه بگیریم؟

بدون شک بهره‌مندی از خدمات پرداخت یاری بهترین و آسان‌ترین گزینه ممکن است که می‌توان از طریق افزونه‌های موجود درگاه بانکی خود را با هر سایت‌سازی که دارید تطبیق بدهید (پلاگین های نوین پال) یا با ثبت‌نام در پرداخت یاری نوین‌پال و افزودن کسب‌وکار اقدام به دریافت لینک پرداخت شخصی به همراه qrcode با قیمت‌های دلخواه نمایید.

کلام آخر

در این مقاله از وب‌سایت نوین پال به ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام پرداختیم. به نظر شما کدام جای ترفند در این مقاله حالیست؟

امیدواریم مقاله فروش در اینستاگرام برای شما مخاطبان محترم نوین‌پال مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را در زمینه ترفندهای فروش در اینستاگرام با ما در وب‌سایت نوین پال به اشتراک بگذارید.

2 دیدگاه دربارهٔ «ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام;

  1. مطالب عالی و کاربردی دارید دمتون گرم این چیزی بود که دنبالش بودم / یک انتقاد کامنت گذاشتن خیلی سخته اسم و ایمیل و وبگاه میخاد که نمیدونم چیه وبگاه!!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید