آشنایی با تیک آبی اینستاگرام روش دریافت آن

امین شیرافکن 9 دقیقه زمان برای مطالعه
instagram-verify-badge

تیک آبی اینستاگرام (Verified Badge)، در واقع نمادی است که کنار نام کاربری حساب‌های اشخاص معروف در این پلتفرم اجتماعی دیده می‌شود. این مقاله از بلاگ نوین پال جهت آشنایی با تیک آبی اینستاگرام روش دریافت آن برای شما مخاطبان محترم ارائه می‌گردد.

تیک آبی اینستاگرام در حقیقت نماد تشخیص صفحات اصلی اشخاص مشهور را از پیج‌های جعلی برای کاربران است. ذکر این نکته ضرورت دارد که این تیک تنها به اشخاص محدود نمی‌شود و برندهای مشهور جهان در کنار موسسات عمومی جهت تشخیص صفحات خود از آن بهره می‌برند. همان طور که به این نکته واقفید، پلتفرم اینستاگرام یکی از بارزترین و کاربردی‌ترین شبکه‌های اجتماعی در راستای بازاریابی به شمار می‌رود. حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه می‌توان تیک آبی اینستاگرام گرفت؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال در ادامه مقاله پیش‌رو با ما همراه باشید.

همچنین مطالعه نمایید: فروش آنلاین از طریق سایت یا اینستاگرام، کدام بهتر است؟

پلتفرم اینستاگرام چیست؟

پیش از آشنایی به موضوع اصلی این مقاله برای آن دسته از مخاطبانی که چندان با ماهیت اینستاگرام (Instagram) آشنایی ندارند، توضیحاتی اجمالی ارائه می‌شود. در یک تعریف کلی اینستاگرام سرویسی جهت اشتراک تصاویر و برقراری تعاملات اجتماعی به شمار می‌رود. کاربران عکس یا ویدیوهای کوتاه را با دنبال‌کنندگان (Followers) خودشان به اشتراک می‌گذارند.

اینستاگرام محتواهایی خود را درست مانند فیس‌بوک یا همان متا (Meta) در قالب فید (Feed) ارائه می‌نماید. زمانی که کاربری جهت تماشای عکس‌ها اسکرول می‌نماید عکس‌های جدیدی به واسطه یک الگوریتم انتخاب و به فید افزوده می‌گردند. به موجب این امر، زنجیره‌ای بی‌انتها از محتوای شخصی‌سازی‌ در دسترس عموم کاربران قرار می‌گیرد.

چنانچه مایلید تا با نقش این شبکه اجتماعی در بازاریابی آشنا شوید، پیشتهاد می‌کنیم تا مقاله آشنایی با اینستاگرام مارکتینگ و تاثیر آن بر افزایش فروش آنلاین را مطالعه نمایید.

همچنین مطالعه نمایید: اکسپلور اینستاگرام چیست و چطور به اکسپلور راه بیابیم؟

نقش اینستاگرام در بازیاریابی

شاید برای شما این سوال پیش آید که پلتفرم اینستاگرام چه نقشی در موفقیت بازاریابی یک برند دارد؟ بدون شک مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)، سازنده و مالک فیس‌بوک، پتانسیل‌های اینستاگرام را دید و این پلتفرم اجتماعی را خریداری نمود. با تمام این اوصاف اما احتمال گسترش و استقبال از اینستاگرام در جهان را تا این حد و اندازه پیش‌بینی نمی‌کرد. به همین خاطر امروزه اکثر شرکت‌ها برای بازاریابی به پلتفرم اینستاگرام روی آورده‌اند. در این بین بسیاری از آن‌ها حتی هزینه‌های بالایی هم برای اینستاگرام مارکتینگ پرداخت می‌نمایند.

از مزایای بارز پلتفرم اینستاگرام در امور بازاریابی و برندینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. از طریق بازاریابی در اینستاگرام به خاطر کثرت مخاطبان برند ما بیشتر دیده می‌شود.
  2. قابلیت فروش محصول یا ارائه خدمات در اینستاگرام
  3. تعامل نزدیک با مخاطبان بازار هدف
  4. تبلیغات در اینستاگرام (Instagram ads)
  5. قابلیت بیزینس اکانت (Business Account) در اینستاگرام
  6. شناخت بهتر مخاطبان هدف

همچنین مطالعه نمایید: ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام

تیک آبی اینستاگرام  چیست؟

تیک آبی اینستاگرام  چیست؟

نشان آبی اینستاگرام (Verified Badge Instagram) بدان معناست که یک صفحه یا پروفایل از طرف این پلتفرم اجتماعی مورد تأیید است. در واقع این برچسب حکایت از اعتماد کاربران دارد، یعنی صفحه‌ای که دنبال می‌نمایند یا با آن در تعامل هستند، واقعی و معتبر است.

به طور کلی تیک آبی (Verified Badge) در اینستاگرام نشانگر رسمیت داشتن اکانت‌ است که هویت آن‌ توسط پلتفرم اینستاگرام مورد تایید است. ذکر این نکته ضرورت دارد که هر کاربری قادر به دریافت این تأییدیه نخواهد بود. در واقع جهت دریافت تیک آبی اینستاگرام، شخص درخواست و مدارک هویتی خودش را باید به اینستاگرام ارائه دهد. چنانچه درخواست مورد تأیید قرار گیرد، یک تیک سفید در دایره آبی، کنار نام کاربری وی از سوی این شبکه اجتماعی گذاشته می‌شود.

در واقع وجود نشان آبی تنها به کاربران اینستاگرام محدود نمی‌شود و دیگر شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک یا توییتر هم اکانت‌های رسمی این تیک را دریافت می‌نمایند. تأییدیه مذکور نشان می‌دهد که این اکانت‌ها از سوی مدیریت شبکه‌های اجتماعی بررسی و تأیید هویت شده‌ است. به موجب این امر، زمانی که یک بازیگر، چهره معروف یا فروشگاهی برند چندین صفحه و فن‌پیج در اینستاگرام دارند، تشخیص صفحه اصلی و غیرتقلبی با وجود تیک آبی اینستاگرام به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود.

همان‌طور که مشخص است، نشان آبی اینستاگرام (Verified Badge Instagram) از نمونه فیک برخوردار نیست و تحت هیچ شرایطی، اشخاص نمی‌توانند برای خودشان تیک آبی بسازند یا اینکه آن را جعل نمایند. لازم به ذکر است که این تیک آبی قابل خریداری هم نیست. در حقیقت نشان آبی اینستاگرام فقط به واسطه خود این برنامه برای اشخاص یا صفحات بیزینسی صادر می‌گردد.

همچنین مطالعه نمایید: راهنمای نوشتن کپشن تبلیغاتی در اینستاگرام

مزایای برخورداری از تیک آبی اینستاگرام

به طور کلی گرفتن نشان آبی اینستاگرام برای ما مزایای بزیادی به دنبال دارد که می‌تواند در افزایش اعتبار و تأثیرگذاری کسب و کارمان در این شبکه اجتماعی تأثیرگذار باشد. در ادامه مقاله به بررسی مزایای تیک آبی اینستاگرام (Verified Badge) می‌پردازیم.

  • ارتقا اعتماد کاربران

تیک آبی اینستاگرام حکایت از این نکته دارد که حساب ما توسط پلتفرم اینستاگرام مورد تأیید قرار گرفته است. همین امر باعث می‌شود که کاربران به ما و کسب و کارمان اعتماد نمایند و احتمال دیده‌ شدن و فعالیت در حساب‌مان هم بیشتر خواهد شد.

  • بهبود برندینگ

داشتن نشان آبی اینستاگرام یعنی اینکه که ما در صنعت خود معروف و شناخته‌ شده هستیم. همین امر موجب آن می‌شود که کاربران بیشتری با برندمان آشنا شوند و به محتوا و محصولات‌مان هم توجه بیشتری نمایند.

  • دسترسی به امکانات ویژه اینستاگرام

نکته جالب اینجاست که به واسطه برخورداری از تیک آبی، ما به امکانات ویژه پلتفرم اینستاگرام دسترسی خواهیم داشت. یکی از این ویژگی‌ها، امکان جای دادن لینک در استوری (Swipe-Up) خواهد بود که برای کاربران با تعداد فالوور کم‌تر از 10000 نفر، نیازمند آن است.  در حقیقت این امکانات ویژه به ما امکان می‌دهند تا تجربه کاربری بهتری برای دنبال‌کنندگان خودمان ایجاد کنیم.

  • حفاظت از ماهیت برند

نشان آبی اینستاگرام موجب می‌شود که هویت برندمان در مقابل دیگر حساب‌های جعلی و مخرب در امان باشد. این نکته در واقع باعث می‌شود که کاربران از هویت و محتوای ما اطمینان حاصل نمایند و به‌ راحتی حساب ما را از دیگر حساب‌های جعلی و فن‌پیج‌ها، خیلی ساده تشخیص دهند.

حالا که با مزایای گرفتن تیک آبی آشنا شده‌اید، می‌توانید جهت درخواست تأیید از پلتفرم اینستاگرام اقدام نمایید تا از مزایای داشتن آن بهره‌مند شوید. جهت دریافت تیک آبی مطلوب است که همواره محتوای جذاب و ارزشمندی ارائه دهیم تا احتمال درخواست تأییدیه ما افزایش پیدا کند.

همچنین مطالعه نمایید: روش های کاربردی در افزایش کامنت اینستاگرام

شرایط دریافت تیک آبی اینستاگرام

شرایط دریافت تیک آبی اینستاگرام

به طور کلی برای دریافت نشان آبی اینستاگرام، شرایطی لازم است تا از طرف این پلتفرم مورد تایید قرار گیریم. از موارد بارز این شرایط می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • محبوبیت و شناختگی

ما باید شخصی معروف، محبوب و شناخته‌شده یا فروشگاهی محبوب باشیم. در واقع اینستاگرام تیک آبی را به صفحاتی  که محتوای فان و غیرمحبوب دارند، نمی‌دهد.

  • برخورداری از حساب واقعی

به طور کلی حسابی که برای آن درخواست تیک آبی می‌دهیم، حتماً باید متعلق به شخص ما یا مربوط به کسب‌وکارمان باشد تا توسط اینستاگرام مورد تایید قرار گیرد. چنانچه چند حساب داشته باشیم، تنها یکی از آن‌ها این نشان را دریافت می‌کند.

  • کامل بودن پروفایل

پروفایل ما در واقع باید عکس، بیوگرافی کامل و توضیحاتی درباره خودمان یا کسب‌وکارمان داشته باشد. علاوه بر این باید حداقل یک پست در صفحه ما به انتشار درآمده باشد.

  • داشتن محتوای خاص

حساب ما باید از محتوای خاص و منحصربه‌فردی برخوردار باشد که کاربران به صفحه ما علاقه‌مند شوند. اینستاگرام در واقع به حساب‌های دارای منافع عمومی هم تیک آبی نمی‌دهد.

  • داشتن حساب عمومی

در واقع حسابی که برای تیک آبی اقدام می‌کنیم، باید عمومی باشد. این بدان معناست که تمامی کاربران بدون هیچ محدودیتی بتوانند محتوا و پست‌های ما را به راحتی ببینند. چنانچه حسابی که می‌خواهیم برای آن تیک آبی اینستاگرام بگیریم، شخصی است، باید نام شخص را به‌صورت کامل وارد نماییم. علاوه بر این چنانچه حساب‌مان تجاری است، باید نام کامل کسی که حساب ما را مدیریت می‌نماید به پلتفرم اینستاگرام ارائه نماییم.

  • ارتباط با دنبال‌کنندگان

ما باید با دنبال‌کنندگان خودمان تعاملی فعال داشته باشیم و فعالیت‌های مختلفی انجام دهیم تا اشخاص به ما علاقه‌مند شوند و صفحه‌مان را فالوور نمایند.

  • برخورداری از حساب منحصربه‌فرد

در کل صفحه ما باید تنها حسابی باشد که نمایانگر حضور شخصیت یا کسب‌وکار در اینستاگرام به حساب آید. به‌ زبانی ساده‌تر، پلتفرم اینستاگرام، تیک آبی را به یک حساب که مربوط به ماست می‌دهد و شخص نمی‌تواند چندین حساب معتبر به نام خودش در آن داشته باشد. البته در مواردی هم استثناء‌هایی وجود دارد. برای مثال زمانی که یک شخصیت سیاسی و دولتی از چندین حساب با زبان‌های مختلف برخوردار باشد.

  • بزرگ‌نمایی و شهرت

حساب ما باید مربوط به یک شخصیت، برند، نهاد یا کسب‌وکاری معروف باشد. چنانچه حساب ما از طریق تبلیغات و جستجوهای بالا معروف شود، احتمالاً تیک آبی هم به شما تعلق نگیرد.

باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که این شرایط شاید متغییر باشد و تصمیم نهایی با اینستاگرام است تیک آبی را پذیرفته یا رد نماید. بنابراین، شایان ذکر است که همیشه باید پروفایل خود را به‌روز نگه داریم و محتوای جذاب و فعالیت‌های مستمری را ارائه نماییم تا احتمال دریافت تیک آبی را تا جای مممکن افزایش دهیم.

همچنین مطالعه نمایید: روش های افزایش امنیت اینستاگرام برای جلوگیری از هک شدن

مراحل دریافت نشان آبی اینستاگرام

مراحل دریافت نشان آبی اینستاگرام

به طور کلی نحوه درخواست نشان آبی اینستاگرام (Verified Badge Instagram) بسیار ساده است. اگر ما هم می‌خواهیم تا تیک آبی رنگ اینستاگرام را دریافت نماییم و اکانت‌مان را به‌ عنوان یک صفحه رسمی شناخته‌شده به کاربران خودمان معرفی نماییم، طی کردن مراحل زیر جهت این درخواست الزامی است:

  1. ابتدا پروفایل‌مان را باز می‌کنیم و سه خط گوشه راست بالای صفحه را انتخاب می‌نماییم.
  2. در پایین صفحه، گزینه Settings یا تنظیمات را می‌زنیم.
  3. به قسمت Account می‌رویم و پس از آن گزینه Request Verification یا درخواست تأیید را انتخاب می‌کنیم.
  4. فرمی طولانی پیش روی ما باز می‌شود. در این فرم، نام کاربری و اطلاعات خواسته‌شده کامل خودمان را باید وارد کنیم. پس از آن در بخش Document Type نوع مدرکی که جهت احراز هویت ارائه می‌دهیم را تعیین نماییم.
  5. در بخش Category نوع محتوای پیج خود را وارد می‌کنیم و در قسمت Country/Region منطقه‌ای که در آن زندگی می‌نماییم را انتخاب می‌کنیم. سپس در بخش Audience شرح می‌دهیم که دیگران چگونه ما را می‌شناسند و به چه دلایلی صفحه‌مان را فالوو کرده‌اند. همچنین در قسمت Also Known as نام‌های دیگری که کاربران ما را با آن می‌شناسند یا اسامی مستعاری که داریم را وارد می‌کنیم.
  6. در این قسمت، می‌توانیم تا 3 لینک از شبکه‌های مجازی یا صفحات دیگری که نشان‌دهنده اکانت رسمی ما هستند را وارد کنیم. سپس گزینه Add Link را بزنیم تا لینک‌ها برای بررسی به ثبت رسند.
  7. توجه داشته باشید که اطلاعات وارد شده صحیح و کامل باشد. پس از آن گزینه Submit یا ارسال را بزنیم تا درخواست ما به پشتیبانی اینستاگرام فرستاده گردد.

در نهایت، باید انتظار پاسخ اینستاگرام بکشیم. هنگامی که پاسخ آماده گردد، در بخش Notification یا همان اعلانات اطلاعیه‌ای دریافت خواهیم کرد. باید به این نکته توجه داشته باشیم که تیک آبی اینستاگرام فقط برای افراد و فروشگاه‌های مشهور و معروف در سطح جهان در دسترس خواهد بود.

همچنین مطالعه نمایید: استوری تلینگ چیست و چه کاربردهایی در اینستاگرام دارد؟

کلام آخر

امروزه اینستاگرام (Instagram) به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های شبکه اجتماعی با اهداف بازاریابی محسوب می‌شود که توجه مخاطبان زیادی را در سراسر جهان به خود معطوف کرده است. هم اکنون روش‌های مختلفی پیش‌روی کاربران این شبکه اجتماعی در جذب مخاطب و اعتمادسازی وجود دارد. نشان آبی اینستاگرام (Verified Badge Instagram) از جمله مواردی است که در اعتماد بیشتر مخاطبان به نقش بسزایی دارد. در این مقاله ابتدا به ماهیت تیک آبی اینستاگرام و مزایای آن پرداختیم. در ادامه روش دریافت این تیک آبی را مورد بررسی قرار دادیم.

امیدواریم مقاله آشنایی با تیک آبی اینستاگرام روش دریافت آن مورد توجه شما مخاطبان محترم قرار گرفته باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را در زمینه استفاده از تیک آبی اینستاگرام در کسب و کارتان را با ما در نوین پال به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید