روش ایجاد درگاه پرداخت آپ

امین شیرافکن 9 دقیقه زمان برای مطالعه
درگاه پرداخت آپ

از مهمترین مراحل راه‌اندازی یک تجارت آنلاین، می‌توان به ساخت درگاه پرداخت و اتصال آن به وب‌سایت اشاره کرد. در واقع هرقدر فرایند خرید برای مخاطبان فروشگاه آنلاین ما راحت‌تر باشد، تجربه بهتری نیز برای آن‌ها رقم می‌خورد. حتی فروشگاه‌های سنتی نیز در تلاشند تا روش‌های مختلفی غیر از پرداخت با پول نقد یا دستگاه پوز را در اختیار کاربران خود نظیر درگاه پرداخت شخصی با QrCode بگذارند. در بلاگ نوین پال قصد داریم تا شما مخاطبان محترم را با روش ایجاد درگاه پرداخت آپ آشنا نماییم.

به طور کلی در خرید اینترنتی یا قبض، درگاه آسان پرداخت واسطه میان کاربران و فروشندگان است. شرکت آسان پرداخت پرشین  یا همان آپ، از معتبرترین ارائه‌دهندگان درگاه پرداخت اینترنتی است. هم اکنون بیش از 20 هزار کسب‌وکار مختلف از خدمات آپ جهت تجارت خود بهره می‌برند. برای دریافت درگاه آنلاین از این شرکت باید مراحل مشخصی را طی کرد و اطلاعاتی را بارگذاری نمود. چنانچه می‌خواهید تا با روش ایجاد درگاه پرداخت آپ آشنا شوید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

فهرست مطالب:

فهرست مطالب

همچنین مطالعه نمایید: حداقل و حداکثر مبلغ خرید از درگاه اینترنتی

درگاه پرداخت آپ چیست؟

آپ یا همان شرکت آسان پرداخت پرشین یکی از ارائه‌دهندگان معتبر درگاه‌های پرداخت اینترنتی مستقیم در کشور محسوب می‌شود. این شرکت مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی دارد و با بانک‌های معتبر برای پرداخت آنلاین همکاری می‌نماید. در حقیقت تمامی تراکنش‌های درگاه پرداخت آپ تحت نظارت بانک مرکزی بوده و به‌ شکل کاملاً امنی صورت می‌پذیرد.

درگاه پرداخت آپ چیست؟

در سال 1388 شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ) تاسیس گردید. عمده خدمات این شرکت بر روی گسترش و تسهیل سیستم‌های پرداخت الکترونیکی متمرکز است. شرکت آپ دفاتر و نمایندگی‌ در سراسر ایران دارد و در واقع یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های psp ایرانی به شمار می‌رود.

خدمات و محصولات شرکت آسان پرداخت پرشین

به طور کلی از خدمات و محصولات شرکت آپ می‌توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

  • برنامه عابر بانک همراه

با این سرویس کاربران دیگر نیازی ندارند تا جهت انتقال یا کارت به کارت کردن وجه، به دستگاه خودپرداز بانک مراجعه نمایند.

  • سرویس پرداخت مستقیم (Direct Debit)

سرویسی است که کاربران با بهره‌مندی از آن قادرند تا کلیه پرداخت‌ها و همچنین پرداخت‌های دوره‌ای یا اشتراکی انواع خدمات تا سقفی معیین را بدون به نیاز مراجعه درگاه پرداخت اینترنتی یا ورود اطلاعات کارت بانکی و رمز‌پویا، فقط با یک کلیک یا به طور خودکار خیلی راحت صورت دهند.

  • درگاه پرداخت اینترنتی (IPG)

سیستمی است که قابلیت انواع تراکنش‌های مالی در بستر اینترنت فراهم می‌سازد. در واقع درگاه پرداخت اینترنتی از بهترین گزینه‌ها برای دریافت پول‌های حاصل از درآمد فروش محسوب می‌شود و تمامی این مبالغ را، از قسمت فروش به حساب مدنظر متصل به آن انتقال می‌دهد.

  • پایانه فروش (POS)

این اصطلاح که در واقع همان دستگاه‌های پوز است تمامی تراکنش‌ها را تسهیل نموده و برای مشتریان امکان خرید و پرداخت وجه در لحظه با کارت اعتباری را فراهم می‌سازد.

  • ماژول پرداخت درون برنامه‌ای (SDK)

سرویسی است که برای کاربران این امکان را فراهم می‌نماید تا با استفاده از روش پرداخت ترجیحی خود با یک برنامه تلفن همراه خرید را به راحتی صورت دهند.

  • اپلیکیشن آپ

در حقیقت با نصب این اپلیکیشن کاربران می‌توانند سرویس‌های پرداخت نظیر دريافت موجودی، پرداخت قبوض، انتقال وجه کارت به کارت، خرید بیمه شخص ثالث، خرید بلیت قطار یا هواپیما و انواع خدمات دیگر را به راحتی انجام دهند.

  • کیف پول آپ

همان‌طور که از نامش مشخص است یک کیف پول مجازی در موبایل محسوب می‌شود. در واقع هرکاری که کاربران با کیف پول‌ خود انجام می‌دهند، با این کیف پول مجازی نیز ممکن است. در انجام اموری نظیر خریدهای روزانه و پرداخت قبوض یا انتقال پول، هزینه‌ تمامی این تراکنش‌ها از موجودی کیف پول کاربران کم می‌شود.

  • کلوپ آپ

با این سرویس کاربران از  کمپین‌ها و جشنواره‌های آپ با خبر شده و می‌توانند با شرکت در قرعه کشی‌ها جایزه  بگیریند. همچنین با شرکت در مسابقات هیجان‌انگیز آپ و قرار گرفتن در رتبه‌های بالا، کاربران بدون قرعه کشی برنده جایزه می‌شوند.

  • سرویس 733

یا استفاده از این سرویس کاربران به خدمات زیادی دسترسی خواهند داشت. خرید انواع شارژهای تلفن همراه، پرداخت قبوض و خرید بسته‌های اینترنتی و موارد دیگر از خدمات سرویس 733 هستند.

همچنین مطالعه نمایید: فهرست جامع کد خطاهای شاپرک و بررسی کد خطای 99

مزایا و معایب ایجاد درگاه پرداخت آپ

شرکت آسان پرداخت پرشین یا همان آپ، یکی از نوین‌ترین شرکت‌های PSP در ایران محسوب می‌شود. شرکت آپ همواره در تلاش است تا با ارائه خدمات به‌روز و کامل برای کاربران خود پیشتاز باشد. اما نکته اصلی اینجاست که عمده‌ فعالیت‌های این شرکت تنها روی نرم‌افزار آپ و دستگاه‌های کارتخوان متمرکز است. با تمام این اوصاف، درگاه اینترنتی آپ نسبت به دیگر شرکت‌های PSP خدماتی نظیر امکان تعریف چند شماره شبا، تسهیم وجوه و سیستم گزارش‌دهی تقریباً قابل قبولی را به کاربران خود ارائه می‌نماید. اما شاید بتوان یکی از معایب اصلی آپ را عدم ارائه خدمات به شخص یا شرکت‌های بدون وب‌سایت برشمرد.

مزایا و معایب ایجاد درگاه پرداخت آپ

  • مزایای درگاه پرداخت آپ

از مزایای درگاه پرداخت آپ برای نهادها، انواع فروشگاه‌های آنلاین و افرادی که کسب‌‍‌وکار کوچک اینترنتی دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دریافت درگاه پرداخت اینترنتی در بازه زمانی کمتر از 48 ساعت
  2. ایجاد درآمدهای جانبی به واسطه امکان پرداخت قبض، فروش شارژ و بسته اینترنت
  3. قابلیت دریافت انواع گزارش‌های فیلتر شده، به واسطه پورتال پذیرندگان آپ، وب سرویس و آپ
  4. امکان یکپارچه‌سازی دیگر خدمات آپ به واسطه درگاه پرداخت
  • معایب درگاه پرداخت آپ

علاوه بر مواردی که در مطالب بالا ذکر شد، در واقع شاید نتوان به معایب چندانی برای آن اشاره کرد، اما روش ایجاد درگاه پرداخت آپ ممکن است، برای اشخاص تازه‎کار موضوعی چالش‌برانگیز باشد. به عنوان مثال مدارک مورد نیاز جهت دریافت درگاه آسان پرداخت شامل کد رهگیری ثبت‌نام مالیاتی و اینماد یا همان نماد اعتماد الکترونیکی است که گرفتن آن‌ها زمان‌بر خواهد بود.

همچنین مطالعه نمایید: سامانه هاب شاپرک چیست؟ راهنمای ثبت کارت بانکی

چه افرادی می‌توانند درگاه پرداخت آپ بگیرند؟

قبل از اینکه به موضوع اصلی این مقاله بپردازیم، باید در ابتدا با برخی از شرایط و الزامات دریافت درگاه پرداخت آپ آشنا شویم. در واقع متقاضیان جهت دریافت این درگاه پرداخت اینترنتی باید الزامات و شرایط زیر را داشته باشند:

  • داشتن وب سایت فروشگاه رسمی و فعال
  • برخورداری از اینماد برای کسب‌وکارهای آنلاین
  • حساب بانکی در یکی از شعب بانک‌های عضو شبکه شتاب
  • برخورداری از مدارک هویتی مناسب جهت متقاضیان حقیقی یا حقوقی
  • داشتن مجوزهای شغلی (پروانه کسب) مرتبط با حوزه فعالیت اینترنتی
  • عدم منع فعالیت در سیستم نظام بانکی کشور
  • رعایت قانون تجارت الکترونیک و نیز قوانین عمومی کشور ایران
  • ارتباط بین زمینه فعالیت وب‌سایت و شرح فعالیت‌های تعیین شده در جواز کسب‌وکار

مدارک لازم جهت دریافت درگاه پرداخت آپ

به طور کلی جهت دریافت درگاه پرداخت آنلاین، ابتدا باید مدارک لازم برای این کار را تهیه نمود. شایان ذکر است که مدارک و مستندات لازم برای اشخاص حقوقی و حقیقی در برخی موارد با هم تفاوت دارد. در ادامه این مقاله مدارک لازم برای اشخاص حقیقی و حقوقی را به صورت جداگانه معرفی می‌نماییم.

  • مدارک و مستندات اشخاص حقیقی برای دریافت درگاه آپ

  1. عکس صفحه اول دفترچه حساب بانکی
  2. تصویر برابر اصل سند مالکیت یا اجاره‌نامه محل زندگی یا کار
  3. عکس برابر اصل شناسنامه و کارت ملی
  4. تکمیل فرم ثبت‌نام آنلاین خدمات پرداخت اینترنتی
  5. برخورداری از کد رهگیری ثبت نام مالیاتی
  • مدارک و مستندات اشخاص حقوقی برای دریافت درگاه آپ

  1. کد رهگیری ثبت‌نام مالیاتی
  2. آگهی تاسیس شرکت
  3. عکس برابر اصل کارت شناسنامه و کارت ملی تمامی مدیران صاحب امتیاز
  4. تصویر برابر اصل روزنامه رسمی، پروانه کسب یا آگهی آخرین تغییرات شرکت
  5. عکس صفحه اول دفترچه حساب بانکی شرکت و موسسه نزدیک به یکی از شعب بانک‌های ایران
  6. تکمیل فرم آنلاین ثبت‌نام خدمات پرداخت اینترنتی

نکات مهم درباره دریافت درگاه پرداخت آپ

تمامی متقاضیان و صاحبان کسب‌و‌کار آنلاین برای دریافت درگاه پرداخت آپ توصیه می‌شود تا هنگام جمع‌آوری مدارک و ارسال آن‌ها به نکات مهم زیر توجه داشته باشند:

  1. تطابق نام صاحب شماره حساب با نام درج شده در اینماد الزامی است.
  2. کد پستی و آدرس در فرم درخواست درگاه باید با کد پستی و آدرس اعلام شده جهت اخذ کد رهگیری مالیاتی و آدرس موجود در اجاره‌نامه باید تطابق داشته باشد.

همچنین مطالعه نمایید: نئو بانک چیست؟و چه مزیتی در کسب و کار های آنلاین دارد؟

نحوه ایجاد درگاه پرداخت آپ

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، جهت ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی باید مراحل مختلفی را طی نماییم و در کنار آن مدارک و مستنداتی را آماده کنیم. پس انجام مراحل مذکور و برخورداری از شرایط لازم، متقاضیان می‌توانند تا کمتر از 48 ساعت، درگاه پرداخت آپ را برای کسب‌وکار خود داشته باشند. در این بخش از مقاله مراحل ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی آپ را همراه با تصویر بررسی می‌نماییم.

  • ثبت‌نام در سایت

جهت دریافت درگاه پرداخت آپ ابتدا باید به سایت رسمی آپ مراجعه نماییم و مطابق تصویر زیر، روی گزینه ثبت نام کلیک کنیم.

نحوه ایجاد درگاه پرداخت آپ

  • تکمیل فرم ثبت‌نام و تماس کارشناسان با متقاضیان

حال در این مرحله فرمی به شکل زیر برای ما باز خواهد شد. در این بخش باید اطلاعات خودمان را در سامانه به ثبت رسانده و پس از ورود مشخصات مدنظر و کد امنیتی، گزینه تایید را انتخاب نماییم. سپس اطلاعات مذکور در سامانه به ثبت رسیده و پس از بررسی، کارشناسان جهت تکمیل فرایند مراحل ثبت‌نام با ما ارتباط می‌گیرند.

در ارتباط تلفنی بین ما و کارشناسان آسان پرداخت، درباره مواردی نظیر زمینه فعالیت وب سایت، مجوز فعالیت و مشخصات IP آن، کنترل دوباره اطلاعات ثبت شده و مواردی دیگر بحث می‌شود. پس از آن، کارشناس اطلاعات تکمیلی جهت ادامه مراحل ایجاد درگاه پرداخت آپ را در اختیار ما قرار می‌دهند.

تکمیل فرم ثبت‌نام و تماس کارشناسان با متقاضیان

  • ارسال مدارک به شرکت

در قدم بعدی کارشناسان لیست کاملی از مدارک لازم که در مطالب بالا به آن‌ها اشاره شد، را جهت دریافت درگاه پرداخت اینترنتی برای کاربران ارسال می‌نمایند. در واقع متقاضیان بعد از جمع آوری مدارک مربوطه، باید آن‌ها را به واسطه ایمیل یا پست به شرکت آسان پرداخت پرشین و به شکل غیرحضوری ارسال نمایند.

  • تایید مدارک توسط شرکت آسان پرداخت پرشین

پس از احراز هویت و تصدیق کامل مدارک توسط کارشناسان، یک کد پذیرنده با هدف ورودی به پرتال پذیرندگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که مدت زمان تکمیل مرحله تایید مدارک با توجه به شرایط متغیر خواهد بود و برخی اوقات امکان طولانی شدن آن هم وجود دارد.

  • ارسال جزئیات مربوط به راه‌اندازی درگاه پرداخت آپ

در مرحله آخر هم به واسطه ورود به پورتال پذیرندگان و تایید مدارک، اطلاعات و جزئیات مربوط به راه‌اندازی درگاه پرداخت اینترنتی آپ از طریق یک ایمیل برای متقاضیان ارسال می‌شود.

چگونه درگاه پرداخت آپ را به وب‌سایت وصل نماییم؟

در واقع این کار به واسطه افزونه‌ها یا همان پلاگین صورت می‌پذیرد. البته اطلاعات مربوط به پلاگین‌ها و یا کدنویسی‌های مربوطه، توسط شرکت آپ در اختیار ما قرار می‌گیرد.

سطح امنیت پرداخت در درگاه پرداخت آپ

در واقع درگاه پرداخت آپ از مجوز بانک مرکزی برخوردار بوده و تحت نظارت این بانک و شاپرک فعالیت دارد. به طور کلی بانک مرکزی و شاپرک امنیت تراکنش‌ها و اطلاعات فروشنده یا خریداران را ضمانت می‌نمایند. همچنین، تمامی اطلاعات هویتی و بانکی در طول تراکنش به صورت رمزنگاری بوده و امکان دسترسی به آن برای هیچ شخص یا نهادی وجود نخواهد داشت.

همچنین مطالعه نمایید: سامانه پیچک بانک مرکزی چیست؟ و چه تفاوتی با سامانه صیاد دارد؟

مقایسه درگاه پرداخت نوین پال و آپ

مقایسه درگاه پرداخت نوین پال و آپ

در حقیقت اینکه از چه درگاه پرداختی برای کسب‌وکار خود استفاده می‌نمایید، به نیازهای منحصر به فرد سایت یا فروشگاه آنلاین شما بستگی دارد. موارد مذکور در مطالب بالا، از ویژگی‌های کلی آپ هستند که بدون شک برای دارندگان کسب‌‌وکارهای اینترنتی جذابیت دارند. اما چنانچه دنبال یک درگاه پرداخت اینترنتی برای تجارت آنلاین خود هستید، پرداخت یار نوین پال با بروزرسانی و آپدیت شدن، آماده ارائه خدمات به شما مخاطبان محترم است.

خدمات پرداخت یار نوین پال

نوین پال پرداخت یار رسمی بانک مرکزی به‌شمار می‌رود که تمامی نیازهای پرداختی شما را به‌ راحتی برطرف می‌نماید. از خدمات بارز نوین‌پال می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

شما می‌توانید جهت استفاده درگاه پرداخت اینترنتی، آشنایی با انواع خدمات یا دریافت مشاوره به سایت پرداخت یار نوین پال مراجعه فرمایید.

همچنین مطالعه نمایید: سامانه چکاد چیست؟ و چگونه برای چک استفاده کنیم؟

کلام آخر

بدون شک شما بارها در خریدهای اینترنتی یا پرداخت قبض با نام آپ یا آسان پرداخت برخورد داشته‌اید. در واقع درگاه پرداخت آپ از سال 1388 با مجوز بانک مرکزی، خدمات پرداخت اینترنتی ارائه می‌دهد که با هدف تسهیل در امور آنلاین کاربران ایجاد شد. در مقاله از نوین پال ابتدا به ماهیت و کاربردهای آپ پرداختیم. سپس نحوه دریافت درگاه پرداخت آپ را مورد بررسی قرار دادیم.

امیدواریم مقاله روش ایجاد درگاه پرداخت آپ مورد توجه شما مخاطبان محترم نوین‌پال قرار گرفته باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را در زمینه راه‌اندازی درگاه پرداخت آپ با ما در نوین پال به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید