آموزش دریافت اینماد به روش ساده

امین شیرافکن 7 دقیقه زمان برای مطالعه
آموزش دریافت اینماد به روش ساده

درواقع دریافت نماد الکترونیکی یکی از اصلی‌ترین نکاتی به‌شمار می‌رود که صاحبان هر وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین به آن نیاز دارند. در این مقاله از نوین پال به آموزش دریافت اینماد به روش ساده می‌پردازیم.

برخی از اشخاص که فروشگاه اینترنتی دارند، ضرورت اینماد برای‌شان چندان اهمیتی ندارد. ولی پس از مواجه با عدم اطمینان مخاطبان و برای اعتبار بخشیدن به کسب‌‌وکارشان تازه به دنبال دریافت اینماد هستند. امروزه عموم مخاطبان زمانی‌که اعتبار یک فروشگاه اینترنتی یا وب‌سایت برای‌شان مبهم باشد، نمادهای اعتبار آن را بررسی می‌نمایبم. برخورداری از اینماد می‌تواند مخاطب رهگذر را به مشتری وفادار مبدل می‌نمایبم. در این مقاله شما را با روش ساده دریافت اینماد آشنا خواهیم کرد، پس در ادامه با نوین‌پال همراه باشید.

فهرست مطالب:

اینماد چیست؟

نخستین‌بار، نماد اعتماد الکترونیک (E-Namad) در سال 1388 از طرف وزارت بازرگانی سابق جهت اعتبار بخشیدن به کلیه وب‌سایت‌ها، معرفی گردید. به‌موجب این امر، اینماد برای عموم کسب‌وکارهای آنلاین که موفق شدند، هویت و صلاحیت‌شان را در سامانه نماد اعتماد الکترونیکی به اثبات رسانند، داده شد.

اینماد چیست؟

در حقیقت اینماد نشانه‌ای به‌شمار می‌رود که به‌واسطه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای کسب‌وکارهای آنلاین ارائه می‌گردد. همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد اینماد باعث اعتماد بهتر کاربران به وب‌سایت می‌شود. از فاکتورهای مهم تجارت الکترونیک می‌توان به ایجاد اعتماد بهتر کاربران اشاره کرد. به‌طور کلی با دریافت نماد، اعتماد هویتی صاحبان سایت و محل کسب‌وکار آن‌ها احراز شده و کاربران با اعتمادی بیشتر وارد سایت می‌شوند.

انواع لوگو نماد اعتماد الکترونیکی

به‌طور کلی اعتبار و کیفیت یک سایت‌ به‌واسطه اینماد در رفتار مخاطبان فضای مجازی برای یک کسب‌وکار با هدف جذب مشتریان بیشتر و حفظ جایگاه رقابتی همواره حائز اهمیت است. در حقیقت فاکتور اعتماد، از نگاه کسب‌‌وکار و مصرف‌کننده، جایگاه ویژه‌ای دارد. به‌موجب این امر، پروژه رتبه‌بندی کسب وکارهای اینترنتی با اتخاذ رویکرد طیفی برای سنجش رتبه اعتماد و به منظور اهداف زیر طراحی و پیاده ‌سازی شده است.

  • ایجاد یک سیستم خود‌کنترل در حوزه تعامل کسب‌‌وکار آنلاین و مصرف‌کننده
  • بهبود مستمر عملکرد کسب‌وکار براساس معیارهای صحیح و قابل سنجش
  • ارائه معیاری قابل درک برای کمک به مصرف ‌کننده در انتخاب صحیح

شاخص‌های رتبه‌بندی کسب‌وکارهای آنلاین در سه دسته زیر تقسیم‌ می‌شوند:

  1. امکانات و توانمندی
  2. سوابق عملکردی
  3. شاخص‌های مالی

کسب‌وکارهای اینترنتی که در فرایند رتبه‌بندی شرکت کرده‌اند در حوزه شاخص‌های مذکور مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و طبق امتیاز دریافتی، ستاره‌های اینمادشان را از 2 تا 5 ستاره دریافت می‌نمایند.

چگونه اینماد بگیریم؟

چگونه اینماد بگیریم؟

تنها سایت رسمی جهت دریافت سریع اینماد، درواقع سایت نماد اعتماد الکترونیکی (enamad.ir) مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به‌شمار می‌رود و تمامی مراحل ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود. به‌موجب این امر، دیگر نیازی به مراجعه حضوری نخواهیم داشت و براساس مراحل زیر می‌توان جهت دریافت اینماد اقدام نمود:

  • ایجاد حساب کاربری

در نخستین مرحله اینماد فوری، لازم است تا ابتدا حساب کاربری‌مان را ایجاد نماییم. وارد سایت اینماد شویم، سپس روی گزینه ایجاد حساب کاربری کلیک می‌کنیم و اطلاعات لازم را تکمیل می‌نماییم. بعد از ایجاد حساب کاربری می‌توانیم به‌واسطه بهره‌مندی از نام کاربری و رمز عبوری که به ما اختصاص داده شده، وارد سامانه شویم.

  • تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک

بعد از ورودمان به حساب کاربری، باید بر روی گزینه تکمیل اطلاعات کلیک نماییم و مشخصات لازم در آنجا را تکمیل کنیم. پس از انجام این کار لازم است تا مدارک خواسته شده را بارگذاری نماییم.

  • احراز اطلاعات برای دریافت اینماد

در این مرحله، حال نوبت به احراز اطلاعات ما می‌رسد. ابتدا باید کد ارائه شده از طرف سامانه را با تلفن همراه‌مان به شماره مدنظر ارسال نماییم و بعد از چند دقیقه، از سامانه خارج شویم. پس از آن جهت طی نمودن ادامه مراحل ثبت نام، دوباره وارد سامانه شویم. در این مرحله، باید تلفن ثابت هم تایید و مورد احراز قرار بگیرد.

  • افزودن کسب ‌و کار

پس از طی کردن مراحل بالا، حال می‌توانیم کسب‌و‌کارمان را به‌واسطه افزودن اطلاعات خواسته شده، وارد نماییم.

  • تاییدیه فنی

پس از وارد نمودن اطلاعات کسب‌و‌کار، روی گزینه مدیریت کسب‌‌و‌کار کلیک می‌نماییم تا وارد مرحله تاییدیه فنی بشویم. درواقع هدف از مرحله تاییدیه فنی این است که پس از احراز، ثبت‌نام کننده به آدرس سایت ثبت‌نامی دسترسی مجاز را داشته باشد.

  • تعیین نوع خدمات

در این مرحله باید بعد از رویت لیست خدمات و مجوزها، نوع خدمت یا محصول را مشخص نماییم و چنانچه خدمت ما نیاز به دریافت مجوز دارد، باید مجوزهای لازم را هم بارگذاری کنیم.

  • تکمیل فرم نظرسنجی

حال در مرحله مذکور، یک فرم نظرسنجی را مشاهده می‌نماییم که باید آن را به‌طور دقیق تکمیل کنیم.

  • احراز اطلاعات کسب‌ و کار

در این مرحله باید آدرس محل فعالیت، ایمیل و شماره تماس کسب‌و‌کار آنلاین خودمان را درج نماییم که شامل موارد زیر است:

  1. جهت تایید شماره تلفن ثابت لازم است تا با شماره داده شده توسط سامانه تماس بگیریم و هنگامی که سایت کد تایید را درخواست نمود، کد مربوطه را درج نماییم. پس از 10 دقیقه، صحت تلفن مورد تایید قرار می‌گیرد.
  2. برای تایید صحت ایمیل هم لازم است تا گزینه ارسال ایمیل را انتخاب نماییم تا ایمیلی حاوی کد برای ما ارسال گردد. کد ارسالی را در کادر مشخص شده باید درج کنیم و روی دکمه تایید کد کلیک نماییم.
  3. جهت تایید صحت آدرس هم باید کدی که به آدرس پستی‌مان ارسال می‌گردد را در کادر مشخص شده وارد نماییم و پس از آن گزینه تایید را انتخاب کنیم.
  • ارسال پرونده برای کارشناس

به‌واسطه تایید صحت شماره تماس، ایمیل و آدرس، وارد مرحله بعد خواهیم شد. پرونده ما حالا آماده ارسال برای کارشناسی است و باید روی گزینه  ارسال پرونده جهت بررسی کارشناس کلیک نماییم.

شرایط لازم جهت دریافت اینماد

شرایط لازم جهت دریافت اینماد

برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی به یک سری شرایط نیازم دارید، که شامل موارد زیر هستند:

  • سایت باید فروشگاهی باشد: درواقع اینماد تنها برای سایت فروشگاهی است. بنابراین سایت ما باید از محصولاتی برخوردار باشد که به‌صورت اینترنتی امکان فروش دارند. چنانچه سایت‌مان محتوایی باشد و محصول یا خدماتی جهت ارائه ندارد، ضرورتی برای دریافت اینماد نداریم.
  • درج کامل اطلاعات محصول در سایت: جهت دریافت اینماد لازم است تا اطلاعات کاملی مثل مشخصات محصول، ویژگی، قیمت و مواردی از این دست را درباره هر محصول ارائه نماییم و هم‌چنین اطلاعات خرید را به‌صورت پیش فاکتور، به مشتریان تحویل دهیم.
  • تایید صلاحیت: درواقع صلاحیت ما یا صلاحیت فرد درخواست کننده اینماد، باید به‌واسطه پلیس نظارت بر اماکن عمومی مورد تایید قرار گیرد و در صورت عدم تایید، امکان دریافت اینماد وجود نخواهد داشت.
  • سن قانونی: جهت دریافت اینماد داشتن سن قانونی، حداقل سن 18 سال الزامی است. چنانچه سن کمتر از 18 سال باشد، باید حکم رشد ارائه نمود که در این صورت، صلاحیت‌های ما از نظر موارد مالی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مزایای دریافت اینماد

در این بخش از مقاله به مزایای نماد اعتماد الکترونیکی می‌پردازیم که برای فعالیت یک سایت فروشگاهی با اینماد بسیار حائز اهمیت است. به‌طور کلی از بارزترین مزایای اینماد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریافت درگاه بانکی: شاید بتوان مزیت بارز اینماد را دریافت درگاه بانکی برشمرد. درواقع اینماد درگاه پرداخت به دو صورت کلی درگاه پرداخت مستقیم و واسط تقسیم می‌شوند.
  • اعتبار فروشگاه اینترنتی: به‌طور معمول یک فروشگاه آنلاین که درگاه بدون اینماد دارد، با عدم اطمینان مشتریان مواجه می‌شود. باید ما خودمان را جای مخاطب بگذاریم، درواقع این مهم‌ترین فاکتور بازاریابی است. این موضوع را باید پذیرفت که مخاطب فروشگاه اینترنتی نگرانی‌‌هایی بابت خرید آنلاین دارد. چنانچه دنبال روشی هستید که اعتبار وب‌سایت فروشگاه خودتان را بالا ببرید، پس باید برای دریافت سریع اینماد اقدام نمایید، چراکه در غیر این صورت مخاطب به شما اعتماد نمی‌کند.
  • افزایش امنیت در خرید: عموم افرادی که تمایلی به خرید اینترنتی ندارند، درواقع برای امنیت اطلاعات حساب بانکی‌شان نگران هستند. با برخورداری از اینماد، این اطمینان به آن‌ها داده می‌شود که به درگاه پرداخت امن مانند نوین پال متصل شده و اطلاعات حساب‌شان در امنیت کامل می‌ماند.
  • همکاری با شرکت‌های معتبر به‌واسطه دریافت اینماد: شاید شما به عنوان صاحب یک فروشگاه آنلاین، مایلید تا با شرکت‌های معتبر همکاری و تعامل داشته باشد و از این طریق سود بیشتری بدست آورید. درواقع شرکت‌های معتبر و بزرگ با وب‌سایت‌های فروشگاهی از نماد اعتماد الکترونیکی برخوردار هستند، همکاری می‌نمایند. لذا بهتر است همین حالا جهت دریافت سریع اینماد اقدام نمایید.
  • گارانتی: از نگرانی‌های اکثر مشتریان یک فروشگاه اینترنتی این است که در صورت عدم رضایت از کیفیت محصول، آیا امکان مرجوع و برگرداندن پول‌شان وجود دارد؟ درواقع این اطمیان از سوی مشتریان تنها برای وب‌سایت‌های فروشگاه آنلاین که از اینماد برخوردار هستند، وجود دارد.

دریافت درگاه پرداخت بدون اینماد

براساس بخش‌نامه‌ شاپرک، برخورداری از نماد اعتماد الکترونیکی برای عموم کسب‌وکارهایی اینترنتی که متقاضی دریافت درگاه پرداخت به‌واسطه شرکت‌های پرداخت‌یار هستند، الزامی‌ شده است. درواقع براساس بخش‌نامه‌ مذکور، شرکت‌های پرداخت‌یار باید در زمان ثبت اطلاعات پذیرندگان جدید، اطلاعات ثبت‌شده درباره نماد اینماد را هم بررسی نمایند و از تخصیص پایانه به موارد نامنطبق جلوگیری کنند. چنانچه ما قصد استفاده از یک درگاه پرداخت مستقیم برای کسب‌و‌کارمان را داشته باشیم، نیازمند اقدام جهت دریافت اینماد هستیم. ولی ما می‌توانیم همین حالا از طریق احراز هویت در پرداخت‌یار نوین پال، درگاه پرداخت اینترنتی بدون نماد را دریافت نماییم.

جهت آشنایی بیشتر با پروسه درگاه بدون اینماد، شما می‌توانید مقاله چگونه بدون اینماد درگاه پرداخت اینترنتی بگیرم؟ را در نوین‌پال مطالعه نمایید.

همچنین مطالعه نمایید: آشنایی با API های پرداخت یار‌ی

کلام‌آخر

در این مقاله از نوین‌پال به آموزش دریافت اینماد به روش ساده پرداختیم. سپس مراحل دریافت اینماد را مورد بررسی قرار دادیم. به‌طور کلی باید بدانیم که یک سایت فروشگاهی با اینماد، علاوه بر اطمینان بیشتر مخاطب، مزایای بسیار زیادی دیگری دارد، که در مطالب بالا به آن‌ها اشاره شد.

امیدواریم مقاله آشنایی با مراحل دریافت اینماد و مزایای آن برای شما مخاطبان محترم نوین‌پال مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را درباره استفاده از اینماد با ما در وب‌سایت نوین پال به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید