تبلیغات در گوگل به چه صورت است؟

بنیامین اصغرزاده 5 دقیقه زمان برای مطالعه
تبلیغات در گوگل به چه صورت است؟

گوگل بزرگ‌ترین پلتفرم و موتور جستجو در دنیا که این روزها یکی از بهترین و کارسازترین بسترها برای تبلیغات است. همان طور که می‌دانید تبلیغات در گوگل طی چندین سال اخیر بسیار مورد توجه صاحبین کسب‌و‌کارها به جهت راه‌اندازی قیف فروش و بهبود پروسه بازاریابی قرار گرفته است.

جالب است بدانید میزان سرچ روزانه در این بستر به بیش از 2 میلیارد می‌رسد! این آمار و ارقام نشان از محبوبیت بسیار بالای گوگل در کل دنیا به عنوان یک بستر تبلیغاتی و آموزشی است. اگر شما هم می‌خواهید با قدرت تبلیغات گوگل و میزان تاثیر آن در پروسه فروش و بهبود اعتبار یک برند تجاری آشنا شوید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. در ادامه با نوین پال همراه باشید.

تبلیغات در گوگل چگونه است؟

یکی از اصلی‌ترین سوالات افرادی که به تازگی با گوگل ادز آشنا شده‌اند این است که چگونه سایت یا محصولات خود را در گوگل تبلیغ کنیم؟ اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک آگهی در گوگل ثبت کنید. قبل از انجام این کار البته که شما به لیستی از کلمات کلیدی نیاز دارید. منظور از کلمات کلیدی همان کلماتی هستند توسط مخاطبین هدف شما روزانه در بستر گوگل سرچ می‌شوند.

تبلیغات در گوگل شیوه و روش خاص خود را دارد، به همین دلیل در ادامه بیشتر در رابطه با چگونگی تبلیغات در این بستر صحبت خواهیم کرد.

آموزش تبلیغات در گوگل

گوگل ادز یا همان تبلیغات در گوگل برگرفته از واژه PPC است. این واژه که مخفف عهبارت PAY-PER-CLICK است تحت عنوان پرداخت به ازای هر کلیک شناخته می‌شود. یعنی روند کلی تبلیغات در این بستر بدین صورت است که شما به ازای هر کلیک که روی پوستر یا بنر آگهیتان صورت می‌گیرد باید هزینه‌ای را به گوگل بپردازید. برای اینکه بتوانید به شیوه‌ای موثرتر در گوگل تبلیغات خود را انجام دهید باید به این نکته توجه داشته باشید که بین کلمات کلیدی عمومی و خاص تفاوت وجود دارد.

همیشه کلمات کلیدی تخصصی در هر حوزه‌ای بیشترین میزان سرچ را دارند، به همین دلیل احتمال موفقیت و دریافت ترافیک بیشتر از جانب تبلیغات این قبیل کلمات بیشتر است. برای مثال اگر در حوزه کفش فعالیت دارید، کلماتی از قبیل خرید کفش، بهترین کفش پیاده روی و… می‌توانند در دسته بندی کلمات عمومی قرار دارند.

تبلیغات در گوگل به چه صورت است؟

بهترین روش‌های تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل به سه روش اصلی زیر صورت می‌گیرد:

  • سئو
  • گوگل ادز
  • گوگل دیسکاور

همچنین اگر میخواهید بهترین روش های تبلیغات در فضای مجازی را بدانید میتوانید این نوشتار را مطالعه کنید.

روش تبلیغات در گوگل با سئو SEO

برای اینکه بتوانید به صورت کاملا طبیعی و نرمال پروسه تبلیغات در گوگل را انجام دهید، بایستی از طریق قوانین سئو این کار را آغاز کنید. هزینه‌های تبلیغ با استفاده از روش سئو و بهینه سازی سایت بسیار کمتر از گوگل ادز است!

باید به این نکته هم اشاره کنیم که تبلیغ گوگل با روش سئو کمی زمان بر است و به صبر و حوصله نیاز دارد. اما در صورتی که آموزش‌های مورد نیاز در زمینه سئو را به صورت کامل یاد گرفته باشید و بتوانید آن‌ها را عملی کنید می‌توانید بهترین نتایج را از این طریق رقم بزنید. اما در صورتی که می‌خواهید در کوتاه مدت از تبلیغات گوگل نتیجه بگیرید این روش برای شما کارساز نخواهد بود.

تبلیغات در گوگل با GOOGLE ADS

گوکل ادوردز بزرگ‌ترین مرجع تخصصی تبلیغات در بین موتورهای جستجو مختلف است. برای ثبت آگهی تبلیغاتی در این بستر شما بایستی ویزا کارت یا مستر کارت یا حساب پی پال داشته باشید همان طور که می‌دانید فرایند صدور ویزا یا مستر کارت و افتتاح حساب در پی پال با برخی تحریم‌ها همراه است! اما در این میان شرکت‌های واسط بزرگی همچون نوین پال وجود دارند که صفر تا صد خدمات فعال کردن آگهی در گوگل ادز را انجام می‌دهند.

در واقع شما با استفاده از خدمات این دسته از شرکت‌ها می‌توانید حتی با هزینه کمتری و به شیوه بهتری تبلیغات خود را در گوگل ادز فعال کنید.

سایت اصلی که برای ثبت آگهی گوگل ADS باید به آن مراجعه کنید آدرس زیر است:

http://adwords.google.com

اما همان طور که در مطالب بالا گفتیم انجام این کار بدون حضور شرکت‌های خدمات پرداختی بسیار دشوار و زمان‌بر است.

تبلیغ با گوگل دیسکاور DISCOVER

یکی از جدیدترین روش‌های تبلیغات در گوگل، گوگل دیسکاور نام دارد. در مرورگر کروم گوگل مطالب پیشنهادی به مخاطب نمایش داده می‌شود، این مطالب همان آگهی‌های تبلیغاتی هستند که از طریق گوگل دیسکاور ثبت شده‌اند. برای اینکه بتوانید در این دسته بندی محتوایی قرار بگیرید، باید محتواهایی مطابق با اصول سئو را منتشر کنید.

تبلیغات در گوگل به چه صورت است؟

تبلیغات گوگل ادز چگونه است؟

تبلیغات در گوگل ادز برخی مزیت‌ها را به دنبال دارد. برای نمونه شما می‌توانید در این بستر انواع کمپین تبلیغاتی را برای آگهی‌های خود انتخاب کنید. در ادامه انواع کمپین تبلیغات گوگل ادز را معرفی می‌کنیم:

  • کمپین تبلیغات کلیکی: این نوع تبلیغ در گوگل ادز به تبلیغ کنندگان این امکان را می‌دهد تا متن تبلیغاتی خود را در داخل نتایج گوگل به مخاطبین نمایش دهند. کاربران با سرچ کردن کلمه کلیدی که شما رو آن آگهی ثبت کرده‌اید به راحتی می‌توانند آگهی شما را در صفحه اول گوگل مشاهده کنند.
  • کمپین تبلیغات نصب اپ: برای تبلیغ کردن در اپ استور لازم است تا از روش کمپین تبلیغات گوگل ادز استفاده کنید. با استفاده از این کمپین شما می‌توانید اپلیکیشن یا وب سایت خودتان را در اپ استور به راحتی تبلیغ کنید.
  • کمپین تبلیغات نمایشی: بهترین نوع کمپین تبلیغات در گوگل ادز، استفاده از کمپین تبلیغات نمایشی است. این دسته از کمپین‌ها تبلیغات بصری از جمله نمایش تصاویر، بنر، ویدئو و… را به صورت تبلیغاتی انجام می‌دهند.
  • همچنین قبل تر راجب تبلیغات در فیس بوک نیز اطلاعاتی را برایتان شرح داده ایم.

هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟

هزینه تبلیغات در گوگل دقیقا بر اساس فاکتورهایی همچون دریافت کلید واژه، گزارشات پایه، اجرای کمپین سرچ، بهینه سازی کمپین، محاسبه conversion و مواردی از این قبیل تعیین می‌شود. برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد تعرفه و هزینه تبلیغات در گوگل کافی است تا با مشاورین ما در نوین پال تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما در نوین پال به صورت تمام وقت آماده پاسخ گویی به سوالات شما در مورد هزینه تبلیغات گوگل و مشاوره در مورد نحوه انجام تبلیغات در این بستر هستند.

نوین پال

سوالات متداول

چگونه کسب و کار خود را در گوگل تبلیغ کنیم؟

برای تبلیغ کسب و کار در گوگل می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند گوگل ادز، سئو و تولید محتوا استفاده کنید. این روش‌ها به شما کمک می‌کنند تا کسب و کارتان را به مخاطبان هدف معرفی کرده و ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

به عبارت ساده‌تر، گوگل ابزارهای قدرتمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید کسب و کارتان را به صورت آنلاین دیده شوید.

چگونه در گوگل رایگان تبلیغ کنیم؟

تبلیغات رایگان در گوگل با روش‌هایی مثل بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) امکان‌پذیر است. با بهبود محتوای سایت، ساخت بک‌لینک‌های باکیفیت و استفاده از کلمات کلیدی مناسب می‌توانید در نتایج جستجوی گوگل بالاتر قرار بگیرید و بدون پرداخت هزینه، دیده شوید.

به عبارت ساده‌تر: با بهینه‌سازی سایت خود، می‌توانید بدون هزینه، در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید