روش‌های تشویق مشتری به استفاده از پرداخت آنلاین

اکرم شفیعی 5 دقیقه زمان برای مطالعه
روش‌های تشویق مشتری به استفاده از پرداخت آنلاین

توسعه کسب و کارهای آنلاین و همینطور افزایش درآمد از طریق فروش خدمات و محصولات بیشتر، در گرو جذب مشتریان بیشتر و اعتماد آنها است. حال باید دانست که امنیت پرداخت یکی از موارد مهمی است که مشتریان به هنگام خرید به آن توجه زیادی دارند. برای افزایش اعتماد و تشویق مشتریان به استفاده از پرداخت آنلاین، راهکارهای مختلفی وجود دارد که در ادامه به بیان آنها خواهیم پرداخت.

روش های تشویق مشتری به استفاده از پرداخت آنلاین

امنیت پرداخت آنلاین یکی از مهمترین موارد مورد توجه مشتریان است؛ بنابراین برای جذب مشتریان بیشتر لازم است مراحل دقیق و کارآمدی را دنبال کرد تا اعتماد آنها جلب شده و بتوانند به راحتی خرید کنند. جلب اعتماد مشتریان برای خرید به منزله‌ی رونق کسب و کار و درآمد بیشتر است. در ادامه برخی از روش های تشویق مشتری به استفاده از پرداخت آنلاین اشاره می کنیم.

انتخاب درگاه پرداخت مناسب برای جذب مشتریان بیشتر

درگاه پرداخت مناسب و امن، ابزار اصلی جذب و حفظ مشتری در فضای آنلاین می باشد. درگاه پرداختی که انتخاب می کنید باید دارای امنیت بالا، استفاده آسان و کارمزد پایین باشد چرا که در این صورت مسیر موفقیت کسب و کار شما هموار خواهد کرد. علاوه بر انتخاب یک درگاه پرداخت مطمئن، لازم است نصب و راه‌اندازی آن نیز به درستی انجام شود. انجام تنظیمات امنیتی درگاه پرداخت به کاهش ریسک کلاهبرداری کمک می کند.

بهینه سازی وب‌سایت برای پرداخت امن و راحت

تلاش برای بهینه کردن تجربه پرداخت در وب‌سایت نقش زیادی در جذب مشتری دارد. به هر میزانی که صفحات پرداخت وب‌سايت شما بدون ابهام و ساده‌تر باشند و به بیانی طراحی آن کاربرپسندتر باشد مشتری با اطمینان و سرعت بیشتری خرید خواهد کرد. از طرفی هم سرعت بارگذاری وب سایت نیز بسیار مهم است و باز شدن سریع صفحات برای پرداخت آنلاین باعث رضایت مشتری خواهد شد. به طور مستمر سیستم پرداخت آنلاین خود را بروزرسانی کنید تا با این کار مانع از مشکلات امنیتی و ناسازگاری فناوری های جدید شوید.

ایجاد فرآیند خرید ساده

پرداخت های آنلاین روان و سریع، مشتریان را برای خریدهای بیشتر از سایت شما تشویق می کند؛ به عبارتی دیگر آسانی در روند خرید آنلاین، کلید فروش بیشتر است. درگاه پرداختی که برای وب‌سایت خود در نظر می گیرید نباید مراحل اضافی داشته باشد به طوری که بتوان با چند کلیک ساده خیلی راحت مبلغ را پرداخت کرد. اطلاعات هر صفحه بهتر است به صورت خلاصه و مفید باشند تا باعث سردرگمی کاربر نشوند. و در نهایت طراحی کاربرپسند سایت احساس امنیت و اعتماد به مشتری می دهد.

تسهیل پرداخت با گزینه‌ های متعدد

وجود تنوع در روش های پرداخت آنلاین نیز یکی دیگر از روش های جذب مشتری است. پرداخت از طریق کارت اعتباری، کیف پول های دیجیتال و همینطور کد QR از جمله روش های مختلف پرداخت هستند؛ که مشتری می تواند به طور سلیقه ای مناسب ترین گزینه از این روش ها را برای پراخت آنلاین انتخاب کند.

افزایش اعتماد مشتریان با امنیت پرداخت

امنیت پرداخت نقش مهمی در جلب اعتماد و تشویق مشتری به پرداخت آنلاین دارد. ممکن است در زمان خرید و پرداخت آنلاین مشتری دچار تردید شود و از پرداخت وجه منصرف شود لذا برای افزایش اعتماد مشتری لازم است یکسری اقدامات انجام شود. ارسال اطلاعات به صورت رمزنگاری شده برای مشتری، ارائه توضیحات شفاف در رابطه با حفظ حریم خصوصی اطلاعات بانکی کاربر و مقابله با کلاهبرداری و همینطور نمایش لوگو و نشان های امنیتی در صفحه پرداخت آنلاین، از جمله اقداماتی هستند که باعث ایجاد حس اطمینان در کاربر و افزایش اعتماد او برای پرداخت آنلاین می شوند.

تراکنش بهینه به کمک پرداخت آنلاین

مزایای استفاده از پرداخت آنلاین را برای مشتریان خود شرح دهید و آنها را به سمت پرداخت آنلاین تشویق نمایید. به عنوان مثال بیان کنید که استفاده از خدمات ‌پرداخت آنلاین برخلاف روش های پرداختی دیگر دارای کارمزد پایین تری می باشد که بسیار هم ناچیز می باشد؛ از طرفی نیز بیان کنید که پرداخت آنلاین خیلی سریع و بدون اتلاف وقت، از طریق چند کلیک ساده و با تلفن همراه قابل انجام است.

استفاده از روش های فوق، به شما این امکان را می دهد تا به طور پیوسته بر تعداد مشتریان ثابت وب‌سایت خود اضافه کنید. پرداخت آنلاین امن افزون موجب جلب اعتماد مشتریان می شود لذا آنها با اطمینان خاطر از وب سایت شما محصولات و خدمات موردنیاز خود را خریداری می کنند؛ که در این حالت کسب و کار شما نیز رونق می‌ گیرد. امکان خرید و پرداخت آنلاین، به مشتریان کمک می‌ کند بدون نیاز به مراجعه حضوری خیلی راحت محصول موردنیاز خود را خریداری کنند از طرفی نیز کسب و کارها هم از طریق این روش پرداخت، فروش بیشتری خواهند داشت.

با اینکه روش های نام برده باعث تشویق مشتری برای پرداخت آنلاین می شوند اما گاهی برخی از اشتباهات سبب اجتناب و دوری مشتری نسبت به پرداخت به شیوه آنلاین می شوند. عواملی مانند پیچیدگی در فرآیند پرداخت، عدم بروزرسانی سیستم پرداخت و همینطور بی توجهی به تجربه کاربری از جمله مواردی هستند که عدم رعایت آنها باعث کاهش پرداخت آنلاین می شود؛ بنابراین در کنار استفاده از روش‌های تشویق مشتری به استفاده از پرداخت آنلاین باید نسبت به رعایت این موارد هم اقدامات لازم انجام شود.

جمع بندی

با وجود گسترده بودن کسب و کارهای آنلاین، تلاش برای جذب مشتری و افزایش درآمد ضروری است. تجربه پرداخت امن، راحت و کاربرپسند از جمله مهمترین عوامل در جذب مشتری محسوب می شوند. برای تشویق مشتری به استفاده از پرداخت آنلاین لازم است از روش هایی استفاده کنید که اعتماد آنها را جلب نمایید.

سوالات متداول

۱_ کارمزد پرداخت آنلاین چقدر است؟

کارمزد پرداخت آنلاین در مقایسه با روش های پرداختی دیگر بسیار ناچیز است.

۲_ آیا پرداخت آنلاین از طریق درگاه امن است؟

بله، صاحبان کسب و کارها برای دریافت درگاه پرداخت احراز هویت بانکی و کسب تاییدیه را پشت سر می‌گذارند.

۳_ آیا پرداخت آنلاین راحت است؟

بله، طراحی درگاه پرداخت به گونه ای است که با چند کلیک ساده می توان خیلی راحت با ورود اطلاعات بانکی پرداخت خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

نوین پال

دیدگاهتان را بنویسید