حداقل و حداکثر مبلغ خرید از درگاه اینترنتی

امین شیرافکن 7 دقیقه زمان برای مطالعه
مبلغ خرید از درگاه اینترنتی

به طور کلی انجام هر کدام از تراکنش‌های بانکی به واسطه استفاده از ابزارهای پرداخت، دارای سقف و محدودیت‌های متفاوتی هستند. در بلاگ نوین‌پال به حداقل و حداکثر مبلغ خرید از درگاه اینترنتی می‌پردازیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

نقل و انتقالات پول با بهره‌مندی از ابزارهای پرداخت مثل کارت بانکی یا ابزارهای پذیرش نظیر درگاه پرداخت اینترنتی طی یک بازه زمانی مشخص، از سقف تعیین شده‌ای برخوردار هستند. در حال حاضر با توجه به افزایش درخواست جهت خریدهای بالای 50 میلیون تومان از سایت‌ یا فروشگاه‌ آنلاین، سقف پرداخت‌ها در تمامی درگاه‌های اینترنتی تا 100 میلیون تومان افزایش پیدا کرد. در این مقاله به بررسی حداقل و حداکثر مبلغ خرید از درگاه اینترنتی می‌پردازیم.

فهرست مطالب:

همچنین مطالعه نمایید: فهرست جامع کد خطاهای شاپرک و بررسی کد خطای 99

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

پیش از پرداختن به مبحث سقف مبلغ خرید از درگاه اینترنتی، برای آن دسته از اشخاصی که با ماهیت درگاه پرداخت آشنایی ندارند، شناخت و نحوه عملکرد این ابزارهای پذیرش ضرورت دارد.

به زبانی ساده درگاه پرداخت اینترنتی، در واقع سیستمی است که امکان پرداخت و تراکنش‌های مالی در بستر مجازی و اینترنت فراهم می‌سازد. در حقیقت درگاه پرداخت اینترنتی بهترین و آسان‌ترین روش ممکن جهت دریافت هزینه کالای فروخته‌ شده در یک فروشگاه‌ آنلاین است. به واسطه اتصال درگاه‌های اینترنتی به وب‌سایت‌های فروشگاه امکان پرداخت آنلاین برای مشتریان به راحتی فراهم می‌شود. به عنوان مثال پرداخت یار نوین پال خدمات پرداخت و امکانات جدید و نوینی برای تسهیل فرآیند پرداخت بین مشتریان و فروشگاه آنلاین فراهم می‌نماید.

سقف مبلغ خرید از درگاه اینترنتی

سقف مبلغ خرید از درگاه اینترنتی

در عصر تکنولوژی و امکان انواع خریدهای آنلاین، بانک‌های مختلف در کشور خدمات بانکی اینترنتی مختلفی را به کاربران ارائه می‌نمایند. با تمام این اوصاف، محدودیت‌هایی جهت خریدهای اینترنتی وجود دارند که آشنایی با هر کدام از آن‌ها ضرورت دارد. علاوه بر این محدودیت و سقف خرید بر اساس ابزارهای پرداخت باهم تفاوت دارند. در ادامه، محدودیت سقف خریدهای اینترنتی و کارت به کارت را معرفی و بررسی می‌نماییم.

  • سقف مبلغ خرید از درگاه اینترنتی با رمز پویا

امروزه با بهره‌مندی از درگاه پرداخت اینترنتی بانکی، حداکثر سقف تراکنش‌ها با توجه به روش انتخابی، باهم تفاوت دارند. در این بخش سقف تراکنش بانکی به دو روش مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  1. دریافت رمز دوم پویا: برای استفاده از این روش، کاربران رمز دوم پویای خود را برای انجام تراکنش‌های اینترنتی مورد استفاده قرار می‌دهند. در حقیقت روش مذکور برای آن‌ها این امکان را فراهم می‌سازد که تا سقف تراکنش بانکی به مبلغ 50 میلیون تومان را به دیگر حساب‌های مدنظرشان انتقال دهند. البته این مبلغ با توجه به سیاست‌های هر بانک و نوع حساب کاربران، باهم تفاوت‌هایی دارند.
  2. بهره‌مندی از دستگاه رمزساز (توکن): در چنین روشی، کاربران به واسطه دستگاه رمزساز یا توکن جهت انجام تراکنش‌های اینترنتی بهره می‌برند. در واقع این دستگاه برای کاربران این امکان را فراهم می‌نماید تا مبلغ 200 میلیون تومان را به هر حساب دیگر واریز نمایند. البته درست مانند روش رمز دوم پویا، سقف این مبلغ با توجه به سیاست‌های بانک و نوع حساب کاربران متغیر خواهد بود. از بانک‌های دارای توکن در ایران می‌توان به صادرات، ملی و کشاورزی اشاره کرد.

شایان ذکر است که چنانچه مشتریان به‌ صورت حضوری به شعب بانک مدنظر مراجعه نمایند، می‌توانند سقف انتقال پول را تا 500 میلیون تومان نیز افزایش دهند. در واقع این افزایش سقف به واسطه بانک برای دستگاه رمزساز اعمال می‌گردد که به مشتریان این امکان را می‌دهد تا تراکنش‌های بزرگ‌تر را به راحتی انجام دهند. هما‌ن‌طور که اشاره شد با توجه به ماهیت تراکنش و سیاست‌های یک بانک، سقف تراکنش به واسطه درگاه پرداخت اینترنتی متغیر خواهد بود. جهت اطلاعات دقیق‌تر در این موضوع، باید به بانک مدنظرمان مراجعه نماییم.

  • افزایش سقف مبلغ خرید از درگاه اینترنتی تا 100 میلیون تومان

براساس مصوبه‌ جدید ماده 12 دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص، در حال حاضر هر کارت بانکی مشتری حقیقی، قابلیت اختصاص مبلغ 100 میلیون تومان در تراکنش‌های درگاه‌های اینترنتی را طول روز دارند.

در واقع مصوبه مذکور نقش بسزایی جهت تسهیل و افزایش انجام تراکنش‌های اینترنتی دارد، به‌ صورتی که عموم مشتریان می‌توانند انتقال مبالغ بیشتر را از طریق درگاه‌های اینترنتی به راحتی صورت دهند. در اصل تغییرات مذکور با هدف ارتقا سطح شفافیت در تراکنش‌های بانکی صورت پذیرفت که برای کاربران بانکی حقیقی این امکان را فراهم می‌سازد تا در زمان استفاده از خدمات درگاه‌ پرداخت اینترنتی تجربه کاربری بهتر و سریع‌تری داشته باشند.

همچنین مطالعه نمایید: سامانه هاب شاپرک چیست؟ راهنمای ثبت کارت بانکی

سقف تراکنش‌های بانکی با دیگر ابزارهای پرداخت

سقف تراکنش‌های بانکی با دیگر ابزارهای پرداخت

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد، انجام هر تراکنش بانکی به واسطه استفاده از هریک از ابزارهای پرداخت، سقف و محدودیت‌ متفاوتی دارند.

  • دستگاه کارتخوان یا همان پایانه فروش (point of sale)

هم اکنون سقف دستگاه‌های کارتخوان درست مانند درگاه پرداخت اینترنتی برای استفاده از هر کارت حداکثر تا سقف 50 میلیون تومان و برای هر شخص در شبانه روز با هر تعداد کارت تا 100 میلیون تومان تعیین شده است.

  • محدودیت و سقف انتقال وجه با ساتنا

همان‌طور که به این نکته واقفید، سامانه ساتنا جهت انتقال وجه مبالغ بالا در سریع‌ترین زمان ممکن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع سقف انتقال وجه با سامانه ساتنا به واسطه اینترنت بانک جهت هر حساب بانکی حداکثر 50 میلیون تومان و برای هر شخص صاحب انواع حساب‌های بانکی، 100 میلیون تومان در طول شبانه روز است. همچنین حداقل مبلغ قابل انتقال با سامانه ساتنا تا 15 میلیون تومان بوده و کمتر از آن امکان‌پذیر نیست.

البته لازم ذکر است که با مراجعه حضوری به شعب بانک هیچ محدودیت و سقف انتقالی وجود ندارد و مبلغ دلخواه قابل انتقال خواهد بود.

  • حواله پایا

در واقع این سامانه برای مبلغ‌های کمتر از ساتنا مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتقال وجه در این روش فوری نیست و در سیکل پایا صورت می‌پذیرد. از محدودیت‌های حداقل و حداکثر با حواله پایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در مراجعه حضوری به شعب بانک امکان انتقال حداکثر  تا سقف 100 میلیون تومان وجود دارد.
  2. از طریق اینترنت بانک مجموع انتقالات با حواله پایا حداکثر تا سقف 50 میلیون تومان در شبانه روز است.
  3. با استفاده از موبایل بانک سقف حداکثر 15 میلیون تومان است.
  • حداکثر و حداقل انتقال وجه کارت به کارت

در واقع سقف انتقال وجه به روش کارت به کارت در بانک‌های مختلف، تفاوت دارد. اما اکثر بانک‌ها سقف انتقال کارت به کارت را تا 3 میلیون تومان در روز محدود نموده‌اند. البته رقم مذکور میان بانک‌های مختلف از 3 تا 10 میلیون تومان در روز متغیر خواهد بود. به طور کلی سقف انتقال وجه کارت به کارت از طریق دستگاه خودپرداز حداکثر تا 10 میلیون تومان است.

  • سقف انتقال وجه به صورت اینترنتی

به طور کلی سقف خرید اینترنتی به صورت کارت به کارت به واسطه برنامه‌های پرداخت مانند اپلیکیشن‌ها تا حداکثر 6 میلیون تومان محدودیت دارد. البته در برخی از بانک‌ها سقف مبلغ انتقالی از 1 یا 3 میلیون تومان محدود شده است. به موجب این امر با توجه به بانک، سقف انتقال وجه از کارت به کارت کمی متغیر خواهد بود. شما می‌توانید اطلاعات دقیق‌تر درباره سقف انتقال وجه را از بانک مدنظرتان یا اپلیکیشن بانکی مربوط به آن دریافت نمایید.

  • سقف تراکنش درون بانکی

در حقیقت سقف تراکنش درون بانکی هم با توجه به نوع تراکنش و شماره حساب یا کارت کاربران شاید متغیر باشد. با تمام این اوصاف در روش کارت به کارت حداکثر 15 میلیون تومان انتقال وجه وجود دارد. از طریق شماره شبا در واقع محدودیتی جهت انتقال وجه وجود ندارد و کاربران می‌توانند تا مبالغ بیشتر را انتقال دهند. پس باید به این نکته توجه داشت که اگر از شبکه شتاب استفاده می‌کنیم، باید با محدودیت‌های سقف تراکنش در برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها آشنایی داشته باشیم تا به درستی تراکنش‌های مالی خودمان را مدیریت نماییم.

همچنین مطالعه نمایید: کیف پول الکترونیکی چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟

درگاه پرداخت نوین پال

درگاه پرداخت نوین پال

چنانچه به دنبال یک درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کار آنلاین خود هستید، پرداخت یار نوین پال با بروزرسانی و آپدیت منظم آماده ارائه خدمات به شما کاربران محترم است. نوین پال پرداخت یار رسمی بانک مرکزی است که تمامی نیازهای پرداختی شما را به‌ راحتی برطرف می‌کند. از خدمات بارز نوین‌پال می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

شما می‌توانید جهت استفاده درگاه پرداخت اینترنتی، آشنایی با انواع خدمات یا دریافت مشاوره به سایت پرداخت یار نوین پال مراجعه فرمایید.

همچنین مطالعه نمایید: سامانه پیچک بانک مرکزی چیست؟ و چه تفاوتی با سامانه صیاد دارد؟

کلام آخر

در حال حاضر انجام تراکنش‌های بانکی به واسطه ابزارهای پرداخت از سقف و محدودیت‌های متفاوتی برخوردار هستند. همچنین حداقل و حداکثر مبلغ خرید از درگاه اینترنتی هم محدودیت‌هایی دارد که در مطالب بالا به آن‌ها اشاره شد. به طور کلی آشنایی با سقف انتقال وجه بانکی، در مدیریت تراکنش‌های مالی ما نقش بسزایی دارد.

امیدواریم مقاله حداقل و حداکثر مبلغ خرید از درگاه اینترنتی برای شما مخاطبان محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات و تجارب شخصی خود در مورد مبلغ خرید از درگاه اینترنتی با ما در نوین پال به اشتراک بگذارید.

 

1 دیدگاه دربارهٔ «حداقل و حداکثر مبلغ خرید از درگاه اینترنتی;

دیدگاهتان را بنویسید