مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی

نوین پال 5 دقیقه زمان برای مطالعه
مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی

با گسترش کسب‌و‌کارها در دنیای دیجیتال بسیاری از صاحبان کسب‌وکار به فکر ساخت فروشگاه اینترنتی افتاده‌اند؛ اما مزایای ساخت فروشگاه چیست؟ چه سودی برای ما دارد و چه عواملی باعث شده است تا بسیاری از کسب‌وکارها به فکر ساخت فروشگاه اینترنتی باشند؟ در این مقاله از بلاگ نوین پال قصد داریم به این سوال‌ها پاسخ دهیم و به مزایای ساخت فروشگاه، استفاده از سایت‌سازها  و دیگر روش‌هایی که برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم، بپردازیم.

4 مورد از مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی

فروش محصولاتتان مارکت‌پلیس‌هایی مانند دیجی‌کالا، کار چندان دشواری نیست؛ به خصوص که هر کدام از این سایت‌ها دارای نام تجاری بزرگی در ایران هستند و اعتبار بالایی دارند. اما چرا نباید به فکر داشتن فروشگاه اینترنتی خود باشید؟

استفاده از مارکت‌پلیس‌ها یا حتی فروش در شبکه‌های اجتماعی مانند این است که در مغازه‌ای اجاره‌ای، محصولات خود را بفروشید ولی داشتن یک سایت فروشگاهی آنلاین، مثل این است که محصولات خود را در مغازه‌ای که سندش شش‌دانگ به نام خودتان خورده است، بفروشید.

در ادامه به چهار مورد از مهم‌ترین مزایایی راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی اشاره می‌کنیم.

1- جمع آوری اطلاعات مشتری یا لید جنریشن

زمانی که یک مشتری به فروشگاه اینترنتی مانند دیجی‌کالا مراجعه می‌کند و بدون خرید خارج می‌شود، شما هیچ اطلاعاتی از او ندارید و او را برای همیشه از دست می‌دهید.  اما اگر شما فروشگاه خود را داشته باشید، وقتی مشتری به فروشگاه شما مراجعه می‌کند می‌توانید از او، ایمیل یا شماره تلفنش را دریافت کنید تا دوباره آن‌ها را به سایتتان بازگردانید.

زمانی که کاربری به سایت شما سر می‌زند ولی خریدی انجام نمی‌دهد، می‌توانید با استفاده از ریتارگتینگ آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید. ریتارگتینگ یا هدف‌گیری مجدد یک استراتژی بازاریابی است و سازوکارش یه این شکل است که شما، تبلیغاتی را برای افرادی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده‌اند، ایجاد می‌کنید. این تبلیغ‌ها در سایت‌های مخلتف به او نشان داده شود تا به فروشگاه شما بازگردد و خرید انجام دهد. طبق آمار، احتمال خرید افرادی که این تبلیغ را می‌بینند بسیار بالاست.

مارکت پلیس یا ساخت فروشگاه اینترنتی شخصی؟

2- ساخت برند شخصی

ساخت فروشگاه اینترنتی به شما اجازه می‌دهد ظاهر فروشگاه را خودتان طراحی کنید، تجربه مشتری را کنترل کنید و ارتباط مشتری با برندتان را تقویت کنید. نحوه ارائه محصولات نوعی اعتماد بین شما و مشتری ایجاد می‌کند. هر چقدر مشتری به شما بیشتر اعتماد کند، شانس دوباره خریدکردن آن‌ها، افزایش می‌یابد.

3- دوری از رقابت از نظر قیمت

در مارکت‌پلیس‌هایی مانند دیجی‌کالا، مشتریان در حال جستجو و بررسی قیمت محصولاتی مشابه محصولات مشابه شما هستند و در این فضا، جنگ رقابتی بین شما و دیگر فروشندگان رخ می‌دهد و برنده کسی است که قیمت پایین‌تری را ارائه دهد. با راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود از این جنگی که شاید سودی برای شما نداشته باشد، جلوگیری می‌کنید.

4- جذب مشتریان وفادار

80% از مشتریان منجر به 20% سود برای شما می‌شوند و این یعنی مشتریان وفادارتان هستند که 80%  درآمد شما را ارمغان می‌آورند. برای ایجاد مشتری وفادار، شما باید اطلاعاتی از او در اختیار داشته باشید. با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی زمانی که کاربر به سراغ شما می‌آید، می‌توانید اطلاعاتی مانند ایمیل یا شماره تلفن همراهش را از او دریافت کنید و با سازوکارهایی او را به مشتری وفادارتان تبدیل کنید.

تاثیر فیلترینگ و طرح صیانت بر ساخت فروشگاه اینترنتی

زمزمه‌های اجرایی شدن طرح صیانت و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام شد، یکی از مهم دلایلی است که کسب‌وکارها در ایران باید به فکر ساخت سایت فروشگاه اینترنی خود باشند. با فیلترشدن اینستاگرام، کسب‌وکارهای زیادی ضرر کردند، فروششان به‌شدت افت کرد و این موضوع باعث شد تا به فکر راه‌اندازی فروشگاه آنلاین بیفتند.

تاثیر فیلترینگ بر ساخت فروشگاه اینترنتی

روش‌های ساخت فروشگاه اینترنتی

روش‌های زیادی برای ساخت فروشگاه اینترنتی در اختیار شما قرار دارد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

طراحی سایت با کدنویسی

برای ساخت فروشگاه اینترنتی می‌توانید از کدنویسی استفاده کنید. در این روش نیاز به افراد متخصص و برنامه نویس دارید که سایت شما را با قالب دلخواهتان، طراحی کنند. این روش نسبت به بقیه روش‌ها معمولا پر هزینه و زمان‌بر است.

طراحی سایت بدون نیاز به کدنویسی

ووکامرس و پرستاشاپ پلتفرم‌های ایکامرسی هستند که با استفاده از قالب‌های آماده آن‌ها می‌توانید فروشگاه خود را راه‌اندازی کنید. البته ووکامرس به تنهایی نمی‌تواند به فروشگاه اینترنتی شما تبدیل شود و برای این کار باید ووکامرس را روی وردپرس نصب و راه‌اندازی کنید. البته روش دیگری نیز وجود دارد و آن، استفاده از فروشگاه‌سازهای آنلاین است که در ادامه سه مورد از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

معرفی سه فروشگاه ساز برای ساخت فروشگاه اینترنتی

برای توسعه مواردی که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم باید از یک برنامه‌نویس یا توسعه‌دهنده کمک بگیرید. اما یکی از روش‌های ساده و آسان برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی که نیاز به هیچ تخصصی در برنامه‌نویسی ندارد، استفاده از فروشگاه‌سازها است. سه مورد از این فروشگاه‌سازها را با هم مرور می‌کنیم:

1.وبزی

وبزی (Webzi) با شعار طراحی سایت فروشگاهی ​تنها با چند کلیک، یکی دیگر از سایت‌سازهایی است که به شما کمک می‌کنند تنها با طی کردن چند مرحله فروشگاه آنلاین خود را داشته باشید.

2.شاپیفای

شاپیفای (shopify) یک سایت‌ساز کانادایی است و طرفداران زیادی دارد و بسیاری از کسب‌وکارها از آن برای توسعه و راه‌اندازی فروشگاه خود استفاده می‌کنند. با استفاده از این سایت‌ساز می‌توانید فروشگاه آنلاین خود را ایجاد کنید. این سایت‌ساز هزینه بالایی دارد که همین موضوع باعث می‌شود تا برای بسیاری مقرون‌به‌صرفه نباشد.

3.سازیتو

سازیتو (sazito) یک سایت‌ساز ایرانی و رایگان است؛ البته اگر قصد فعالیت مداوم داشته باشید، باید هزینه‌هایی را در ازای آن پرداخت کنید. تقریبا 4 درصد کامزد در ازای سفارش مشتریان دریافت می‌کند. اگر نمی‌خواهید هزینه هنگفتی برای داشتن سایت فروشگاهی بپردازید، سازیتو مناسب شماست.

اگر تمایل دارید اطلاعات کامل و جامعی درباره فروشگاه‌سازها به‌دست آورید پیشنهاد می‌کنیم مقاله با فروشگاه‌ساز‌ها بیشتر آشنا شویم را مطالعه کنید.

آشنایی با فروشگاه سازهای اینترنتی

نوین پال؛ درگاه پرداخت سایت فروشگاه اینترنتی شما

 در این مقاله با مهم‌ترین مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی آشنا شده‌اید و قدم بعدی راه اندازی فروشگاه آنلاین خودتان است تا همانند فروشگاه‌های حضوری، مشتریان، بدون واسطه با خودتان ارتباط بگیرند. در ادامه باید اشاره کنیم که یکی از موارد ضروری برای هر فروشگاه اینترنتی، داشتن یک درگاه پرداخت امن و معتبر است. اگر به‌دنبال یک درگاه پرداخت اینترنتی امن و معتبر برای فروشگاه اینترنتی خود هستید می‌توانید روی پرداخت یار نوین پال حساب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید