روش های کاربردی در افزایش کامنت اینستاگرام

امین شیرافکن 8 دقیقه زمان برای مطالعه
افزایش کامنت اینستاگرام

افزایش کامنت اینستاگرام امروزه به یکی از اهداف مهم جهت رونق کسب و کارها مبدل شده است. حال با توجه به الگوریتم‌های هوشمند پلتفرم اینستاگرام برنامه‌هایی که توسط آن‌ها، کامنت‌ها و لایک‌ها بیشتر می‌شوند دیگر هیچ کاربردی ندارد. در این مقاله از بلاگ نوین پال به معرفی روش های کاربردی در افزایش کامنت اینستاگرام می‌پردازیم.

در حال حاضر به واسطه رشد روزافزون شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام جایگاه ویژه‌ای را در بین کاربران با هدف تعاملات از طریق کامنت‌های فعال بدست آورده است. برای اکثریت کاربران، کسب کامنت‌های بیشتر بدون کوچکترین نیازی به تبلیغات یا هزینه‌های چالش‌برانگیز دیگر اهمیت بالایی دارد. چنانچه مایلید تا با تکنیک‌های کلیدی جهت افزایش کامنت‌ در اینستاگرام بدون نیاز به هزینه‌های بالا بیشتر آشنا شوید، تا انتهای مقاله پیش‌رو با ما همراه باشید.

همچنین مطالعه نمایید: آشنایی با اینستاگرام مارکتینگ و تاثیر آن بر افزایش فروش آنلاین

نقش اینستاگرام  در کسب و کارها

امروزه با توجه به اینکه پلتفرم اینستاگرام در جهان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که کاربران زیادی دارد، اکثر کسب‌وکارها برای اهداف بازاریابی خود از آن بهره می‌برند. اینستاگرام به قدری جهت رشد کلیه مشاغل فضا ایجاد نموده که هر شخصی می‌تواند به رعایت یکسری قواعد بازاریابی به فروش بالایی دست پیدا کند. شواهد امر نشان می‌دهند که به واسطه کار و تلاش مستمر و یک برنامه‌ریزی درست می‌توان درآمد خوبی از فضای این پلفرم را به دست آورد. از جمله بارزترین مزایای اپلیکیشن Instagram برای کسب و کارها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رشد نامحدود کسب و کار
  • افزایش تعامل با مشتریان
  • بررسی راحت دیگر رقبا
  • معرفی و لینک دهی سایت مرتبط با کسب و کار تجارت آنلاین
  • اجرای اهداف مارکتینگ در اینستاگرام نظیر هشتگ گذاری، استوری، بیو (بیوگرافی)، کپشن و عنوان، گرافیک

10 روش کاربردی برای افزایش کامنت اینستاگرام

10 روش کاربردی برای افزایش کامنت اینستاگرام

به طور کلی کامنت اینستاگرام (Instagram) روشی فوق‌العاده جهت تعامل با مخاطبان و همچنین راهی در ترغیب آن‌ها به تبلیغ محتوای ما است! علاوه بر این، کامنت‌ها تنها روش در تعامل دوطرفه به شمار می‌روند که می‌توانیم از آن در پست بهره‌مند شویم. از زمانی که این پلتفرم  شروع به پنهان نمودن لایک‌ها کرد، در واقع کامنت‌ها با باارزشترین روش تعامل در الگوریتم اینستاگرام مبدل شدند. همچنین، تعامل بالای اینستاگرام و تعداد کامنت‌های قابل رویت، هم اکنون معیاری مناسب در اثبات تعداد فالوورهای واقعی در یک صفحه در اینستاگرام است. در ادامه شما را با روش‌های کاربردی در افزایش کامنت اینستاگرام آشنا می‌نماییم.

1. ترغیب کاربران به ابراز نظر در صفحه اینستاگرام

در واقع یکی از ساده‌ترین روش‌ها جهت دریافت کامنت در اینستاگرام، درخواست از کاربران جهت تعامل بیشتر است. ما با محتوایی که در اینستاگرام منتشر می‌کنیم و از کاربران می‌خواهیم به سؤالی پاسخ داده یا دوستان و همکاران‌شان را در کامنت‌ها تگ نموده یا نظرشان را درباره محتوا بیان نماییند. در حقیقت با این روش سرگرم کننده و راحت در راستای تعامل با مخاطبان، به ما کمک می‌کند تا کامنت‌های بیشتری را به دست بیاوریم.

2. نوشتن کپشن جذاب و گیرا

در واقع کپشن یکی از سلاح‌های ما در پلتفرم Instagram است که باید جهت نوشتن آن وقت و دقت بالایی داشته باشیم. البته هرچند که محتواهای بصری ما در اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است؛ ولی نباید تصاویر یا ویدیو را همین‌طور به حال خود رها کنیم. اینستاگرام فضایی را در اختیار ما می‌گذارد که تصاویر و ویدیو را شرح دهیم یا از کاربر بخواهیم عملی مشخص را صورت دهند. به طور کلی نکات فراوانی درباره نوشتن کپشن وجود دارد؛ اما بارزترین فاکتور که باید رعایت نماییم این است که آن را از زبان یک انسان بنویسیم! برای آشنایی بیشتر با این مبحث مقاله راهنمای نوشتن کپشن تبلیغاتی در اینستاگرام را حتماً مطالعه نمایید.

3. استفاده از تمام قالب‌ها و فرمت‌های محتوا

افزایش کامنت اینستاگرام به فعالیت‌ها و رابطه ما با فالوورهایی که داریم وابسته است. هر چقدر بتوانیم باب میل آن‌ها رفتار نماییم به هدف خود نزدیکتر می‌شویم. البته همان‌طور که اشاره شد محتوا تنها نیمی از ماجراست و باید ببینیم مخاطبان ما بیشتر به چه نوع قالبی از خود واکنش نشان می‌دهد. در کل باید بدانیم که آیا آن‌ها از پست‌های اسلایدی (کاروسل) استقبال می‌نمایند یا بیشتر پست‌های ویدیویی ما را دنبال می‌کنند.

به طور کلی اینستاگرام به ما اجازه می‌دهد تا محتوای خود را در قالب پست‌های اسلایدی، تکی، ویدیو، لایو، ریلز، راهنما و استوری در اختیار مخاطبان‌مان قرار دهیم. همواره باید سعی کنیم تا از تمام ابزارهای اینستاگرام استفاده نماییم و سپس منابع خود را در قالب‌هایی خرج کنیم که مخاطبان بیشتر دوست دارند.

4. توجه به علایق و نیازهای مخاطبان

ما برای افزایش کامنت اینستاگرام باید سعی کنیم مخاطبان هدف خود را بشناسیم و بدانیم که به چه چیزی علاقه و نیازمند هستند؛ چراکه ما باید محتواهای خودمان را طبق مخاطبان هدفمان دسته‌بندی نماییم. چنانچه محتوای ما با علایق و نیاز مخاطبان مطابقت داشته باشد، در اصل احتمال تعامل، دنبال‌کردن محتواها و همچنین گذاشتن کامنت بیشتر را همراه خواهد داشت.

به عبارتی دیگر، مخاطبان ما موقعی به بازدید از صفحه اینستاگرام ما ترغیب می‌شوند که محتوایی مرتبط با خواسته‌های آن‌ها را ارائه نماییم. چنانچه با علایق مخاطبان آشنا نیستیم، باید آستین‌ را بالا بزنیم و تحقیقاتی میدانی مثل نظرسنجی‌ در استوری‌ را شروع کنیم تا به علایق و نیازهای آن‌ها پی ببریم.

5. برگزاری مسابقه

برگزاری مسابقه

در حال حاضر کمتر کسی را می‌توان یافت که در مسابقه‌های اینستاگرامی شرکت نکند. به همین خاطر، هر کجا که یک بازی یا مسابقه برگزار شود، کاربران سعی می‌کنند تا خودشان را قبل از بقیه به آنجا برسانند. برگزاری مسابقه در اینستاگرام در واقع برای نرخ تعامل با مخاطبان نقش بسزایی دارد که جهت افزایش کامنت اینستاگرام ما بسیار حائز اهمیت است.

بر اساس تحقیقات کارشناسان حوزه مارکتینگ تعداد کامنت‌ها در پست‌های مسابقه‌ای به‌ صورت متوسط 64 برابر دیگر پست‌ها است. ما می‌توانیم مسابقه‌های متنوعی را در اینستاگرام برگزار نماییم و از مخاطبان بخواهیم که دوستان خودشان را در بخش نظرات منشن نمایند. سپس دوستان آن‌ها نیز برای اینکه در مسابقه شرکت نمایند، دیگر افراد را منشن می‌نمایند که بدین طریق تعداد کثیری کامنت در بازه زمانی کوتاه مدت نصیمان می‌شود.

6. انتشار پست در زمان مناسب

از دیگر روش‌های افزایش کامنت اینستاگرام، می‌توان به انتشار پست در زمان مناسب اشاره کرد. در کل همواره بحث درباره بهترین زمان جهت پست نمودن محتوا در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام  و تلگرام مطرح است. البته باید توجه داشته باشیم که با توجه به صنعت ما، دنبال‌ کنندگان و نوع محتوایی که داریم این زمان متغیر خواهد بود.

به طور کلی بهترین توصیه برای زمان انتشار پست این است که وقتی طی هفته در زمان‌های مختلف پست می‌گذاریم، در واقع نرخ تعامل را در اینستاگرام بررسی و بر اساس نتایج حاصله، برنامه زمان‌بندی انتشار خود را مشخص نماییم.

7. استفاده از هشتگ

زمانی که محتوایمان را با هشتگ‌های مرتبط و محبوب در اینستاگرام پست نماییم، آن‌ها موقع جستجو از طریق هشتگ و تب سرچ ظاهر می‌شوند. در اصل، حداقل پست‌هایی ما باید یک هشتگ داشته باشند که به طور معمول بیش از 12 درصد تعامل با مخاطبان بدین طریق صورت می‌پذیرد. در کل اینفلوئنسرها یا کاربران اینستاگرام شاید هنگامی که ما را در حال صحبت درباره موضوعاتی مورد علاقه خود بینند، به صورت خودجوش نظر دهند.

8. سوال پرسیدن از مخاطبان

به طور کلی پرسیدن سوال از قدرتمندترین و موثرترین ترفندهای افزایش کامنت اینستاگرام محسوب می‌شود؛ چراکه ما به مخاطبان خود می‌گوییم به گفت‌وگو با آن‌ها علاقه‌مند هستیم. در واقع چنین فرصتی را نباید از دست داد و همیشه سوال خودمان را حتماً در زمان و مکان مناسب مطرح نماییم. ما می‌توانیم به مخاطبان خود چنین القا کنیم که نظرشان حائز اهمیت است و به شنیدن آن‌ها علاقه داریم.

در زمان استفاده از تکنیک مذکور، درباره آنچه که از مخاطبان خود می‌خواهیم، باید روشن و واضح صحبت نماییم. به عبارتی دیگر، به آن‌ها بگوییم که به سوالات ما در بخش نظرات پاسخ بدهند.

9. پاسخ به کامنت‌ها

در واقع اصلی‌ترین راهکار در 10 روش کاربردی برای افزایش کامنت اینستاگرام، پاسخ به کامنت‌ها است. به طور کلی پاسخ دادن به کامنت‌ها می‌تواند به مخاطبان ما نشان دهد که واقعاً به آنچه که آن‌ها نظر دارند، علاقه‌مند هستیم و نظرات‌شان حائز اهمیت است. موقعی که به نظر مخاطبان پاسخ می‌دهیم، می‌توانیم باعث ادامه یافتن این بحث شویم تا بدین طریق کامنت‌های بیشتری را دریافت نماییم.

علاوه بر موارد مذکور، زمانی که دیگران ‌بینند ما به نظرات آن‌ها پاسخ می‌دهیم، شاید درباره پست‌های ما بیشتر نظر دهند تا در بحث شرکت نمایند یا درباره آن از ما سؤال بپرسند. همین موضوع در افزایش کامنت اینستاگرام نقش بسزایی دارد، که نشان دهنده احترام به مخاطبان است.

10. استفاده از میم در پست

همان‌طور که می‌دانید میم اینترنتی (Internet meme) در کسری از ثانیه وایرال می‌گردند و شواهد نشان می‌دهد که عموم مردم دیگر دوستان خود را در بخش نظرات آن‌ها تگ می‌نمایند. به موجب این امر، میم‌ها می‌توانند به ما کمک نمایند تا تعداد کامنت‌های خود در اینستاگرام را افزایش دهیم.

ما می‌توانیم از میم‌های موجود در اینترنت نهایت بهره را ببیریم؛ اما باید از میم‌های اختصاصی و مطابق با کسب‌وکارمان طراحی نماییم تا مخاطبان را بیش از پیش ترغیب کنیم که آن‌ها را به سایرین معرفی نمایند. به طور کلی میم‌ها را نباید نادیده گرفت؛ چراکه نه‌تنها موجب افزایش نرخ تعامل می‌شوند، بلکه لحظاتی شیرین و شاد را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورند.

همچنین مطالعه نمایید: فروش آنلاین از طریق سایت یا اینستاگرام، کدام بهتر است؟

کلید موفقیت در افزایش کامنت اینستاگرام چیست؟

کلید موفقیت در افزایش کامنت اینستاگرام چیست؟

به طور کلی لایک‌، کامنت‌ و تعداد بازدید ویدئو در اینستاگرام بسیار با ارزش هستند، چراکه از فاکتورهای مهم الگوریتم اینستاگرام به شمار می‌روند و محل جای گیری پست ما را در فید خبری مشخص می‌نمایند. در واقع هر چه تعداد لایک و کامنت اینستاگرام ما بالاتر باشد، احتمال دیده شدن پست‌هایمان در اکسپلور اینستاگرام افزایش خواهد یافت.

به موجب این امر، چنانچه بخواهیم برند موفقی در شبکه‌های اجتماعی را داشته باشیم، همواره باید سعی نماییم تا ساعت مناسب به اشتراک گذاشتن پست‌ها را بیابیم. علاوه بر این از هشتگ‌های مرتبط بهره ببریم و با برگزاری مسابقه، تشویق نمودن فالوورها به گذاشتن کامنت و سایر نکات مذکور در این مقاله را بررسی نماییم تا تعامل آن‌ها با پست‌های ما افزایش یابد.

همچنین مطالعه نمایید: ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام

معایب خرید کامنت در اینستاگرام

به طور کلی خرید کامنت هیچ دردی دوا نخواهد کرد؛ چراکه ما با حجم بالایی از ربات‌ها و اکانت‌های جعلی طرف می‌شویم. در واقع الگوریتم جدید پلتفرم اینستاگرام (Instagram) کامنت‌های جعلی را به راحتی تشخیص داده و صفحه ما را در لیست سیاه قرار خواهد داد. درواقع این بدان معناست که پست ما در فید فالوورها هرگز نمایش داده نمی‌شود.

در حقیقت عدم حضور در فید فالوور، باعث کاهش نرخ تعامل ارگانیک می‌شود. بنابراین، پست ما دیگر هیچ شانسی جهت رفتن به اکسپلور ندارد. به زبانی ساده‌تر خریداری کامنت اینستاگرام کلیه تلاش‌های ما را به باد خواهد داد و به هیچ‌کدام از اهدافمان دست پیدا نمی‌کنیم. باید همواره به این نکته توجه داشته باشیم که جهت افزایش آگاهی از برند باید دیده شویم و برای کسب درآمد به کاربران واقعی نیاز داریم.

علاوه بر موارد مذکور، پلتفرم اینستاگرام تصمیم دارد تا با اکانت‌هایی که سعی می‌نمایند نرخ تعامل و تعداد فالوورهای خود را به واسطه کمک ربات‌ها یا اکانت‌های جعلی ارتقا دهند، برخوردی جدی داشته باشد. در حقیقت، چنانچه به هشدارهای اینستاگرام توجهی نداشته باشیم و به خرید کامنت اینستاگرام ادامه دهیم، خیلی زود اکانت ما برای همیشه حذف می‌گردد و هیچ روشی هم دیگر جهت بازیابی آن وجود نخواهد داشت.

همچنین مطالعه نمایید: نقش اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی

کلام آخر

امروزه با توجه به حجم فعالیت کسب و کارها در شبکه‌های اجتماعی، رقابت کمی سخت شده است. لذا دانستن نکاتی در این زمینه، به ما در دستیابی به اهداف بازاریابی که داریم، کمکی شایان خواهد کرد. طی این چند سال اخیر پلتفرم اینستاگرام نقشی چشمگیر در عرصه رقابت کسب و کارها داشته است. در این مقاله از بلاگ نوین پال به معرفی و بررسی 10 روش کاربردی برای افزایش کامنت اینستاگرام پرداختیم، که تاثیر زیادی در افزایش فروش کسب و کارها دارد.

امیدواریم مقاله روش های کاربردی در افزایش کامنت اینستاگرام برای شما مخاطبان محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را در زمینه افزایش کامنت اینستاگرام  برای کسب‌وکارتان با ما در نوین پال به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید