وب‌سرویس استعلام کارت؛ روشی مطمئن در به‌روزرسانی اطلاعات بانکی کسب و کارها

امین شیرافکن 5 دقیقه زمان برای مطالعه
وب‌سرویس استعلام کارت

از روش‌های راحت تکمیل پروفایل بانکی کاربران و مشتریان در کسب‌وکارهای آنلاین می‌توان به وب‌سرویس استعلام کارت بانکی اشاره کرد. در بلاگ نوین پال قصد  داریم تا شما را با وب‌ سرویس استعلام کارت؛ روشی مطمئن در به‌روزرسانی اطلاعات بانکی کسب و کارها آشنا نماییم.

استعلام‌گیرندگان می‌توانند با ورود شماره کارت کاربران یا مشتریان خود اعتبار سنجی (Verification and validation) اطلاعات کارت بانکی اشخاص را به راحتی صورت دهند. در واقع این اطلاعات مواردی چون نام بانک و شماره حساب، نوع حساب مرتبط با کارت از هدیه تا ناشناخته بودن و نام صاحب حساب را شامل می‌شود. علاوه بر تکمیل پروفایل کاربری و به‌روزرسانی بانک اطلاعاتی در کسب و کارها این وب‌سرویس نقشی موثر در انتقال وجه به حساب کاربران یا مشتریان را برای عموم کسب‌وکارها دارد. به طور کلی صرافی‌های ارز دیجیتال نمونه‌ای بارز از استفاده‌کنندگان وب‌سرویس استعلام کارت به شمار می‌روند. در حقیقت به واسطه استعلام کارت بانکی کاربران، امکان انتقال وجه به حساب‌های بلوکه شده یا ناشناخته بسیار کاهش می‌یابد و به دنبال آن ضریب امنیت تراکنش بالا خواهد رفت.

همچنین مطالعه نمایید: وب سرویس تبدیل کارت به شبا برای کسب و کارهای آنلاین

آشنایی با وب‌سرویس استعلام کارت

آشنایی با وب‌سرویس استعلام کارت

در واقع صحت سنجی یا همان اعتبار سنجی اطلاعات کارت بانکی، به‌روزرسانی بانک اطلاعاتی و همچنین انتقال وجه از سوی کسب‌وکارها به حساب کاربران یا مشتریان از بارزترین موارد استفاده از وب‌سرویس استعلام کارت بانکی به شمار می‌رود. به طور کلی داده ورودی جهت بهره‌مندی از وب‌سرویس مذکور شماره 16 رقمی درج شده روی کارت و داده‌های خروجی شامل موارد زیر است:

  • نام بانک و شماره حساب مربوطه به کارت
  • نوع کارت اعم از کارت هدیه، ناشناخته بودن و مواردی از این قبیل
  • نام و نام‌خانوادگی صاحب یا صاحبان آن

در وب‌سرویس استعلام کارت، استعلام‌گیرندگان به کلیه اطلاعات مربوط به کارت بانکی دسترسی دارند تا آن را با شماره کارت در سیستم ثبت شده و اطلاعات دریافتی به سادگی مقیاسه نمایند. با استفاده از این وب‌سرویس غیر از کاهش خطا در انتقال وجوه‌های خرد، می‌توانیم ضریب اطمینان و امنیت را در مبادلات مالی را کسب‌وکارمان افزایش دهیم.

نقش استفاده از وب‌سرویس استعلام کارت در کسب‌وکارها

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد بهره‌مندی از وب سرویس استعلام کارت بانکی در سه دسته خلاصه می‌گردد. البته شاید استعلام‌گیرنده در موارد محدود انتقال وجه به کارت از این وب‌سرویس بهره ببرد، اما نباید از این نکته غافل شد که جهت انتقال وجه کمتر از سقف 10 میلیون تومان به حساب مشتریان یا کاربران، کسب‌وکارها خصوصاً نوع کوچک می‌توانند از این وب‌سرویس استعلامی بانکی بهره‌مند شوند.

در واقع از جمله موارد انتقالی، می‌توان به استرداد وجه (ریفاند) در مبالغ پایین اشاره کرد. این بدان معناست که چنانچه کسب‌وکارها قصد نمایند تا مبالغ کمتر از 10 میلیون تومان را به حساب مشتریان یا کاربران خود انتقال دهند، از گزینه استعلام کارت بانکی استفاده می‌نمایند. شایان ذکر است که جهت انتقال وجه می‌توان از گزینه انتقال به شبا هم بهره برد.

نقش وب‌سرویس استعلام کارت بانکی تنها به انجام امور تراکنش‌های مالی محدود نمی‌شود و برای اکثر کسب‌وکارهای اینترنتی، استعلام عدد 16 رقمی روی کارت‌های بانکی را جهت تکمیل اطلاعات پروفایل کاربران کاربرد دارد. در حقیقت کسب‌وکارها قادرند تا به واسطه برخورداری از شماره کارت بانکی کاربران خود، به شماره شبا و شماره حساب آن‌ها هم دسترسی یابند. به موجب این امر انتقال وجه به مشتریان یا کاربران در هر مبلغی به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود.

علاوه بر موارد مذکور امنیت در زمان انتقال وجه و صحت سنجی اطلاعات کارت نظیر تطابق شماره کارت با صاحب هم از جمله موارد استفاده از این وب‌سرویس استعلام کارت بانکی برای عموم کسب‌وکارها محسوب می‌شود.

همچنین مطالعه نمایید: نحوه تطبیق شماره موبایل با کد ملی برای جلوگیری از تخلفات مالی

مزایای وب‌سرویس استعلام کارت برای کسب‌وکارها

مزایای وب‌سرویس استعلام کارت برای کسب‌وکارها

وب‌سرویس استعلام کارت بانکی برای کسب‌وکارهایی کاربردی است که درصدد تکمیل و به‌روزرسانی بانکی اطلاعات کاربران یا مشتریان خود هستند. در این نوع از کسب‌وکارها داشتن هویت واقعی مشتریان یا کاربران و صحت سنجی اطلاعات بانکی‌ آن‌ها بسیار ضرورت دارد. علاوه بر این نوع از کسب‌وکارها اغلب عملیات انتقال وجه تا سقف 10 میلیون تومان به حساب مشتریان و کاربران خود را در طول روز دارند.

با توجه به موارد مذکور صرافی‌های ارز دیجیتال و خرده فروشی‌هایی نظیر وب سایت‌های فروش آنلاین کالاها و محصولات از بارزترین این نوع کسب‌وکارهای هستند که در آن‌ها بهره‌مندی از وب‌سرویس استعلام کارت بانکی امری بسیار ضروری است.

به طور کلی از جمله بارزترین اشتباهاتی است که در انتقال به کارت رخ می‌دهد، می‌توان به مواردی نظیر  احتمال خطا در انجام تراکنش یا انتقال وجوه به کارت‌هایی که قابلیت برداشت ندارند مثل کارت‌های هدیه یا بن کارت، اشاره کرد. لذا بهره‌مندی از وب‌سرویس استعلام کارت بانکی از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری به عمل می‌آورد. در واقع وب‌سرویس استعلام اطلاعات کارت با مزایایی نظیر پوشش‌دهی تمامی بانک‌های کشور که دارد، احتمال بروز خطا در صحت سنجی اطلاعات کارت را به صورتی چشمگیر کاهش می‌دهد.

علاوه بر موارد مذکور تعدد اطلاعات دریافتی به واسطه استعلام‌گیرنده از دیگر نکاتی به شمار می‌رود که سرویس استعلام اطلاعات کارت نوین پال را بسیار برجسته کرده است. در حقیقت استعلام‌گیرندگان با استفاده این نوع وب‌سرویس پرداخت یار نوین پال غیر از دسترسی به اطلاعات دارنده کارت، مثل شماره حساب و نام بانک، قادرند تا از نوع حساب و فعال یا بلوکه بودن آن هم آگاه شوند.

از دیگر مزایای وب‌ سرویس استعلام شماره کارت همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد، کمک به کسب‌وکارها جهت تکمیل پروفایل کاربران یا مشتریان است. در حقیقت این بدان معناست که وب‌سرویس مذکور امکان پردازش اطلاعات بانکی کاربران را برای عموم کسب و کارها فراهم می‌سازد. علاوه بر این که وب‌سرویس استعلام کارت در ارتقا فروش نقش دارد و به هر علتی که کارت مشکل داشته باشد، کسب‌وکارها از طریق استعلام به آن پی‌ می‌برند و از کاربران شماره حساب دیگری را درخواست می‌نمایند.

مزیت مهم وب‌سرویس استعلام بانکی نوین پال برای کسب‌وکارها

از مزیت‌های بارز وب‌سرویس استعلام بانکی نوین پال می‌توان به کارمزد دریافتی پایین از استعلام‌گیرنده جهت فعال‌سازی و همچنین عدم محدودیت سقف ثبت درخواست روزانه برای عموم کسب‌وکارها اشاره کرد. در واقع این دو نکته مهم علاوه بر دسترسی بهتر به وب‌سرویس استعلام اطلاعات کارت کاربران، امنیت انتقال وجه را به میزان قابل توجهی بالا می‌برد. جهت آشنایی با دیگر وب سرویس‌های نوین پال لینک درج شده را مطالعه نمایید.

وب‌سرویس‌های مکمل نوین پال برای کسب‌وکارها

وب‌سرویس‌های مکمل نوین پال برای کسب‌وکارها

به طور کلی نوین پال علاوه بر وب‌سرویس استعلام کارت برای عموم کسب‌وکارها خدمات زیر را ارائه می‌دهد:

  1. تطبیق شماره موبایل با کد ملی (شاهکار)
  2. تبدیل کارت به شبا
  3. وب سرویس استعلام شبا که کاربرد زیادی برای عموم کسب‌وکارها دارد.
  4. استعلام اطلاعات بانکی

با بهره‌مندی از وب‌سرویس استعلام کارت بانکی نوین پال برای کسب و کارتان، تمامی نیازهای ساخت پروفایل کاربران و مشتریان خود همراه با به‌روزرسانی پاسخ داده می‌شود. همچنین غیر از پاسخ به نیازهای کسب‌وکار شما، ریسک‌های پیشرو نظیر انتقال وجه به شماره کارت ناشناخته هم تا حد چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. پرداخت یار نوین‌پال به واسطه ارائه وب‌سرویس‌های بانکی و خدماتی متنوع تمامی نیازهای کسب‌وکارها را طبقه‌بندی و پوشش می‌دهد.

همچنین مطالعه نمایید: آشنایی با API های پرداخت یار‌ی

کلام آخر

امروزه با توجه به حجم معاملات در کسب و کارهای اینترنتی برخورداری از وب‌سرویس‌های بانکی در این امور نقش بسزایی دارد. در این مقاله به بررسی وب‌سرویس استعلام کارت و تاثیر آن در عموم کسب و کارها پرداختیم.

امیدواریم مقاله وب‌سرویس استعلام کارت؛ روشی مطمئن در به‌روزرسانی اطلاعات بانکی کسب و کارها برای شما مخاطبان محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات و تجارب شخصی خود در زمینه استفاده از این سرویس استعلام اطلاعات بانکی برای کسب‌وکارتان را با ما در نوین‌پال به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید