فروشگاه ساز شبیه دیجی کالا با افزونه دکان و درگاه پرداخت بانکی

مرجان هاشمی 6 دقیقه زمان برای مطالعه
فروشگاه ساز شبیه دیجی کالا

در دنیای امروز، تجارت الکترونیک نقش بسیار مهمی در زندگی مردم ایفا می‌کند و داشتن یک فروشگاه اینترنتی قوی می‌تواند به موفقیت کسب‌وکار شما کمک شایانی کند. همه ما فروشگاه دیجی کالا را به عنوان بهترین و موفق‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور می‌شناسیم. اما آیا ساخت یک فروشگاه شبیه به دیجی کالا کار سختی است؟ اگر به شما بگوییم خیر، باور می‌کنید؟ کاملا حق دارید اگر این موضوع را باور نکنید. با این مقاله از نوین پال همراه باشید تا شما را با فروشگاه ساز شبیه دیجی کالا آشنا کنیم و به شما آموزش دهیم که یک سایت درست مانند دیجی‌کالا برای خود راه‌اندازی کنید.

چرا فروشگاه اینترنتی؟

در سال‌های اخیر فروشگاه اینترنتی و آنلاین در بستر وب و شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. اما واقعا چه چیزی باعث محبوبیت این نوع از فروشگاه‌ها شده است. بعد از پاندمی کرونا و پروتکل‌های شدید بهداشتی، بسیاری از مردم به خرید اینترنتی عادت کردند. مردمی که در گذشته به سختی به فروشگاه اینترنتی اعتماد می‌کردند، امروزه حتی برای خرید نیازهای اولیه خود به سراغ فروشگاه‌های اینترنتی می‌روند. به این ترتیب فروشگاه‌های اینترنتی به شما امکان می‌دهند تا محصولات خود را به گستره وسیعی از مخاطبان معرفی کنید و فروش خود را افزایش دهید.

چرا فروشگاه اینترنتی

مهم‌ترین مزایای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی عبارتند از:

  • خرید مشتری‌ها در هر ساعت از شبانه روز و هر روز از هفته
  • امکان ارسال محصولات برای هر نقطه از ایران
  • عدم نیاز به دکور و مکان فیزیکی برای فروش

مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی شبیه دیجی‌کالا

اکنون که از اهمیت ساخت فروشگاه اینترنتی آگاه شدید، نوبت به مراحل ساخت و معرفی یک فروشگاه ساز شبیه دیجی کالا رسیده است. برای ساخت یک فروشگاه شبیه دیجی کالا شما باید مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید.

انتخاب و خرید دامنه

دامنه آدرس وب‌سایت شما در اینترنت است و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای انتخاب نام دامنه بهتر است به مواردی مانند انتخاب نام کوتاه و مرتبط با کسب و کار و انتخاب پسوند مناسب برای دامنه (.com، .net، .org و برای ایران ir.) توجه کنید.

انتخاب و خرید دامنه

تهیه هاست

هاست فضای میزبانی وب‌سایت شما روی سرور است. اگر بخواهیم هاست را تعریف کنیم، می‌گوییم که هاست یک کامپیوتر همیشه روشن و متصل به اینترنت است که فایل‌های شما روی آن قرار می‌گیرند. هاست‌ها دارای انواع مختلفی هستند که شما باید بسته به نیاز خود به سراغ آن‌ها بروید. از مهم‌ترین مواردی که در هنگام انتخاب هاست باید به آن توجه داشته باشید، عبارتند از:

  • بسته به حجم محتوا و تعداد بازدیدکنندگان، پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی مناسبی انتخاب کنید.
  • هاستی با سرعت بالا و آپ‌تایم (Uptime) بالا انتخاب کنید تا وب‌سایت شما همیشه در دسترس باشد.
  • به سراغ هاستینگ با پشتیبانی فنی 24/7 بروید تا در صورت بروز مشکل بتوانید سریعاً آن را رفع کنید.
  • برخی هاستینگ‌ها امکاناتی مانند بکاپ‌گیری منظم، SSL رایگان، و نصب آسان وردپرس ارائه می‌دهند.

نصب وردپرس

بعد از خرید هاست و برقراری ارتباط بین هاست و دامنه شما باید به سراغ نصب وردپرس بروید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند و کاربرپسند است که بسیاری از وب‌سایت‌ها بر روی آن قرار گرفته‌اند. برای نصب وردپرس کافی است تا به روش زیر عمل کنید.

  • به سایت رسمی وردپرس (wordpress.org) بروید و آخرین نسخه وردپرس را دانلود کنید.
  • فایل‌های وردپرس را از حالت فشرده خارج کرده و به هاست خود آپلود کنید. این کار معمولاً از طریق FTP یا مدیریت فایل کنترل پنل هاست انجام می‌شود.
  • یک پایگاه داده جدید در هاست خود ایجاد کنید و اطلاعات آن را یادداشت کنید. فایل wp-config-sample.php را به wp-config.php تغییر نام دهید و اطلاعات پایگاه داده خود را در آن وارد کنید.
  • در مرحله بعد شما باید آدرس دامنه خود را در مرورگر خود جستجو کنید. در این مرحله نصب سریع وردپرس نشان داده می‌شود؛ اطلاعات را وارد کنید تا وردپرس بر روی هاست شما نصب شود. بعد از نصب شما با آدرس www.yourdomain.com/wp-admin قادر به وارد شدن به محیط کاربری خود خواهید بود.

نصب وردپرس

انتخاب قالب

یکی از مهم‌ترین عناصر در هنگام ساخت یک فروشگاه شبیه به دیجی کالا، انتخاب قالب است. قالب‌های فروشگاهی با قالب‌های عادی که وردپرس در اختیار شما قرار می‌دهد، زمین تا آسمان متفاوت هستند. این قالب‌ها امکانات بسیار زیادی در اختیار شما قرار می‌دهند و کار شما را برای ساخت فروشگاه راحت‌تر می‌کنند.

انتخاب فروشگاه ساز شبیه دیجی کالا

بعد از اینکه مراحل بالا را انجام دادید، نوبت به انتخاب فروشگاه ساز شبیه دیجی کالا می‌رسد. افزونه‌های فروشگاه ساز بسیار زیادی برای وردپرس وجود دارد که ووکامرس و دکان از بهترین و کامل‌ترین آن‌ها به شمار می‌روند.

فروشگاه ساز شبیه دیجی کالا ووکامرس

یکی از کامل‌ترین و بهترین افزونه‌ها برای ساخت فروشگاه اینترنتی ووکامرس است. برای نصب ووکامرس فروشگاه ساز شبیه دیجی کالا کافی است تا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • به پنل مدیریت وردپرس بروید، به بخش افزونه‌ها (Plugins) و سپس افزودن (Add New) بروید. ووکامرس را جستجو کرده و نصب و فعال کنید
  • پس از فعال‌سازی، ووکامرس شما را در انجام پیکربندی فروشگاه راهنمایی می‌کند.  
  • ووکامرس به طور خودکار صفحاتی مانند فروشگاه، سبد خرید، تسویه حساب و حساب کاربری و غیره را ایجاد می‌کند. شما می‌توانید محصولات خود را به فروشگاه اضافه کنید. دسته‌بندی‌ها، برچسب‌ها، قیمت، تصاویر، توضیحات و ویژگی‌های دیگر را برای هر محصول تعیین کنید.
  • در آخر هم شما باید روش‌های پرداخت خود را برای خرید محصولات مشخص کنید. درگاه پرداخت اینترنتی نوین پال، ملت، سامان و غیره از جمله بهترین درگاه‌های پرداخت اینترنتی در ایران هستند.

فروشگاه ساز شبیه دیجی کالا ووکامرس

استفاده از دکان در فروشگاه ساز شبیه دیجی کالا

افزونه دکان یکی از قدرتمندترین افزونه‌های وردپرس برای ایجاد فروشگاه اینترنتی چند فروشنده‌ای است. این افزونه به شما امکان می‌دهد تا فروشگاهی مشابه دیجی‌کالا با چندین فروشنده و محصولات متنوع راه‌اندازی کنید. از ویژگی‌های برجسته فروشگاه ساز شبیه دیجی کالا دکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پنل مدیریتی و کاربری دکان به گونه‌ای طراحی شده که استفاده از آن بسیار ساده و راحت باشد.
  • شما می‌توانید درصدی از فروش هر محصول را به عنوان کمیسیون تعیین کنید.
  • دکان با افزونه ووکامرس که یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های فروشگاه ‌ساز وردپرس است، کاملاً سازگار است.

انتخاب درگاه پرداخت

تا اینجای کار با ووکامرس فروشگاه ساز شبیه دیجی کالا موفق به ساخت یک فروشگاه اینترنتی شده‌اید. توجه داشته باشید که مهم‌ترین قدم برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی درگاه پرداخت آن است. بدون درگاه پرداخت معتبر شما هرگز موفق به کسب رضایت مشتری‌های خود خواهید بود. درگاه پرداخت به مشتریان شما امکان می‌دهد به صورت آنلاین پرداخت کنند. در انتخاب و تنظیم درگاه پرداخت، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • از درگاه‌های پرداخت معتبر و امن استفاده کنید. مطمئن باشید تا یک مشتری از درگاه امن و معتبر شما آگاه نباشد، هرگز هزار تومان هم در فروشگاه اینترنتی شما خرج نخواهد کرد.
  • بسیاری از درگاه‌های پرداخت افزونه‌های مخصوص ووکامرس ارائه می‌دهند. افزونه درگاه پرداخت مورد نظر خود را نصب و فعال کنید. پلاگین درگاه پرداخت نوین پال برای ووکامرس یکی از قدرتمندترین و پرسرعت‌ترین افزونه‌های درگاه بانکی برای وردپرس  است.
  • پس از تنظیم درگاه پرداخت، یک خرید آزمایشی انجام دهید تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی کار می‌کند.

انتخاب درگاه پرداخت

سخن پایانی

در این مقال به طور کامل در خصوص فروشگاه ساز شبیه دیجی کالا صحبت کردیم. همان طور که مشاهده کردید با استفاده از ووکامرس و افزونه دکان، شما می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی چند فروشنده‌ای حرفه‌ای و مشابه دیجی‌کالا راه‌اندازی کنید. همچنین با اتصال فروشگاه خود به یک درگاه پرداخت بانکی معتبر، می‌توانید تجربه خرید امن و راحتی را برای مشتریان خود فراهم کنید.

به یاد داشته باشید که هر اندازه که وب سایت شما زیبا باشد و محصولات خوبی هم برای فروش داشته باشید. بدون درگاه پرداخت امن مشتری‌ها هرگز به شما اطمینان نخواهند کرد. پس در هنگام انتخاب درگاه پرداخت حساسیت ویژه‌ای به خرج دهید. نوین پال تمامی ویژگی‌های یک درگاه پرداخت عالی را دارد و می‌تواند به رشد کسب و کار شما کمک بسیار زیادی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید