مراحل ساخت درگاه پرداخت بانک پاسارگاد

امین شیرافکن 8 دقیقه زمان برای مطالعه
مراحل ساخت درگاه پرداخت بانک پاسارگاد

امروزه خرید اینترنتی به واسطه درگاه پرداخت بانک پاسارگاد، از تراکنش‌های شتابی متصل به کارت‌های بانکی محسوب می‌شود. با رشد تجارت آنلاین، درگاه‌های پرداخت جایگاهی ویژه‌ جهت ایجاد بستری راحت و سریع در کسب‌وکارهای اینترنتی پیدا کرده است. در بلاگ نوین پال به بررسی مراحل ساخت درگاه پرداخت بانک پاسارگاد برای کسب‌وکارهای آنلاین می‌پردازیم.

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد یکی از شرکت‌های PSP است که زیر مجموعه‌ بانک پاسارگاد محسوب می‌شود. این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های گروه مالی بانک پاسارگاد از سال 1384 فعالیت خود را با هدف ارائه خدمات پرداخت الکترونیک آغاز نمود. در حال حاضر این شرکت تحت عنوان بخشی از مجموعه هلدینگ شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ) فعالیت دارد که یکی از خدمات بارز آن درگاه پرداخت بانک پاسارگاد است. چنانچه مایلید تا با مراحل ایجاد درگاه پرداخت پاسارگاد بیشتر آشنا شوید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

همچنین مطالعه نمایید: محاسبه مالیات کسب و کارهای اینترنتی در سال ۱۴۰۲

درگاه پرداخت بانکی چیست؟

درگاه پرداخت بانکی چیست؟

امروزه درگاه بانکی به عنوان دروازه دسترسی تجارت آنلاین به امکان پرداخت اینترنتی به شمار می‌رود. حوزه اینترنت و رشد فناوری‌های پرداختی، به کلی ما را از خریدهای سنتی و پرداخت با پول نقد بی‌نیاز نموده است. در واقع به واسطه گسترش شبکه‌های اجتماعی، کسب‌وکارهای نوینی در بستر اینترت به فعالیت مشغول هستند.

هم اکنون عموم مردم از طریق انواع نرم‌افزارها، کالاهای مورد نیازشان را به راحتی خریداری می‌نمایند که یکی از الزامات خرید آنلاین، بهره‌مندی از درگاه پرداختی بانکی است. در حقیقت بدون درگاه پرداخت (IPG)، سیستم‌های نوین خرید و فروش قادر نیستند تا به فعالیت‌شان ادامه دهند و به موجب این امر چرخه تراکنش‌های مالی روندی کند را پیش رو خواهد داشت.

هم اکنون به واسطه روش‌های مختلفی که توسط سیستم بانکی کشور برای کارفرمایان و صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین فراهم شده، نهادها، شرکت‌ها یا اشخاصی که قصد دارند تا کالا یا خدماتی را از طریق اینترنت ارائه نماید، با متصل شدن وب‌سایت فروشگاه به درگاه می‌تواند به سرویس درگاه پرداخت آنلاین دسترسی یابد. در بین روش‌های مذکور ساخت درگاه پرداخت بانک پاسارگاد یکی از این راه‌کارها محسوب می‌شود.

آشنایی با درگاه پرداخت بانک پاسارگاد

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد بانک پاسارگاد، درگاه اینترنتی‌ خود را توسط شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد ارائه می‌نماید. این شرکت در حقیقت یکی از شرکت‌های PSP ایران است که یا تمرکز روی درگاه پرداخت و دستگاه پوز فعالیت خود را از 24 دی‌ماه سال 1384 آغاز نمود.

معرفی بارزترین خدمات شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد

  • درگاه پرداخت (IPG)
  • پایانه فروش، یا سیستم پوز (POS)
  • کیف پول همراه پی پاد (Paypod)
  • صدور انواع کارت‌های نقدی، هدیه، توریستی، خانواده، دانش‌آموزی و مواردی از این قبیل
  • خدمات رفاهی آوند
  • نرم‌افزار مخصوص پذیرندگان سانیار
  • سامانه یکپارچه رزرواسیون جاذبه های گردشگری اترز (ATTRES)
  • سامانه پرداخت اتوماتیک هزینه‌ نقلیه عمومی AFC
  • سامانه صدور و تسویه قبوض(ستا)
  • نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی هایپرشاپ

همچنین مطالعه نمایید: آشنایی با سامانه ساتنا و نحوه انتقال وجه در آن

آشنایی با مزایا و معایب درگاه پرداخت بانک پاسارگاد

به طور کلی عموم شرکت‌های PSP ایرانی از تفاوت چندانی با هم برخوردار نیستند که درگاه پرداخت بانک پاسارگاد نیز از این قائده مستثنی نیست. این بدان معناست هیچ‌ کدام از شرکت‌های PSP مزیت چشم‌گیری نسبت به دیگری ارائه نمی‌کنند. چنانچه مایلید تا ببیشتر با مطلب مذکور آشنا شوید، مقاله شرکت‌ های PSP چیست؟ را در لینک درج شده، مطالعه نمایید.

از بارزترین مزایای درگاه پرداخت بانک پاسارگاد می‌توان به کارمزد کم اشاره کرد و اصلی‌ترین مشکل آن، در واقع مدت‌ زمان طولانی صف انتظار جهت فعال‌سازی درگاه محسوب می‌شود. در کل عدم ارائه خدمات به کسب‌وکارهایی که وب‌سایت اختصاصی ندارند، یکی دیگر از مشکلات اساسی شرکت‌های PSP در ایران است. علاوه بر موارد مذکور درگاه پرداخت بانک پاسارگاد، از امکاناتی نظیر سرویس تسهیم وجوه، پشتیبانی به صورت 24 ساعته و تسویه‌ حساب آنلاین برخوردار نیست.

چنانچه دنبال یک درگاه پرداخت آنلاین برای کسب‌وکار اینترنتی خود هستید، پرداخت یار نوین پال به واسطه بروزرسانی و آپدیت منظم آماده ارائه خدمات به شما کاربران محترم است. نوین پال پرداخت یار رسمی بانک مرکزی است که کلیه نیازهای پرداختی شما را به‌ راحتی برطرف می‌نماید.

دریافت درگاه پرداخت بانک پاسارگاد از نوین پال

دریافت درگاه پرداخت بانک پاسارگاد از نوین پال

چنانچه می‌خواهید برای تجارت آنلاین از درگاه پرداخت بانک پاسارگاد بهره‌مند شوید، نوین‌پال بهترین گزینه‌ انتخابی محسوب می‌شود. نوین پال در کم‌ترین زمان این امکان را برای کسب‌وکار آنلاین شما فراهم می‌سازد تا سرویس‌های متنوع و امکاناتی بروز، فضایی ایده‌آل جهت توسعه‌ فروشگاه آنلاین خود داشته باشید.

شما با دریافت درگاه پرداخت پاسارگاد به واسطه نوین پال، می‌توانید بدون طی کردن مراحل سخت احرازهویت به صورت حضوری در شعب بانکی و پروسه زمان‌بر تکمیل مدارک، اخذ مجوزهایی که بررسی و تاییدشان چندین ماه‌ طول می‌کشد، با تمرکزی بیشتر به اهداف شغلی خود رسیدگی نمایید.

نحوه درخواست درگاه پرداخت بانک پاسارگاد

به طور کلی جهت بهره‌مندی از خدمات درگاه پرداخت بانک پاسارگاد از نوین پال، باید به واسطه ثبت‌نام اولیه، ابتدا یک پنل مدیریت یا حساب کاربری ایجاد نمایید و پس از آن اطلاعات کاربری‌تان را تکمیل نموده و با ورود به پنل خود، درگاه پرداخت بانک پاسارگاد را ارسال نمایید. حال شاید این سوال برای شما پیش آید که جهت ارسال درخواست درگاه بانک پاسارگاد چه مدارکی موردنیاز است؟ که در ادامه مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

همچنین مطالعه نمایید: دلیل خطای تراکنش ناموفق در درگاه پرداخت

مدارک لازم جهت دریافت درگاه بانک پاسارگاد از نوین پال

در واقع برای دریافت درگاه بانک پاسارگاد از نوین پال به ایجاد حساب حقیقی یا حقوقی در این بانک نیاز داریم که مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر است.

  • افتتاح حساب حقیقی بانک پاسارگاد

  1. شماره حساب بانکی پاسارگاد
  2. وب‌سایت متعلق به کسب‌وکارتان
  3. اینماد به نام صاحب مدارک
  4. حساب بانکی دارنده‌ اینماد
  5. تصویر شناسنامه و دو طرف کارت ملی
  6. شماره موبایل به نام و مشخصات کد ملی

به این نکته توجه داشته باشید که در این بخش از ثبت‌نام نوین پال، باید شماره تلفن همراهی را وارد نمایید که با مشخصات کارت ملی مطابقت داشته باشد.

  • افتتاح حساب حقوقی در بانک پاسارگاد

  1. شماره حساب بانکی پاسارگاد
  2. وب‌سایت متعلق به کسب‌وکارتان
  3. اینماد به نام صاحب مدارک همراه با با تاریخ معتبر
  4. شماره شبای حساب بانکی دارنده‌ اینماد
  5. تصویر شناسنامه‌ و کارت ملی شخص یا صاحبین امضاء
  6. آگهی تاسیس شرکت با تصویر روزنامه‌ رسمی
  7. شناسه‌ اقتصادی معتبر شرکت
  8. اساسنامه‌ شرکت
  9. ارائه‌ شماره حساب بانکی متعلق شرکت

جهت دریافت درگاه بانک پاسارگاد از طریق نوین پال و ایجاد حساب کاربری برای اشخاص حقوقی، ارائه معرفی‌نامه‌ رسمی از شرکت یا سازمانی که در آن فعالیت دارید، الزامی است. در واقع با ارائه مدارک مذکور درخواست شما در صف بررسی قرار خواهد گرفت. شایان ذکر است که بررسی حساب حقوقی به واسطه کارشناسان صورت می‌پذیرد و در صورت ناقصی مدارک یا تایید عضویت، در کلیه مراحل به شما اطلاع‌رسانی می‌شود که معمولاً این فرآیند در طی چند ساعت کاری انجام می‌شود. توجه داشته باشید که جهت تایید حساب حقوقی نوین پال، باید کلیه مواردی که در ادامه به آن اشاره شده را در نسخه‌ کتبی معرفی‌‌نامه‌ خود لحاظ نمایید، که عبارتند از:

  1. سربرگ رسمی شرکت
  2. مهر و امضاء مدیر عامل
  3. شماره شناسه‌ ملی شرکت
  4. نام حقوقی شرکت، موسسه یا موارد مشابه
  5. تاریخ ثبت شرکت
  6. اطلاعات شحص معرف که نام، نام خانوادگی، و کد ملی را شامل می‌شود.

همچنین مطالعه نمایید: روش ایجاد درگاه پرداخت آپ

اتصال درگاه پرداخت بانک پاسارگاد به وب‌سایت‌

اتصال درگاه پرداخت بانک پاسارگاد به وب‌سایت‌ 

اگر قصد دارید تا درگاه پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد را به وب‌سایت فروشگاهی خود اتصال دهید، می‌توانید از پرداخت‌یار نوین، جهت انجام این کار بهره‌مند شوید. شما به واسطه نوین پال می‌توانید تراکنش‌های خود را به راحتی در فضای امن پرداخت صورت دهید. جهت دریافت و اتصال درگاه پرداخت به وب‌سایت فروشگاهی خود، تنها کافیست تا مراحل پیاده‌سازی و اجرای آن را تکمیل نمایید و بعد از راه‌اندازی کامل، درخواست‌تان را جهت دریافت درگاه پرداخت اینترنتی ارسال کنید.

مستندات اتصال درگاه پرداخت پاسارگاد

چنانچه ماهیت تجارت آنلاین شما فروش محصول یا خدمات است، به واسطه بهره‌مندی از امکانات درگاه پرداخت اینترنتی، مشتریان شما تنها با فشردن کلیک گزینه‌ خرید محصول، به صفحه‌ پرداخت نهایی هدایت می‌شوند. البته لازم به ذکر است که جهت انجام این پروسه به یک افزونه پلاگین (Plug-in) یا (Add-on) نیاز دارید. شما با این پلاگین به‌ راحتی قادرید تا تمام افزونه‌های موردنیاز وب‌سایت خود را از نوین پال دریافت نمایید و با راهنمای جامع مراحل پیاده‌سازی افزونه‌ها، درگاه پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد را به وب سایت‌تان اتصال دهید.

لازم به ذکر است که جهت اتصال درگاه پرداخت بانک پاسارگاد به پذیرنده‌ فروشگاهی نوین پال خود، نیاز دارید تا یک کد درگاه پرداخت یا مرچنت آی‌دی (Merchant Id) داشته باشید. کد درگاه پرداخت در واقع شناسه‌ای اختصاصی جهت شناسايی فروشنده به شمار می‌رود که توسط نوین پال برای پذیرنده اختصاص می‌یابد که موقع انجام تراکنش جهت بررسی فروشنده مورد استفاده قرار می‌گیرد. Merchant Id برای هر درگاه به شکل مجزا و فقط یک بار صادر می‌گردد.

درگاه پرداخت اینترنتی نوین پال

نوین پال با ارائه خدمات درگاه پرداخت پایدار برای صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی با سرویس های نوین تحولی عظیم در رونق کسب‌وکارتان ایجاد می‌کند. به واسطه بهره‌مندی از درگاه پرداخت نوین پال و سرویس هدایت خودکار با همکاری شرکت‌های PSP برتر کشور، فروش شما بر اثر رشد تراکنش‌های موفق افزایش خواهد یافت. از دیگر خدمات بارز پرداخت یار نوین پال برای کسب‌وکارهای آنلاین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شما می‌توانید فروشگاه آنلاین خود را به درگاه پرداخت بانک پاسارگاد، مطمئن و بدون قطعی متصل نمایید، برای این کار تنها کافیست تا روی لینک ساخت درگاه کلیک نمایید.

همچنین مطالعه نمایید: حداقل و حداکثر مبلغ خرید از درگاه اینترنتی

کلام آخر

امروزه از دغدغه‌های مهم عموم کسب‌وکارهای آنلاین، می‌توان به تراکنش وجه محصول و خدمت اشاره کرد که درگاه پرداخت آنلاین این نگرانی‌ها را بسیار کاهش داده است. اما در حال حاضر برخی از کسب‌وکارهای اینترنتی هنوز از روش کارت به کارت استفاده می‌نمایند. شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد با هدف ارائه خدمت‌ در حوزه‌ پرداخت آنلاین فعالیت می‌نماید. این شرکت با فراهم‌سازی زیر ساخت‌های درگاه پرداخت اینترنتی، به عنوان بستری مناسب جهت گردش تراکنش‌های موفقیت آمیز به شمار می‌رود. شما می‌توانید درگاه پرداخت بانک پاسارگاد را از طریق پرداخت یار نوین پال برای کسب‌وکار آنلاین خود دریافت نمایید.

امیدواریم مقاله مراحل ساخت درگاه پرداخت بانک پاسارگاد از طریق نوین پال برای شما مخاطبان محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را در زمینه استفاده از درگاه پرداخت بانک پاسارگاد با ما در وب‌سایت نوین پال به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید