درآمد دلاری با دراپ شیپینگ

امین شیرافکن 8 دقیقه زمان برای مطالعه
درآمد دلاری با دراپ شیپینگ

امروزه روش‌های مختلفی جهت کسب درآمد در حوزه اینترنت وجود دارد، که یکی از بارزترین آن‌ها درآمد دلاری با دراپ شیپینگ است. در این مقاله از وب‌سایت نوین پال قصد داریم تا به نحوه درآمد دلاری با دراپ شیپینگ بپردازیم.

با بهره‌مندی از دراپ شیپینگ (Drop shipping) شما می‌توانید درست همانند مانند یک واسطه میان مشتری و فروشنده عمکلکرد داشته باشید. به موجب این امر، شما با سرمایه‌گذاری اندک، قادرید تا اقلام کالاهای مختلفی را به عموم بفروشید. چنانچه به صورت جدی ورود در حوزه دراپ شیپینگ را دارید، ابتدا باید با ماهیت آن آشنایی کامل پیدا کنید. سپس مزایا و نحوه را راه اندازی آن را به دقت مورد بررسی قرار دهید. پس جهت شناخت کامل برای درآمد دلاری از دراپ شیپینگ با ما تا انتهای این مقاله از نوین پال همراه باشید.

فهرست مطالب:

دراپ شیپینگ چیست؟

دراپ شیپینگ چیست؟

دراپ شیپینگ (Drop shipping) نوعی مدل کسب‌وکار به‌شمار می‌رود که در آن فروشنده بدون موجود نمودن کالا، آن را به مشتری ارائه می‌دهد. مثلاً که شخصی پیجی در اینستاگرام مختص فروش گوشی راه‌اندازی نموده است. ولی این فرد حتّی یک عدد گوشی هم برای فروش موجد ندارد. درواقع شخص مذکور از هیچ نوع فروشگاه فیزیکی و انبار فروش عمده گوشی برخوردار نیست. حال شما این سوال ذهنتان را مشغول می‌کند که چطور از این راه به درآمدزایی می‌رسد؟ در واقع این شخص قرار است نقش واسطه میان خریدار و تأمین‌کننده اصلی را داشته باشد. نحوه کار بدین صورت است که وقتی مشتری یک گوشی را از شما خریداری کرد، تأمین‌کننده در نقش شخص ثالث سفارش مدنظر را جهت ارسال آماده می‌نماید. حال سه نکته مهم در اینجا بسیار حائز اهمیت است که عبارتند از:

  1. مشتری قیمتی را که شخص تعیین کرده، جهت خرید محصول پررداخت می‌نماید و نه قیمت تأمین‌کننده اصلی، که همین نکته چنانچه به درستی مدیریت گردد، سودآوری دوچندان می‌شود.
  2. در دراپ شیپینگ ما دیگر نیازی به سرمایه‌گذاری نداریم، پس درواقع با کسب‌وکاری در هزینه‌ پایین مواجه هستیم که با بودجه کمی راه‌اندازی شده است.
  3. در این مدل تجارت آنلاین ما مجبور نیستیم که خودمان را درگیر مشکلات و چالش‌های کنترل محصول و ارسال آن‌ نماییم.

با توجه به نکات مذکور تنها کاری که ما باید در این راستا صورت دهیم، این است که یک فروشگاه مجازی در یک یا چندین پلتفرم نظیر سایت یا انواع شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی نماییم و همه تمرکزمان  را بر جذب مخاطبان بگذاریم. ولی ما درواقع با کاری سخت‌تر هم مواجه هستیم و آن یافتن تأمین‌کنندگان قابل اعتماد است. در حقیقت اشخاصی که بتوانیم بدون هیچ نگرانی، با آن‌ها در دراز مدت همکاری داشته باشیم.

آشنایی با فرآیند دراپ شیپینگ

آشنایی با فرآیند دراپ شیپینگ

به‌طور کلی فرآیند دراپ شیپینگ (dropshipping)، شامل موارد زیر است:

  1. انتخاب نوع محصول در دراپ شیپینگ: درواقع ما به عنوان فروشنده بر مبنای بازار و مخاطبان مدنظرمان، کالاهایی را انتخاب می‌نماییم که می‌خواهیم آن‌ها را در دراپ شیپینگ به فروش برسانیم. به‌طور کلی برای انتخاب کالا لازم است که فکاتورهای مهمی چون کیفیت، میزان تفاضا و امکان سوددهی در نظر گرفته شود.
  2. همکاری پیدار و طولانی مدت با تامین‌کننده مطمئن: ما به عنوان فروشنده جهت خرید کالای مدنظرمان، به تامین‌کننده یا عمده‌فروش نیاز داریم و در این بین وجود قرارداد با آن‌ها الزامی است. در این قرارداد باید شرایط خرید، قیمت‌گذاری، روش ارسال کالا و دیگر جزئیات مربوط به آن به درستی قید شود.
  3. تبلیغات برای فروش محصول: یک فروشنده محصول در دراپ شیپینگ خود باید بسترهای آنلاینی نظیر بازاریابی شبکه‌ای همانند اینستاگرام و فیسبوک در معرض نمایش گذارد و آن‌ها را به مخاطبان خود عرضه نماید. این مرحله از تبلیغات، بازاریابی و جذب مخاطبان جدید را شامل می‌شود.
  4. دریافت سفارش مشتری و بررسی آن: موقعی که مشتری سفارشی را به ثبت می‌رساند، ما به عنوان فروشنده آن را دریافت می‌کنیم و مورد بررسی قرار می‌دهیم. همین مرحله نیز از بررسی جزئیات سفارش، دریافت پرداخت، ثبت نمودن آدرس ارسالی مشتری، فاکتور آنلاین و اطلاعات مربوط به آن را شامل می‌شود.
  5. ارسال نمودن محصول: پس از دریافت سفارش و بررسی جزئیات آن، فروشنده به‌واسطه شخص تامین‌کننده یا عمده‌فروش، کالای مدنظر را به آدرس مشتری ارسال می‌نماید. در این بخش اطلاعات ارسال و شماره پیگیری برای مخاطب باید ارسال شود، تا او بتواند محصول سفارشی را ردیابی نموده و وضعیت آن را مورد بررسی قرار دهد.
  6. پشتیبانی مخاطبان: چنانچه مخاطبان ما سوال یا مشکلی در مورد نحوه سفارش داشته باشند، ما مسئولیت پشتیبانی و رفع نمودن مشکل را به عهده داریم. البته این مرحله نیز شامل ارتباط با مشتری، رفع نمودن سوالات و ابهامات و هم‌چنین پیگیری، شکایات آن‌ها است.

آشنایی با مزایای دراپ شیپینگ

آشنایی با مزایای دراپ شیپینگ

به‌طور کلی این تجارت آنلاین درست همانند راه اندازی هر نوع کسب‌و‌کار دیگر از مزایا و معایبی برخوردار است. چنانچه رصدی در فضای اینترنت داشته باشیم، متوجه این نکته مهم می‌شویم که عموم مردم بر این باورند که دراپ شیپینگ روشی عالی جهت کسب درآمد دلاری است. ولی مزایای دراپ شیپینگ چیست؟ آیا این مدل کسب‌و‌کار اینترنتی ارزش سرمایه گذاری و وقت گذاشتن را دارد؟

در ادامه مقاله درآمد دلاری با دراپ شیپینگ چگونه است؟ از نوین پال به بارزترین ویژگی‌های این مدل کسب‌و‌کار اینترنتی می‌پردازیم.

  • سرمایه‌گذاری اندک

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، جهت فعالیت در حوزه دراپ شیپینگ ما نیازی به سرمایه گذاری کلان نداریم. شاید این وبژگی را بتوان بارزترین جذابیت دراپ شیپینگ برشمرد. درواقع لجستیک فروشگاه اینترنتی مهم‌ترین بخش این ایده کسب‌ و کار آنلاین به‌شمار می‌رود. در دراپ شیپینگ جهت تامین منابع، انبارداری و ارسال کالا نیاز به سرمایه‌گذاری نیست. البته این بدان معنا نخواهد بود سرمایه‌گذاری در این کسب‌وکار صفر است. در دراپ شیپینگ، ما پیش از هرچیز به فضایی مجازی جهت راه‌اندازی فروشگاه نیازمند هستیم. ولی هزینه مذکور در قیاس با راه‌اندازی دیگر مشاغل بسیار مقرون به صرفه است.

  • صرفه‌جویی در وقت

غیر از مقرون به صرفه بودن این کسب‌و‌کار، راه‌اندازی دراپ شیپینگ موجب صرفه جویی وقت ما نیز خواهد شد. چراکه در این ایده کسب و کار ما نیازی به پیدا کردن مکانی برای انبار کالاهایمان نداریم و هم‌چنین از موضوع بسته‌بندی و ارسال محصول هم به دور هستیم. علاوه بر موارد ذکر شده، دغدغه موجودی کالا بر عهده تامین‌کننده است. فقط زمان لازم در دراپ شیپینگ، موضوع بازاریابی است. در حقیقت عمده کارها از وظایف تامین‌کننده اصلی خواهد بود. پس به موجب این امر ما می‌توانیم از دراپ شیپینگ به عنوان کسب‌وکار دوم هم بهره ببریم. چراکه زیاد زمان نیاز ندارد، البته باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که جهت دیده شدن فروشگاه و جذب مخاطبان بیشتر صرف زمان به سودمان خواهد بود. به همین خاطر، شاید ضروری باشد در اوایل راه‌اندازی این کسب‌وکار زمان بیشتری را صرف نماییم.

  • عدم محدودیت در انتخاب اقلام و فروش بالاتر

ما می‌توانیم هر کالایی را در فروشگاه خود برای فروش ارائه دهیم. به همین دلیل دیگر هیچ جای نگرانی درباره موجودی وجود ندارد. هم‌چنین، به‌واسطه تنوع محصولات، قادریم تا طیف گسترده‌تری از خریداران را به کسب‌وکارمان جذب نماییم. فقط کاری که باید صورت دهیم این است که با تأمین‌کنندگان مختلف قراردادی درست قید نماییم و موجودی را در فروشگاه آنلاین همیشه بررسی کنیم.

  • موقعیت جغرافیایی دلخواه

از دیگر از مزایای دراپ شیپینگ عدم محدودیت در موقعیت جغرافیایی راه‌اندازی کسب‌و‌کارمان است. چنانچه در سفر باشیم یا در منرل، کسب‌وکار ما تنها به‌واسطه یک دستگاه دیجیتال مثل تلفن همراه یا رایانه شخصی امکان ردیابی دارد.

  • چالش بسیار کم

درباره سیستم لوجستیک دراپ شیپینگ، موقعی که ما نقش یک واسطه را داریم، دیگر از بسیاری چالش‌هایی که فروشندگان با آن مواجه هستند، دور حواهیم بود. به‌طور کلی شخصی که در دراپ شیپینگ فعالیت دارد در هیچ کدام از مسئولیت‌ها نظیر نگهداری کالا، بسته بندی کالاهای مختلف و ارسال آن برای مشتری دخیل نیست. درواقع به نوعی با بسیاری از چالش‌ها درگیر نخواهد بود. هر موقع بتوانیم فروشگاه آنلاین را در معرض نمایش عمومی قرار دهیم، تمام محصولات را در معرض دید هستند و به‌واسطه دکمه فراخوان در جای مناسب، راهی دراز را طی نموده‌ایم. به موجب این امر همه توجه ما باید به تبدیل مخاطبان بالقوه به خریداران واقعی معطوف شود.

  • استارت راحت فعالیت

به‌طور کلی هر شخصی که حتّی کوچک‌ترین تجربه‌ای در فرآیند فروش نداشته باشد، هم می‌تواند از همین حالا در تجارت دراپ شیپینگ فعالیت نماید. جهت راه‌اندازی این نوع از کسب‌وکار، تنها لازم است که فروشنده مورد اطمینان خودمان را انتخاب نموده و سپس پلت فرم فروش را ایجاد نمایم تا بدون صرف هزینه و زمان بالا، کسب‌وکارمان را شروع کنیم.

معایب دراپ شیپینگ

معایب دراپ شیپینگ

همان‌طور که در مطالب بالا اذعان نمودیم راه‌اندازی دراپ شیپینگ علاوه بر مزایایی که دارد از معایبی هم برخوردار است. پس ابتدا باید با تمامی چالش‌های این بیزینس آشنا شویم و به سرعت فعالیت در دراپ شیپینگ شروع کنیم. در کل هر کسب‌وکاری همیشه در ابتدای شروع با چالش‌هایی روبرو می‌شود که می‌تواند برای عموم اشخاص از همان نقطه آغاز کار کمی دلسرد کننده باشد و آن‌ها را از چرخه رقابت دور نماید. پس بنابراین شرایط آنطور که برخی سایت‌ها مدعی هستند، کار چندان ساده‌ای هم نخواهد بود. به‌طور کلی معایب دراپ شیپینگ (dropshipping) عبارتند از:

  • مدیریت کمتر در فرآیند سفارش تا موقع تحویل کالا
  • اتکا همیشگی به تأمین‌کنندگان
  • حاشیه سود پایین‌تر نسبت به تأمین‌کنندگان
  • تجربه مشتری بسیار ضعیف‌تر
  • وجود مشکلاتی جزئی در برندسازی
  • عدم دسترسی به موجودی انبار تأمین‌کنندگان

نحوه فعالیت دراپ شیپینگ در ایران

دراپ شیپینگ در ایران نیز برای بسیاری از افراد سودآوری زیادی دارد. به عنوان مثال چنانچه قرار باشد یکی از ارکان این صنعت در کشورمان نام ببریم، می‌توان به دیجی‌کالا یا دیگر سایت‌های مشابه اشاره کرد. عموم افراد در جامعه بر این باورند که فضا برای رشد مشاغلی چون دیجی‌کالا به خاطر تسخیر بازار توسط شرکت‌هایی بزرگ وجود ندارد. ولی باید به این نکته مهم توجه داشت که بازار ایران به قدری از موقعیتی خوب جهت رشد برخوردار است که بسیاری می‌توانند از درآمد دلاری با دراپ شیپینگ برخوردار شوند.

نحوه فعالیت دراپ شیپینگ در ایران

درواقع دراپ شیپینگ مفهوم تجاری آنلاین موفق در سایت علی بابا به‌شمار می‌رود. ما به‌واسطه این استراتژی می‌توانیم با کمترین سرمایه‌گذاری درآمد دلاری داشته باشیم. در این نوع بیزینس آنلاین بدون موجودی انبار و تنها از طریق تأمین‌کننده یا عمده فروش و به صورت مستقیم کلای مدنظر مشتری ارسال می‌گردد. 

چنانچه شما قصد دارید تا از همین حالا درآمد دلاری با دراپ شیپینگ را تجربه نمایید، به درگاه پرداخت مطمئنی چون نوین پال نیاز دارید. درگاه پرداخت اینترنتی نوین پال به‌واسطه ارائه خدمات متنوع پرداخت جهت انواع وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و فروشگاه‌های آنلاین آماده است تا شما مخاطبان محترم را در این امر یاری رساند.

کلام آخر

در این مقاله از وب‌سایت نوین پال به موضوع درآمد دلاری با دراپ شیپینگ پرداختیم. امید است این مطلب برای شما مفید بوده باشد، جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره درباره دراپ شیپینگ می‌توانید با کارشناسان مجرب ما در نوین‌پال ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید