نحوه حل مشکل اتصال به درگاه پرداخت

امین شیرافکن 7 دقیقه زمان برای مطالعه
اتصال به درگاه پرداخت

به طور کلی سیستم پرداخت‌های آنلاین به صورتی طراحی شده‌اند که علاوه بر امنیت، به راحتی کاربران را جهت خرید اینترنتی هدایت می‌نمایند. با تمام این اوصاف برخی مواقع شاید یک درگاه پرداخت اینترنتی هم دچار خطا در اتصال به بانک شود. برای مثال هنگام خرید اینترنتی، شبکه پرداخت شاپرک قطع گردد و کاربر با خطای تراکنش ناموفق مواجه شود. در این مقاله از بلاگ نوین پال قصد داریم تا شما مخاطبان محترم را با نحوه حل مشکل اتصال به درگاه پرداخت آشنا نماییم.

علاوه بر موارد مذکور در برخی مواقع هم ممکن است هنگام تراکنش ناموفق پول از حساب کاربر کم شود و به حساب فروشنده هم واریز نشود. در چنین مواقعی به واسطه بهره‌مندی از روش‌های پیگیری تراکنش درگاه پرداخت، مغایرت‌ها برطرف می‌گردد و در نهایت ظرف 48 ساعت آینده وجه مذکور به حساب‌ برگشت می‌خورد. همچنین به خاطر نقص فنی پروتکل https بانک‌های ایرانی، شاید در زمان اتصال به درگاه پرداخت، ما با پیغام خطا مواجه شویم. در واقع ظاهر پیام خطای https در انواع مرورگرها با هم تفاوت دارد، ولی در اکثر آن‌ها تنها با چند کلیک ساده می‌توان مشکل مذکور را برطرف نمود. چنانچه مایلید یا صفر تا صد رفع مشکل اتصال به درگاه پرداخت بیشتر آشنا شوید، تا انتهای مقاله پیش‌رو با ما همراه باشید.

همچنین مطالعه نمایید: دلیل خطای تراکنش ناموفق در درگاه پرداخت

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

پیش از پرداختن به موضوع اصلی این مقاله برای آن دسته از مخاطبانی که چندان با ماهیت و عملکرد درگاه پرداخت اینترنتی آشنا نیستند، توضیحاتی اجمالی ارائه می‌شود. درگاه پرداخت اینترنتی (Internet Payment Gateway) یا همان IPG به سیستمی اطلاق می‌گردد که امکان انواع تراکنش‌های مالی در بستر اینترنت را فراهم می‌نماید. در واقع درگاه پرداخت آنلاین یکی از برترین گزینه‌ها برای دریافت مبالغ حاصل از درآمد فروش به شمار می‌رود که تمامی این مبالغ را، از بخش فروش به حساب متصل به آن انتقال می‌دهد.

برای آشنایی بیشتر با درگاه پرداخت لینک درج شده را مطالعه نمایید.

نحوه رفع مشکلات اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی

سیستم‌های پرداخت اینترنتی دارای امنیت بالایی است تا کاربران بتوانند در محیطی ایمن، فرایند پرداخت را تکمیل نمایند و خرید اینترنتی خودشان را انجام دهند. اما گاهی ممکن است در این میان، درگاه پرداخت امن دچار خطا در اتصال به بانک گردد.

نحوه رفع مشکلات اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی

ممکن است در زمان خرید کاربران، شبکه پرداخت اینترنتی قطع شود و در نهایت آن‌ها با مشکل تراکنش ناموفق مواجه گردند. همان‌طور که اشاره شد، شاید پول از حساب کاربران کم شود و واریزی برای فروشنده صورت نپذیرد که تمامی این مشکلات به اتصال به درگاه پرداخت مربوط می‌شود.

علاوه بر این خطاهایی هم وجود دارند که از سوی سیستم کاربر ایجاد می‌شود. این بدان معناست که در مسیر پرداخت مانعی وجود نداشته و کاربر باید نسبت به رفع مشکل مذکور اقدام نماید. در ادامه این مقاله به بررسی رفع مشکل اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی می‌پردازیم.

1. خطای SSL

همان‌طور که در مطالب بالا هم اشاره شد، برخی مواقع به خاطر نقص فنی که در پروتکل‌های امنیتی HTTPS صورت می‌پذیر، شاید موقع اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی، با مشکل مواجه شویم. در واقع این نوع پیغام خطای SSL برای هر مرورگر تفاوت دارد. البته جای هیچ نگرانی نیست چراکه به راحتی با راهکارهای زیر می‌توانیم خطای SSL را برطرف نماییم.

  • نحوه رفع خطای اتصال به درگاه در مرورگر اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer)

چنانچه در مرورگر اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer) به چنین خطایی مواجه شویم، صفحه‌ زیر را خواهیم دید:

نحوه رفع خطای اتصال به درگاه در مرورگر اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer)

به طور کلی در چنین مواقعی، باید روی گزینه دوم یعنی Continue To This Website که در تصویر با فلش قرمز رنگ مشخص شده کلیک نماییم. در نهایت هم می‌توانیم به واسطه مرورگر اکسپلورر به درگاه پرداخت وصل شویم تا خرید اینترنتی‌مان را صورت دهیم.

  • نحوه رفع خطای اتصال به درگاه پرداخت در مرورگر موزیلا فایرفاکس (Firefox)

چنانچه در مرورگر موزیلا فایرفاکس (Firefox) به چنین مشکلی مواجه شویم، صفحه‌ زیر برای ما نمایش داده می‌شود. در چنین شرایطی تنها به واسطه کلیک روی گزینه I Understand The Risk که در تصویر با فلش قرمز رنگ مشخص شده می‌توانیم، مشکل مذکور را به راحتی برطرف نماییم.

نحوه رفع خطای اتصال به درگاه پرداخت در مرورگر موزیلا فایرفاکس (Firefox)

پس از آن باید بر روی گزینه Add Exception  زیر که در تصویر با فلش قرمز رنگ مشخص شده کلیک نماییم:

اتصال به درگاه پرداخت

در نهایت هم به واسطه کلیک بر روی گزینه Confirm Security Exception که در تصویر با فلش قرمز رنگ مشخص شده می‌توانیم بدون مشکل به درگاه پرداخت اینترنتی متصل شویم.

اتصال به درگاه پرداخت

  • نحوه رفع خطای اتصال به درگاه پرداخت در مرورگر گوگل کروم (Google Chrome)

به طور کلی در در مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) فقط یک پیام با صفحه‌ای قرمز نمایش داده می‌شود:

نحوه رفع خطای اتصال به درگاه پرداخت در مرورگر گوگل کروم (Google Chrome)

چنانچه در مرورگر کروم با یک پیغام با صفحه قرمز مواجه شویم، با کلیک بر روی گزینه Proceed anyway می‌توانیم به درگاه پرداخت اینترنتی وارد شویم.

  • نحوه رفع خطای اتصال به درگاه پرداخت در مرورگر سافاری (Safari)

در برنامه سافاری (Safari) نیز به واسطه وارد نمودن آدرس، پنجره‌ای باز می‌شود که پیغام هشدار در آن نمایش داده شده و با کلیک روی گزینه continue این پنجره محو خواهد شد و صفحه ورود مشخص می‌شود.

به طور کلی با انجام مراحل مذکور در مطالب بالا در مرورگر مدنظرمان، می‌توانیم به درگاه بانک متصل شویم و پرداخت را انجام دهیم. البته باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که در صفحه بانک بعد از مشاهده پرداخت موفق آن را نبندیم، چند لحظه صبر کنین تا ب‌ه صورت خودکار به فروشگاه هدایت شویم تا پرداخت‌مان مورد تائید قرار گیرد. چنانچه بعد از پرداخت موفق مرورگر ما پیغامی را نمایش داد، باید بر روی دکمه countinue کلیک کنیم تا فرایند خریدمان کامل گردد. باید توجه داشته باشیم که چنانچه پس از پرداخت موفق در صفحه بانک به فروشگاه هدایت نشویم، خرید ما ناقص می‌ماند و مبلغ پرداختی به حساب‌مان به صورت خودکار بازگشت داده خواهد شد.

همچنین مطالعه نمایید: فهرست جامع کد خطاهای شاپرک و بررسی کد خطای 99

نکات مهم درباره رفع مشکل اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی

با توجه به مطالبی که در این مقاله ارائه شد، باید اذعان نماییم که رفع مشکلات اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی امر چندان پیچیده و دشواری نیست. چراکه در این زمینه به واسطه رعایت یک‌ سری اصول و نکات می‌توانیم علاوه بر رفع سریع مشکل مذکور، کیفیت و سرعت انجام تراکنش‌ها را هم ارتقا دهیم. در واقع بارزترین و مهم‌ترین نکات در مورد رفع مشکل عدم برقراری اتصال با درگاه‌های اینترنتی پرداخت شامل موارد زیر هم می‌شود:

  1. ابتدا اتصال دستگاه (کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت یا موبایل) به اینترنت را باید به درستی مورد بررسی قرار دهیم و در صورت نیاز هم از سلامت مودم یا سیم رابط آن اطمینان حاصل نماییم.
  2. برای پرداخت اینترنتی می‌توانیم از مرورگرهای مختلف استفاده کنید.
  3. در صورت نیاز، باید مرورگرهای اینترنت را بروزرسانی نماییم و یا جدیدترین ورژن، آن‌ها را نصب کنیم.
  4. پیش از پرداخت اینترنتی حتماً باید از تنظیم صحیح مرورگر اطمینان حاصل نماییم و پس از آن تراکنش‌های مدنظرمان را صورت دهیم.

علاوه بر موارد مذکور، برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل و سرقت اطلاعات بانکی، باید حتماً از سایت‌های معتبر و دارای پیشوند https استفاده نماییم. در بین بهترین درگاه‌های بانکی می‌توان به سامانه پارسیان، سداد، سامان کیش و دیگر موارد مشابه معتبر دیگر اشاره کرد.

همچنین مطالعه نمایید: حداقل و حداکثر مبلغ خرید از درگاه اینترنتی

راه حل نوین پال جهت رفع خطای اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی

پرداخت یار نوین پال به واسطه ارائه سرویس سوئیچینگ هوشمند این امکان را برای کاربران فراهم می‌سازد تا در هر لحظه به سریع‌ترین و امن‌ترین درگاه بانکی اتصال یابند. همچنین، نوین پال به عنوان امن‌ترین ارائه‌دهنده درگاه پرداخت اینترنتی، خیال شما را بابت امنیت درگاه پرداخت و تراکنش‌ها بسیار راحت می‌نماید. به موجب این امر، چنانچه صاحب یک کسب‌و‌کار اینترنتی هستید، به واسطه بهره‌مندی از سرویس سوئیچینگ هوشمند نوین پال قادرید تا بیشترین نرخ تراکنش‌های پرداخت موفق را به راحتی تجربه نمایید. جهت اطلاعات بیشتر شما می‌توانید از کارشناسان نوین پال در بخش تماس با ما کمک بگیرید.

همچنین مطالعه نمایید: آشنایی با سرویس‌های نوین پال و تفاوت آن با سایر پرداخت یاری‌ها

کلام آخر

به طور کلی درگاه پرداخت اینترنتی همواره یکی از نیازهای ضروری تجارت آنلاین است. در همین زمینه جهت ارتقا کیفیت پرداخت‌های اینترنتی و رفع مشکلات مذکور باید با نحوه شناسایی مشکل و روش برطرف نمودن آن آشنایی لازم را داشته باشیم. چراکه در غیر این‌ صورت باید از درگاه بانک معتبر با خدمات پشتیبانی شبانه‌روزی برای انجام تراکنش مدنظرمان استفاده کنیم. به موجب این امر نوین پال تمام تلاش و تخصص خود را به‌ کار گرفته تا علاوه بر شناسایی مشکلات، بهترین و همچنین با کیفیت‌ترین درگاه پرداخت اینترنتی را در اختیار کاربران قرار دهد. چنانچه صاحب کسب‌وکار آنلاین هستید، توصیه می‌نماییم جهت راحتی در پرداخت‌های مالی از توان و تخصص نوین پال در بهره‌مندی از درگاه اینترنتی مناسب استفاده نمایید تا غیر از حفظ اطلاعات کاربران، تراکنش‌ها بدون هیچ مشکلی در کوتاه‌ترین بازه زمانی صورت پذیرد. همان‌طور که در این مقاله مطالعه نمودید، برخی مواقع مشکل اتصال به درگاه‌های پرداخت اینترنتی از طرف کاربران است. زمانی که پروتکل های امنیتی فعال نباشند، چنین مشکلی رخ می‌دهد. اگر با چنین خطاهایی در حین پرداخت مواجه شدید، می‌توانید از روش‌های مذکور کمک بگیرد و ادامه فرایند خریدتان را انجام دهید.

امیدواریم مقاله نحوه حل مشکل اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی، برای شما مخاطبان محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را درباره انواع مشکلات در اتصال به درگاه پرداخت آنلاین با ما در نوین پال به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید