اکسپلور اینستاگرام چیست و چطور به اکسپلور راه بیابیم؟

امین شیرافکن 8 دقیقه زمان برای مطالعه
اکسپلور اینستاگرام

اکسپلور اینستاگرام چیست؟ چنانچه جزو افرادی هستید که از پلتفرم اینستاگرام استفاده می‌کنند، حتماً با اکسپلور (Explore) یا همان بخش پربازدیدهای فیلم و عکس آن آشنا هستید. چنانچه مایلید تا با اکسپلور بیشتر آشنا شوید، در ادامه این مقاله از بلاگ نوین پال با ما همراه باشید.

در واقع به همان علامت ذره‌بین پایین صفحه اینستاگرام که برای جست و جو است، اکسپلور اطلاق می‌شود. ما می‌توانیم پست‌های پربازدید در اینستاگرام را آنجا ببینیم. حال شاید این سوال برای شما پیش آید که چگونه پست‌مان در اکسپلور اینستاگرام دیده شود؟است؟ امروزه اکثر کسب و کارهای نوپا برای شروع کار به دلایلی مختلف مثل کمبود بودجه برای تبلیغ، ناامید می‌شوند. اما راه‌های رایگان زیادی در تبلیغات پیش روی ما وجود دارد که با تمرکز به آن‌ها می‌توانیم به اکسپلور اینستاگرام راه یابیم و در نهایت به جذب فالوور و فروش برسیم.

[post-content]

همچنین مطالعه نمایید: ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، اکسپلور اینستاگرام (Instagram Explore)، در واقع همان آیکن ذره‌بین شکل در قسمت پایین اینستاگرام به شمار می‌رود که شامل تعداد کثیری عکس، ویدئو، ریلز و استوری است.

به طور کلی اکسپلور (Explore) پست‌هایی عمومی اینستاگرام را نمایش می‌دهد. این بدان معناست که برای نمایش پست‌مان در اکسپلور اینستاگرام، نباید پیج ما خصوصی باشد. در حقیقت اکسپلور مجموعه‌ای‌ از صفحات مورد علاقه کاربر است که برای هر شخص تفاوت دارد.

برخلاف صفحه‌ اصلی اینستاگرام، اکسپلور تنها پست‌ صفحاتی را به نمایش می‌گذارد که کاربران آن‌ها را فالو کرده‌‌اند و علاقه‌مندی کاربران را نشان می‌دهد. در واقع الگوریتم یادگیری ماشین (Machine Learning) پلتفرم اینستاگرام علایق مخاطبان را شناسایی نموده و موارد مشابه با صفحاتی که آن‌ها لایک یا فالو کرده‌اند را در بخش تب اکسپلور برای آن‌ها به نمایش می‌گذارد. در حقیقت به واسطه انتخاب هر محتوای اکسپلور اینستاگرام در ادامه صفحه، پست‌هایی مشابه با محتوای انتخابی ما قابل مشاهده است.

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

نحوه عملکرد اکسپلور اینستاگرام

به طور خلاصه صفحه اکسپلور اینستاگرام (Instagram Explore)، از الگوریتمی خاص بهره می‌برد تا رفتار کاربران را به راحتی حدس بزند. در واقع این بدان معناست که می‌داند کاربر به کدام پست‌ها یا استوری‌ها بیشتر علاقه دارد و با آن‌ها در تعامل است. در حال حاضر ما شاهد پیشرفت اکسپلور اینستاگرام هستیم که اطلاعات شخصی‌سازی شده‌تری را برای کاربر به نشان می‌گذارد.

معیار چینش پست‌ها در اکسپلور

پلتفرم اینستاگرام از سیستم رتبه‌بندی جهت شخصی‌سازی فید و صفحه کاوش هر کاربر بهره می‌برد؛ در واقع الگوریتم این صفحه جهت جمع‌آوری سیگنال‌های رتبه‌بندی و تصمیم‌گیری در مورد نمایش‌ پست‌ها، به یک سیستم خاصی اتکا دارد. اکسپلور از سیستم پیشنهاد‌دهی بهره‌مند شده که در آن پست‌ها، طبق فعالیت کاربر در اینستاگرام انتخاب می‌شوند. پس از آن الگوریتم اینستاگرام این پست‌ها را بر مبنای چندین فاکتور مختلف در رتبه‌بندی قرار می‌دهد.

در واقع عوامل مذکور، شامل تعامل مخاطبان، جدید و خاص بودن محتوا و همچنین کیفیت آن است. به عنوان مثال، فرض نمایید که پیج‌های آرایشی زیادی را دنبال می‌نمایید و با استوری‌‌های مرتبط با آن تعامل دارد؛ به موجب این امر، اینستاگرام محتوای مرتبط با لوازم آرایشی را برای اکسپلور شما جمع‌آوری می‌نماید. در فید صفحه اصلی، اشخاص تنها پست‌هایی از پیج‌های دنبال‌شده خودشان (Following) را مشاهده می‌کنند؛ ولی در صفحه اکسپلور، طبقه‌بندی پست‌ها تفاوت دارد.

همچنین مطالعه نمایید: فروش آنلاین از طریق سایت یا اینستاگرام، کدام بهتر است؟

روش‌های ورود به اکسپلور اینستاگرام

حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه در اکسپلور دیده شویم؟ اکثر صاحبان کسب و کارها به این نکته واقفند که اگر به اکسپلور اینستاگرام راه بیابند و پست‌هایشان در آنجا برای مخاطبان به نمایش گذاشته شود، عاملی مهم در آگاهی از برند و ورود فالوور ارگانیک به پیج بیزینسی آن‌ها خواهد شد. در ادامه مقاله به روش‌ها و ترفندهای دستیابی به اکسپلور پلتفرم اینستاگرام را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • شناخت مخاطب هدف (Target Audience)

در واقع به واسطه شناخت مخاطبان و بررسی نیازهای آن‌ها باید به تولید محتوا بپردازیم. به طور کلی ایجاد محتوایی که موجب شود تا مخاطبین با پست ما تعامل بیشتری برقرار نماید، کار چندان آسانی هم نیست. باید بدانیم که دنبال‌کنندگان ما با چه نوع پست‌هایی تعامل بیشتری خواهند داشت.

  • تشویق مخاطبان به تعامل

در واقع به واسطه تولید محتوای مورد نیاز مخاطبان و همچنین ایجاد رابطه‌ای هدفمند با فالوورهای‌مان از آن‌ها بخواهیم تا پست و استوری‌های ما را لایک یا ذخیره نمایند و با دوستان‌شان به اشتراک بگذارند. از روش‌‌های افزایش تعامل با مخاطبان در اینستاگرام، می‌توان به مواردی چون جواب به کامنت‌های آن‌ها، اظهار نظر درباره پست‌ها، نظرخواهی، دعوت به انواع چالش‌های جذاب و یا تک کردن دوستان‌شان را زیر پست‌های خودمان، اشاره کرد.

  • انتشار محتوا در مناسب‌ترین زمان ممکن

از بارزترین نکاتی که موجب ورود ما به اکسپلور اینستاگرام می‌شود؛ می‌توان به افزایش بازدید پست و استوری اشاره کرد. جهت دستیابی به این هدف باید به عنوان ادمین پیج مطلع باشیم که مخاطبان ما بیشتر در چه زمانی آنلاین هستند و تا در مناسب‌ترین زمان پست و استوری خودمان را انتشار دهیم. به طور کلی بهترین زمان جهت آپلود پست به مکان، صنعت و مخاطبان ما بستگی دارد؛ به موجب این امر، ما باید همواره به نحوه رفتار فالوورها در اینسایت (Insight) نگاهی بیندازیم تا بفهمیم چه زمانی محتوا را منتشر نماییم تا در اکسپلور هم دیده شویم.

  • ساخت پست و ویدیوی جذاب آی‌جی‌تی‌وی (IGTV)

ساخت پست و ویدیوی جذاب آی‌جی‌تی‌وی (IGTV)

در حال حاضر کاربران اینستاگرام به تصاویر و ویدیوهای جذاب علاقه نشان می‌دهند و بیشتر به دنبال کردن آن‌ها تمایل دارند. در واقع به واسطه تولید محتوای ویدیویی مورد علاقه مخاطبان خودمان به اکسپلور اینستاگرام نزدیک خواهیم شد.

  • بهره‌مندی از بخش اینسایت (Insight) در اکانت اینستاگرام

به واسطه استفاده از دیتای موجود در بخش اینسایت (Insight) به تجزیه و تحلیل صفحه خودمان بپردازیم و آمار بازدیدهای پیج‌مان را بررسی نماییم تا با بهبود عملکرد، پست‌های ما در اکسپلور اینستاگرام نمایش داده شود.

  • اولویت قرار دادن فعالیت‌های فالوورها و فالوینگ‌ها

به طور کلی اینکه فالوورها و فالووینگ‌های ما چه صفحاتی را دنبال یا چه پست‌هایی را لایک می‌نمایند، از نکات حائز اهمیت است. در اصل باید بدانیم مخاطبان پیج ما به چه نوع محتوایی بیشتر علاقه‌مند هستند.

  • استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ

در واقع این پیشنهاد برای آن دسته از اشخاصی است که کسب‌وکارشان پیشرفت نسبتاً خوبی دارد و از پس هزینه‌های استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ به راحتی برمی‌آیند. اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer marketing) یعنی که از یک شخص تاثیرگذار در پلتفرم اینستاگرام بخواهیم تا پیج ما را به مخاطب‌های خودش معرفی نماید. البته این روش هم راه و چاه خودش را دارد که باید از آن آگاه باشیم.

همچنین مطالعه نمایید: نقش اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی

مزایای ورود به اکسپلور اینستاگرام چیست؟

حال شاید شما هم بارها این سوال را از خود پرسیده باشید که چرا وارد شدن به اکسپلور اینستاگرام اهمیت دارد؟ یا چرا پیج‌های بیزیسی اینستاگرام در تلاش هستند تا به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنند؟ همچنین قبل تر در مورد گرفتن تیک آبی اینستاگرام صحبت کردیم. برای رسیدن به جواب پرسش های مذکور در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با مزایای ورود به اکسپلور اینستاگرام (Instagram Explore) بیشتر آشنا نماییم.

  • افرایش فالوور

در واقع به واسطه با ورود به اکسپلور اینستا قاعدتاً پست‌های ما طیف بیشتری از مخاطبان دیده می‌شود که خود عاملی مهم در این است تا کاربرانی علاقه‌مند به به موضوعات پیچ‌مان، پست‌های ما را دنبال نمایند.

  • ارتقا تعامل با مخاطبان

در کل نرخ تعامل با مخاطبان یکی از مهم‌ترین نکات در موفقیت کسب و کارها محسوب می‌شود. بع واسطه ورود ما به اکسپلور اینستا مخاطبان بیشتری به پست‌های ما واکنش نشان می‌دهند که موجب افزایش اینگیجمنت (Engagement)  اینستاگرام می‌شود.

  • افزایش تاثیر کال تو اکشن (Call To Action)

چنانچه پست‌های ما درخواست انجام کاری از مخاطبان داشته باشند با ورود به اکسپلور اینستاگرام کاربران بیشتری به درخواست‌مان واکنش نشان می‌دهند. در واقع به واسطه این کار نرخ تبدیل پیج ما (CTA) بیشتر می‌شود که در نهایت فروش بالاتری را تجربه خواهیم کرد.

  • آگاهی از برند (Brand awareness)

همان‌طور که عنوان نمودیم با ورود به اکسپلور اینستا برند ما توسط مخاطبان بیشتری دیده خواهد شد. حتی اگر مخاطبان جدید زیادی هم به صفحه ما مراجعه یا تعاملی ایجاد نکنند ، به واسطه دیدن پست‌هایمان در اکسپلور اط طریق کاربران، برندمان در ذهن مخاطبان خواهد ماند.

  • افزایش درآمد و فروش

به واسطه افزایش فالوور و بازدیدهای پست‌مان توسط کاربران و در نهایت ورود به اکسپلور اینستا و دستیابی به جامعه مخاطبانی نامحدود، افزایش فروش و درآمد بالایی را تجربه خواهیم کرد.

همچنین مطالعه نمایید: راهنمای نوشتن کپشن تبلیغاتی در اینستاگرام

روش تغییر اکسپلور اینستاگرام متناسب با سلیقه خودمان

روش تغییر اکسپلور اینستاگرام متناسب با سلیقه خودمان

شبکه اجتماعی اینستاگرام (Instagram) به واسطه استفاده از هوش مصنوعی (Artificial intelligence) می‌تواند به راحتی تشخیص دهد که مخاطبان ما به چه نوع محتوایی بیشتر علاقمند هستند و طبق سلیقه، اکسپلور را براساس میل آن‌ها طراحی می‌کند تا کاربران از دیدن‌شان نهایت لذت ببرند. جهت اینکه صفحه اکسپلور اینستا را به سبک دلخواه خودمان چیدمان نماییم، همواره باید موضاعاتی که به آن‌ها علاقه داریم را به اینستاگرام نشان دهیم. در این بخش از مقاله بررسی می‌نماییم که چگونه اکسپلور اینستاگرام را به سلیقه خودمان تغییر دهیم؟

1. انتخاب گزینه Not Interested

در آپدیت جدید پلتفرم اینستاگرام ما به سادگی می‌توانیم با گزینه Not Interested که در قسمت منو سه نقطه، پست‌هایی که به آن‌ها علاقه نداریم دیگر برای ما نمایش داده شود را انتخاب نماییم. در واقع با این کار اینستاگرام از طریق هوش مصنوعی پست‌هایی که مطابق سلیقه ما نیست و تمامی پست‌های مشابه را از اکسپلور حذف می‌نماید.

2. فالو نمودن هشتگ‌های مدنظرمان

اگر بخواهیم پست‌های مورد علاقه و مشابه با موضوعاتی خاصی برای ما نمایش داده شود، می‌توانیم در قسمت سرچ اینستاگرام با گزینه TAGS مطلب مدنظر را انتخاب نماییم که با دنبال نمودن هشتگ هر موضوع، اکسپلورمان شامل پست‌هایی می‌شود که تگ مورد نظر آن‌ها را دنبال نموده‌ایم.

3. پاک کردن تاریخچه سرچ اینستاگرام (Search History)

از دیگر اقداماتی که باعث می‌شود اکسپلور اینستا ما شکل تازه‌ای به خودش بگیرد و پست‌های مورد علاقه را به ما نشان دهد، می‌توان به پاک کردن HISTORY اشاره کرد. برای اینکار باید به بخش تاریخچه جستجو برویم و سپس گزینه Clear All را بزنیم تا تمامی جستجوهای اخیرمان حذف شود.

4. فعالیت فالووینگ (Following)

به طور کلی فالوور (Follower) و فالووینگ (Following)، هم در چیدمان اکسپلور ما نقش موثری دارد و صفحاتی که فالووینگ‌ها دنبال می‌نمایند، برای ما نیز نشان داده می‌شود.

5. موقعیت مکانی سفارشی خودمان را به پست اینستاگرام اضافه کنیم.

از دیگر نکات مهم در چیدمان اکسپلور اینستا ما منطقه جغرافیایی است. به طور معمول اینستاگرام در نمایش پست‌های اکسپلور، منطقه جغرافیایی فعالیت افراد را درنظر می‌گیرد و پست‌های موجود در منطقه هر شخص در اولویت نمایش قرار خواهد گرفت.

همچنین مطالعه نمایید: آشنایی با اینستاگرام مارکتینگ و تاثیر آن بر افزایش فروش آنلاین

کلام آخر

امروزه با توجه به گسترش حوزه فعالیت تجارت آنلاین ابزارهای زیادی جهت موفقیت در اهداف بازاریابی منجمله شبکه‌های اجتماعی پیش‌روی عموم کاربران قرار دارد. در این بین پلتفرم اینستاگرام بر اساس آمار نسب به دیگر شبکه‌های اجتماعی تعداد مخاطب بیشتر و عملکرد بهتری داشته است. هم اکنون عموم کسب و کارها موفق به نقش اینستاگرام در راستای دستیابی به موفقیت بازاریابی خود بسیار اهمیت می‌دهند. در این مقاله از بلاگ نوین پال به بررسی اکسپلور اینستاگرام و روش‌های ورود به آن پرداختیم. در کل باید اذعان نماییم که رفتن به اکسپلور برای هر کسب و کاری معنای آگاهی از برند و افزایش را می‌دهد.

امیدواریم مقاله اکسپلور اینستاگرام چیست و چطور به اکسپلور راه بیابیم؟ مورد توجه شما مخاطبان محترم قرار گرفته باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات و تجارب شخصی خود= در زمینه استفاده از اکسپلور اینستاگرام در کسب و کارتان را با ما در نوین پال به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید